Capodanno e divertirsi con mia cugina - Reisverslag uit Firenze, Italië van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Capodanno e divertirsi con mia cugina - Reisverslag uit Firenze, Italië van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Capodanno e divertirsi con mia cugina

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 Januari 2013 | Italië, Firenze

Buon anno a tutti!! :) Auguriii :)

Is het alweer bijna 2 weken 2013! Niet te geloven :O . Begin vorige week nog waren we ons hier helemaal aan het optutten om er een gezellige Oudejaarsavond van te maken! Het begon om een uur of 8 met opmaken en omkleden en toen volgden mijn haren. Zou wel leuk zijn, eens krullen erin; net als met kerst. Alleen had ik mijn krultang niet meegenomen, maar heb hier alleen maar wat krulspelden. Eerst toch met stijltang krullen proberen te maken, maar dat werkte ook niet echt. Toen alle krulspelden ingedraaid en wachten maar. Ze na een uurtje eruit gehaald en toen… vielen mijn haren plat naar beneden :S .. Grrr.. Toen maar eens de stijltang van Carol geprobeerd en daarmee heeft ze me maar wat leuke golven gemaakt :) . Tussendoor nog snel met C en haar 2 vriendinnetjes taco’s gegeten. Niet bepaald het feestelijke etentje dat ze even ervoor bij de buren hadden gezien, met kaarsjes, wijn, allemaal lekkers.. En weer verder. Outfit afgestyled, nagels gelakt en even foto’s gemaakt. Ohja, toen kwamen 2 buren nog vragen of we niet even een drankje kwamen doen bij hun. Okee dan, heel even. Zaten ze daar allemaal, ongezelligheid ten top, onderuitgezakt op de bank wiet te roken, met een paar mensen die wat voor de Wii met Just Dance meesprongen. Snel ons plastic bekertje met rode wijn leeggedronken en weer terug. Schoenen aan! Spullen pakken! Rennen! Toen we eenmaal beneden stonden, bleken we nog wat vergeten te zijn en renden er 2 weer terug. Om 5 voor half 12 konden we eindelijk vertrekken richting centrum. Dat werd rennen. Er waren ontzettend veel mensen onderweg. Het zag er heel gezellig uit, die drukte. We hebben ons overal doorheen geworsteld. Onderweg kwamen we al wat knallen en ander vuurwerk tegen en ook al de eerste vechtpartij van de avond, 10 meter bij een politieauto vandaan. Gezellig mensen! Lijkt Maastricht wel. Daar heeft Carol ook nog een typische vechtpartij mogen meemaken anderhalve week eerder :P . Piazza della Repubblica was echt sfeervol, met podium met live muziek en ontzettend veel blije mensen met flessen champagne en sterretjes. Zelfs de Indiase en Afrikaanse straatverkopers stonden nog gewoon hun werk te doen :O . Snel naar Ponte Santa Trinita. Daar kwamen nog 2 vrienden van het vriendinnetje van Carol aan. We stonden er amper en toen begonnen er al mensen af te tellen. Iemand zei nog ‘huh het is nog geen 12 uur??’ Ik keek op mijn gsm: 00:00u!! Ahhhh!! Happy New Year!!! Net op tijd stonden we dus bij de overvolle brug. Links uitzicht op Ponte Vecchio, rechts op Ponte alla Carraia. Prachtig om zo vanaf de bruggen vuurwerk afgestoken te zien worden. We dronken onze champagne en aten druiven! Ja, druiven! Volgens Spaans gebruik (vanwege C’s vriendinnetjes) eet je om 12 uur ’s nachts met Nieuwjaar 12 druiven en doe je voor iedere druif een wens. Jeetje zeg, 12 wensen! Moeilijk hoor! :P Na een tussenstop in een bar gingen we om een uur of 1 naar club Yab waarvoor we (te dure) kaartjes (voor €45 !!) hadden gekocht. Duurde al een hele tijd tot we eindelijk binnen waren. Wiebelend op onze hoge hakken de trappen af. Garderobe: €5 per stuk. Nee, mijn flatjes in de mouw van mijn jas gepropt mocht niet. €10! Er zat één drankje in ons ticket. Drankprijs: tromgeroffel… €15! OMG! Dat gaat allemaal echt te ver. De dansvloer was ontzettend volgepropt met mensen. Na ons een weg te hebben gevochten naar de dansvloer, liepen we tegen een groep jongens aan. Die zijn hier ook overal. En opdringerig dat ze weer waren! Had er ineens één aan mijn middel hangen, één aan mijn linkerarm en twee aan mijn rechterarm. En toen kwam er nog eentje aan die tegenover me kwam staan dansen en praten. Serieus?? De avond bestond in het begin gedeeltelijk uit elkaar uit de armen van allemaal Italianen trekken. Na een tijdje werd het gelukkig een klein beetje rustiger. Dansen! Ohja, dat doen Italianen ook graag. Worden er ineens weer armen van achter om je middel geslagen door een wildvreemde die je meetrekt om te dansen. Ook goed, gezellig meedoen. Maar echt, na een tijdje is dat zoooooo vermoeiend! Laat. Me. Toch. Voor. Even. Met. Rust!! Uiteindelijk fijn vriendjes geworden met een groep jongens in één van de vipgedeeltes naast de dansvloer. Heerlijk! Ruimte! En ze bestelden maar Moët champagne, ja wij moesten ook meedrinken. Gratis drinken! Goed, met jullie dansen we wel mee :P . Eentje van de groep droeg zelfs Gucci sneakers en een dure (ook Gucci?) armband. Nounou, waren we toch even bij de elite Nieuwjaar aan het vieren? :P Fijn ook, die loungebanken als je hoge hakken draagt. En interessant uitzicht over de dansvloer. Ik keek mijn ogen weer eens uit: macho mannetjes met wijd openhangend shirt, liefst smetteloos wit natuurlijk; tekent fijn af bij die zonnebankbruine huid; veel sieraden, veel tatoeages. Fascinerend! En de meisjes, tja die vallen hier meestal wat tegen. Uiteindelijk was het feestje nog heel leuk, goede DJ ook. We zijn tot het laatste op het feest gebleven, de tijd vloog ineens! Het was om kwart na 6 afgelopen. We kregen van de barman fijn nog wat gratis glazen water voordat we vertrokken. Er was geen taxi te krijgen, ook al was het al zo laat/ vroeg. Dus maar naar huis gelopen.. Onderweg lekker ongeïnspireerd tegen iedereen “Buon Anno!” geroepen :P . Nog een vreugdevuur tegengekomen en een enorme bende op Piazza della Repubblica en omstreken. Om 7 uur waren we thuis. Honger! Heb voor mezelf nog even een pannenkoek gebakken. Gezellig in bed met een tv-serie erbij :P . De eerste van het jaar! ;) Net zoals de tic die ik heb om allemaal dingen voor het laatst te doen aan het einde van het jaar. Laatste keer pizza eten. Laatste pepernoten opeten. Laatste blog van het jaar schrijven. Nog even een aflevering van Vampire Diaries afkijken. Jaaroverzicht van 3fm luisteren. Na me helemaal schoongeboend te hebben was het alweer helemaal licht buiten. Om kwart voor 9 ging ik maar eens slapen.. Fijn mijn zijden slaapmaskertje opgedaan. Handig toch, die verjaardagscadeautjes!

Om half 3 weer wakker. Nog 2 uurtjes een beetje blijven liggen en wat aangetut. Toen maar eens aangekleed en ‘ontbeten’. Ja, daar zat ik dan om 5 uur met mijn ontbijtje toen het alweer donker werd :O . Inderdaad, altijd de meest waardeloze dag van het jaar.. Tja die dag alleen nog maar wat moe gedaan hier in mijn kamer, de dag was een paar uur later toch alweer voorbij :P . En toen was het alweer 2 januari! Daar kwam de spierpijn! Van het dansen en het lopen en ohja, een blauwe rechtervoet. Aiaiai! Een meisje was er met haar naaldhak vol op gaan staan. Aan het einde van het feestje met Oud&Nieuw struikelde het vriendinnetje van C er ook nog vol op met haar hoge hak. Ook nog een trekkende spier in mijn rechterbeen. Jeetje zeg wat een gedoe. Zielig zo, aan het begin van het nieuwe jaar. Terwijl dit toch eindelijk eens mijn topjaar moet worden! Fijn 2012 de deur uit, hier kom ik dan! Of niet.. las die dag mijn jaarhoroscoop en die was inderdaad heel veelbelovend; maar zei ook dat ik vaker wat ziekjes zou zijn. Right on point! Die middag toen ik boodschappen ging doen voelde ik me al wat zwakjes en in de supermarkt sloeg ik ook nog wat kant-en-klaars in omdat ik een voorgevoel had. Even beltegoed opwaarderen bij leuke medewerker Jacopo hier in de straat. Lievig, hij: “I wish you.. eh.. an.. eh.. happy.. eh.. twenty.. thirteen!” Big smile. Ahhh “Thanks! Same for you!”. “Ciao!” :D . Eenmaal thuis wat minder blij, zo met mijn zware tassen. Een uurtje later zat ik er al lamlendig bij met mijn shirt aan, vest eroverheen, sjaal omgeslagen, nog een sjaal om mijn nek, verwarming op 22,5 graden en nog steeds aan het bibberen. Brrrr. Nog even met thuis geskyped. Nou gelukkig Nieuwjaar zo :P . Uiteindelijk laat op de avond heerlijk mijn zakje Risotto met groene asperges in een pan gegooid. Beetje sla en brood erbij. Brrr met al mijn laagjes aan onder de dekens gezellig Pride & Prejudice gekeken :) . Toch ook wel eens lekker eigenlijk, ziek zijn :P . Die nacht alles uitgezweet. Ik heb niet veel ervaring met ziek zijn. Maar wat vervelend is dat! Alles maar meteen in de was gegooid en voelde me al een stuk beter! Lang leve de Paracetamol. Wilde meteen maar even gaan studeren voor de komende lessen omdat ik dacht dat we nog allemaal projecten en toetsen hadden. Dus ging ik maar het lesrooster eens bestuderen. Oh, nauwelijks iets van toetsen dus? Één les (waarvan ik dacht een toets te hebben) stond zelfs gepland in het fort van Florence: Fortezza da Basso. Dan maar weer radio aan, beetje zingen en opruimen hier. Deed toen ook nog een erg leerzame ontdekking via 3fm voor de komende Italiaanse toets. Dit moet je echt eens bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=CiKXQBfYx9I ongelooflijk amusant! En nu heb ik ook weer wat woordjes geleerd :P . Hahahahaha en op het einde heb ik zo zitten lachen.

Op vrijdag maar wat gestudeerd voor de Italiaanse toets en ’s middags naar Ikea gegaan. Eerst nog meer dan 40 minuten staan wachten op de bus en toen maar een andere opgezocht, toen die van mij toch niet kwam. Uiteindelijk om half 4 bij de Ikea aangekomen. Beetje vreemd zo, in je eentje. Allemaal koppeltjes die meubeltjes kopen of gezinnen met kindjes. Oef maar er stond een knappe jongen daar boven bij de balustrade. Duwde ook nog tegen zijn vriend aan en wees naar mij. En wat doe ik dan als ze naar je staren? Doorlopen. Hahaha en later waren ze er niet meer :P . Maar ach, nog genoeg leuke mensen daar gezien. Dit was interessanter dan het publiek in een club :P . Na een paar rondjes op de bovenverdieping heb ik me gezellig in de glazen uitbouw van het restaurant genesteld met een stukje appeltaart en een echt Zweeds feestdagen-drankje. Lijkt een beetje op cola met nectarine-smaak ofzo. Heel apart. Vanaf het restaurant kun je het even verderop gelegen vliegveld van Florence zien. Gezellig de ondergaande zon, Florentijnse heuvels en opstijgende vliegtuigen bekeken. Daarna eindelijk een dekbed gescoord voor de komende logees, een nieuw plantje (sorry, verjaardagscadeautje had ik helemaal verzopen; heb nog even een plastic plant overwogen), wat vanille theelichtjes en twee voorraadbakjes. Nounou, wat een goede shopdag :P . En toen de Ikea supermarkt!! Yumyum!! Had al speciaal allemaal eten thuis uit de diepvries gehaald om plaats te maken voor zo’n heerlijke zak Ikea balletjes. Bijbehorende sausjes erbij, ohja ook nog wat cranberrysaus, oeh en die vanillesaus komt ook nog wel eens van pas, en snoepjes voor mijn zere keel natuurlijk, ach en die gebakjes kunnen ook wel mee. Met twee volle tassen kwam ik uiteindelijk de Ikea uit. Hemels!

Op zaterdag gezellig een late lunch gaan eten met Elles. Een nieuw zaakje ontdekt. Heerlijke bruschetta gedeeld en toen een quattro formaggi pizza gehad. Super leuk om elkaar weer te zien in het nieuwe jaar, en natuurlijk weer genoeg om over te kletsen! ’s Avonds het appartement eens aan een grondige poetsbeurt onderworpen. Op de achtergrond hoorde ik zelfs nog het laatste vuurwerk afgaan. Op zondag om half 3 naar het station, en daar was dan… nichtje Michelle!! Joepie, een nieuwe logee voor een hele week! We hebben die middag de hele stad rondgewandeld. Echt bijna alle highlights heeft ze toen al kunnen zien. En ze vond het gelukkig net zo mooi als ik :) . Ik vond het ook heerlijk om Florence echt weer van de mooiste kanten te kunnen gaan bekijken. We zijn ook de nog de kerk in geweest op het Santissima Annunziata plein. Prachtig!! Dat zou je van de buitenkant echt niet zeggen! Achterin de kerk lag zelfs een heilige vrouw van een paar decennia geleden opgebaard in een glazen kist, zoals ze wel vaker doen in Italië. Echt apart zo’n lijk in een glazen kist.. Gelukkig had ze wel een masker over haar gezicht. ’s Avonds trakteerde Michelle me op een etentje bij het restaurantje waar ik de dag ervoor met Elles was geweest. Toch maar weer een pizza :P , we moesten toch even echt Italiaans doen; en als toetje nog crême caramel. Yum :D .

Op maandag was het weer de eerste schooldag! Fijn een beetje uitgeslapen en toen op tijd naar de uni. Ik heb Michelle een paar klasgenootjes en het gebouw snel laten zien en haar toen in de bieb geïnstalleerd. Wat vreemd om mijn klasgenootjes weer te zien! Alsof het nooit vakantie is geweest. Het was heel rustig in de les. We waren met ongeveer de helft. Na 45 minuten was de les alweer afgelopen, want de leraar wilde met sommige klasgenoten hun project bespreken. Poeh zeg, wat irritant. Hij had nog niet eens opgeschreven wie aanwezig was. Ik had gewoon tot 4 uur met Michelle wat leuks kunnen doen! Heb haar uit de bieb gehaald en we zijn langs de rivier gaan wandelen. Het zonnetje scheen gewoon! Het was echt heerlijk weer en hebben nog even onze jassen uitgedaan. Fijn wat zonnige foto’s kunnen maken. Eenmaal in het centrum hebben we een broodje gegeten bij de Duomo. Daarna nog een echt Italiaans ijsje gehaald om deze eerste echte dag goed te beginnen :) . Ferrero Rocher ijs :O ohhh dat was lekker! De tweede les van die dag was ook niet al te bijzonder, en zo kwam de eerste schooldag al tot een einde. ’s Avonds lekker gnocchi gegeten.

Op dinsdag weer de leuke les van Alvise. Michelle ging de stad in om wat dingen te bezoeken die ze had uitgezocht. Tussen de middag heb ik nog wat gestudeerd voor de eindtoets van de Italiaanse les. Ik had de avond ervoor snel een stukje geschreven over mijn kerstvakantie en zat die met Ana uit mijn hoofd te leren omdat we dachten een stukje mondeling te hebben. ’s Middags bleek echter dat we alleen maar een stukje moesten schrijven. Ah dat viel dus mee! Nouja, zo makkelijk was het natuurlijk niet; maar denk toch dat ik een mooi verhaaltje over Viktor & Rolf heb geschreven :P . En dat was dan de laatste Italiaanse les! Wel een beetje jammer, we hadden nog zoveel meer willen leren! Ben daarna naar de stad gelopen waar ik een tijdje later Michelle trof. Ze was o.a. naar het Uffizi geweest en de Bobolituinen bij Palazzo Pitti. We zijn nog naar het dakterras van La Rinascente gegaan om eventjes van het uitzicht te genieten. Eenmaal thuis hebben we een heerlijke maaltijd gehad van echte Zweedse balletjes, Zweedse saus en cranberrysaus. Lekker! Op woensdag ging de wekker weer vroeg. Maar voor de verandering zou dit niet de gewoonlijke, lange dag worden. ’s Middags zouden we dus eindelijk geen les meer hebben van fotograaf Ruggero. Wat ga ik het opnoemen van de attentielijst missen: “Dongen”! Pas tijdens één van de laatste lessen maakten klasgenootjes hem duidelijk dat ik toch echte Daphne heet. “Goh”, dat had hij “echt nooit geweten” :P . De eerste les deze woensdag was al fijn kort omdat de leraar te laat kwam. En daarna gingen we inderdaad, zoals het lesrooster aangaf naar Fortezza da Basso. Had al ontdekt dat daar het beroemde, grote mode evenement voor mannenmode Pitti Immagine Uomo plaatsvond. Joepie, uitstapje! Michelle had die ochtend fijn wat uitgeslapen en zou zelf de stad ingaan. Met de klas ging ik dus van 12 tot 3 naar Pitti Immagine. Het was erg interessant om eens mee te maken. Ik heb er rondgelopen met mijn vaste groepje Sarah, Alessandra, Zi, Katrín en Giulia. Er waren ontzettend veel stands en gebouwen in het fort, met meestal merken waar we eigenlijk nog nooit van hadden gehoord. Na een aantal gratis hebbedingetjes te hebben gescoord, een broodje te hebben gegeten en enthousiast op de enkele vrouwenartikelen waren afgerend, gingen we maar op een muurtje zitten uitpuffen. Dat was misschien nog wel het leukste moment van de dag! Een ware belevenis om zoveel interessante modemensen te zien voorbijkomen. Wat sommige mensen toch aanhebben! Erg interessant. We konden echt niet meer opstaan en hadden het meeste wel gezien. Toen Michelle ineens na 3 uur belde besloot ik maar eens op te staan en Pitti Immagine gedag te zeggen. Misschien weer tot ooit! Met Michelle nog even door het centrum gelopen en erachter gekomen dat ze ook al mijn favoriete make-up winkel Kiko ontdekt had :P . We zijn helemaal naar Piazzale Michelangelo gelopen; om vanaf daar het fantastische uitzicht over Florence te bekijken. Het ging al schemeren en was prachtig met al die lichtjes. Daarna snel weer richting uni gegaan omdat ik daar bij een cafeetje met mijn Thom Browne project groepje de laatste hand ging leggen aan onze laatste presentatie. Michelle zat er gezellig bij en heeft zo nog wat andere klasgenootjes ontmoet. Aangezien het toch al later werd, hebben we maar meteen van de aperitivo gebruik gemaakt daar. Die viel wat tegen, maarja we hadden ons avondeten in ieder geval al gehad. Moe maar voldaan doken we halverwege deze week weer ons bedje in en keken gezellig de film Intouchables.

Michelle was de hele week al een beetje moe, van alle nieuwe indrukken en onze volle programma’s natuurlijk. Ze bleef fijn even thuis toen ik naar school ging en zou rustig haar eigen plan trekken. Ik had eerst weer les en heb toen in de pauze voor de laatste keer aan de presentatie gewerkt met mijn groepje. ’s Middags zaten we dan allemaal zenuwachtig in het lokaal, want assistent decaan Danilo zou er ook bij zijn. Ohjee, hij met zijn grijns en blik die dwars door je heen kijkt. Zijn wannabe-intelligente commentaar en vreemde vragen (of doodse stilte) waren inderdaad niet al te prettig en bij onze presentatie zijn we ook nog wat dingen vergeten; maar verder ging het best oké. Sommige groepjes hadden er echt ontzettend werk van gemaakt. De Russinnen hadden zelfs iets in elkaar geknutseld en ook nog een mooi filmpje gemaakt! Poeh zeg.. Achja, laten we blij zijn dat dit ook weer voorbij is. Na de les gingen we nog snel even in de Villa van onze school een kijkje nemen want daar zou een signeersessie plaatsvinden van Scott Schuman, de fotograaf van The Sartorialist. Ik had hem de dag ervoor al gezien bij Pitti Immagine. Wat een klein mannetje met een grote camera! Ik stond wat rond te kijken toen ineens iemand een beetje tegen me aanbotste. Hey! Dat was hem! Maarja ik was niet op tijd met een foto maken en binnen enkele minuten stroomde de ruimte zo vol met mensen dat we het na een tijdje wel gezien hadden; ik heb zijn boek toch niet. Hierna trof ik Michelle bij de Duomo. Ze was weer naar Piazzale Michelangelo geweest om het uitzicht ook in het daglicht te zien en had er de San Miniato al Monte kerk bezocht. We besloten naar huis te wandelen, zodat ze mijn buurt ook een beetje kon zien. Onderweg nog even foto’s gemaakt van de mooie Santa Croce kerk en een paar vintage winkeltjes bekeken. Ohh echt fantastisch wat ze soms verkopen, dat maakt je helemaal hebberig! Om kwart voor 8 waren we eindelijk thuis. Uitgeput hebben we wat thee gedronken en zijn ons uiteindelijk maar eens snel gaan klaarmaken. Want… we gingen aperitivo doen!! Joepie! Daar hadden ik en mijn vriendinnetjes ons echt zo op verheugd en ik wilde Michelle het zo graag laten meemaken. We gingen naar Bar Kitsch, want daar is aperitivo echt super. We troffen er Zi, Katrín met een vriendin, Sarah, Alessandra en de Duitse meisjes Clara en Karolin. Michelle heeft ook echt genoten van haar cocktail en het grote buffet met heel veel lekkers. Daarna nog een bakje fruit en 2 soorten taart die de leuke oude meneer steeds met grappen en grollen kwam uitdelen. Het was heel erg gezellig en overheerlijk! Eenmaal weer bij de bushalte moesten we 17 minuten wachten. Er kwam een jonge man bij ons staan en begon wat te kletsen. Eenmaal aan de praat leerden we dat hij Giuseppe heet en tandarts is. Hij sprak gewoon Engels en was erg geïnteresseerd! Maar toen kwam onze bus en moesten we rennen. Hij riep nog iets over mijn achternaam en Facebook, maarja helaas we moesten weg.

Op vrijdag had ik gelukkig maar één les, van 1 tot 4. ’s Morgens zijn we daarom een beetje op tijd opgestaan om nog wat dingetjes te doen. We zijn naar de Mercato Centrale gegaan, de grote overdekte markthal met heeeel veel Italiaanse lekkernijen. Daarna zijn we over de San Lorenzo markt gelopen, waar Michelle nog wat souvenirtjes heeft gekocht. Nog snel voordat ik naar de uni moest hebben we de mooie Profumo Santa Maria Novella bezocht. De avond ervoor had ik advocate Claudia Del Re, waarvan we op vrijdag altijd les hebben, gemaild of Michelle mee de les in mocht. Dat was geen probleem, dus zaten we even later mooi op de eerste rij naast elkaar in het lokaal. Claudia kondigde het ook nog even leuk aan: “We have a guest with us here today! Lets welcome her. It’s Daphne’s cousin!” Woehoew, hele klas juichte en applaudisseerde even voor haar :P. Haha wat een beroemdheid. De les was helaas wat minder interessant dan anders, maar voor Michelle ook wel leuk om eens mee te maken, met allemaal klasgenoten waarover ik haar verteld had. ’s Middags zijn we lekker rustig naar huis gelopen. Natuurlijk hebben we ook mijn vrijdagmiddag ritueel gedaan: gebakjes gekocht! Ze zien er hier overal zo lekker uit en Michelle moest natuurlijk nog wel iets proeven :P. We hebben ons thuis in bed genesteld met televisieseries, thee en wat knabbels. Uiteindelijk zijn we maar even gaan koken en wat werd het ineens laat! Snel een beetje half-half opgetut en kwamen eindelijk om 11 uur bij Bar Volume aan. Gezellig even binnen gestaan met Sarah en een vriend, Alessandra, Clara en Karolin. Het werd een beetje druk en warm, dus zijn toen maar buiten gaan zitten op het terras. Daar troffen we ook nog Sahil, Josh en Jannat. Het was echt super gezellig! Echt nog gelachen met Sahil, vooral ook na alle anekdotes die ik Michelle al over hem verteld had. Hij was echt onder de indruk van haar en als ze nog eens terugkomt gaat hij met haar op date :P . Hahaha. En dan de grootste mop van de avond! Toen we Volume uitkwamen, liep ik zomaar op Giuseppe (van gisteravond) af! Neeee hoe is het mogelijk!! “Daphneeee!! It’s destiny!” :P Okee dat is een beetje eng :P . Om 10 voor half 1 lekker de bus gepakt, op naar de laatste dag!

Gisteren voor de eerste keer een beetje uitgeslapen en ons toen naar het station gehaast. Wat begon de dag goed! We waren ons een beetje aan het haasten, maar de bus kwam fijn op tijd, hij reed flink door en de zon scheen! Fantastisch! Konden ook nog voordelig onze kaartjes naar Pisa kopen, dus de dag kon niet meer stuk. Eenmaal in Pisa aangekomen was het aan het stortregenen.. Pff helaas. We hebben de spullen van Michelle in het hostel gezet waar ze bleef slapen. Daarna de bus gepakt naar… natuurlijk de toren van Pisa! Jammer van al die regen; het werd alleen maar erger. Na onze fotosessie hebben we ons even opgewarmd in een café. Terwijl we buiten stonden was Michelle al tot de ontdekking gekomen dat haar portemonnee niet in haar tasje zat.. Vreemd.. Op de kamer vergeten? Het zat haar toch niet lekker, dus we zijn terug gegaan naar het hostel. En ja hoor, haar portemonnee was echt gestolen!! Hoe is het mogelijk??!! Tijdens dat 5 minuten durende ritje met de bus naar de toren, terwijl we veilig in 2 stoeltjes zaten is haar beurs gepikt? Echt belachelijk zeg. Lekkere stad, Pisa. Na wat zaken afgehandeld te hebben zijn we toch maar weer het centrum ingelopen, zodat ze dat toch nog even kon zien. Daarna volgde een zoektocht naar een leuk restaurantje. Onvindbaar! Waar zijn de restaurants in Pisa?? Kwamen uiteindelijk bij een klein zaakje uit waar we maar (alweer :P) wat piizza hebben gegeten. Het was wel erg lekker :) . Nog een muffin (helaas, de McFlurry machine deed het niet) gegeten op het station en toen was deze laatste dag van onze week samen ten einde. Michelle vloog vanmorgen vroeg vanaf Pisa weer naar huis. Een dikke knuffel en daar ging Michelle naar haar hostel en ik naar het vliegveld om daar de bus terug te pakken. Die bus vertrok 30 minuten te laat vanwege een vlucht die nog aankwam waarop gewacht moest worden. Helemaal gesloopt kwam ik om ongeveer half 10 in Florence aan. Er was nog een housewarming van wat klasgenootjes die avond en ik zat nog steeds te twijfelen om erheen te gaan. Ik sprak uiteindelijk met Ana en Akanksha af. Maar na een tijdje wachten en koud en nat te zijn van de regen (was mijn paraplu in Pisa vergeten) verkoos ik toch mijn bedje over een feestje. In de bus nog geweldig live amusement meegemaakt: twee oudere mensen (in de 60?) die wat gingen tongzoenen. De vrouw had lang, doodgebleekt en doodgestijld haar, een strakgetrokken gezicht, te hippe kleren en veel make-up. De man droeg laarzen, had een te hip en ook doodgebleekt kapsel en ze trokken zonder dat geklef al veel bekijks. Maar echt, dat gelebber met die tongen buitenboord :O dat sloeg alles. De hele bus keek ernaar en het kon ze lekker niks schelen :P . Eenmaal thuis lekker weggekropen onder mijn deken, wat tv gekeken en terug gedacht aan deze leuke week. Net of het nog steeds vakantie was!

Vandaag fijn uitgeslapen en alle foto’s van de afgelopen week eens op de laptop gezet. Die volgen nog op Facebook en deze blog, net als de foto’s van aallleee afgelopen weken :P . Na deze fijne rustige dag komt alweer schoolweek 2 van dit jaar eraan! Ben benieuwd wat me nog allemaal te wachten staat!

A presto!
Arrivederci! :) XX

  • 14 Januari 2013 - 12:44

    Marit:

    He Dappie!

    Je hebt het super naar je zin lees ik wel weer! De foto's zijn ook prachtig allemaal! Begint bij mij ook te kriebelen, zou graag weer naar het buitenland willen :D

    Veel succes met de start van dit nieuwe jaar en aan Polimoda! Binnenkort maar snel skypen want is lang geleden zeg dat ik je in levende lijve heb gezien :o

    Fijne dag :D

    veel liefs,

    Marit

  • 09 Februari 2013 - 16:46

    Daphne Van Dongen:

    Heeyyy Marit !!
    Jaa heb het inderdaad super naar mijn zin :). Wat vliegt de tijd hier!! Zo veel leuke dingen en nieuwe ervaringen :D . Benieuwd how het met jou gaat, zullen inderdaad binnenkort eens Skypen!
    Ciao!! XX

  • 13 Februari 2013 - 00:05

    Stephan:

    Hé Daphne,

    Het blijft leuk om jouw verslagen te lezen! Fijn dat het nog altijd zo goed bevalt en dat je leuke dingen onderneemt en meemaakt.

    En nu nog één nachtje slapen, waar je misschien al wel mee bezig bent, en dan heb je weer een leuke logé. Ik hoor volgende week vast wel van haar welke winkels, bezienswaardigheden en restaurants jullie hebben bezocht! :-)

    Heel veel plezier de komende dagen met Marjon!

    Groetjes Stephan

  • 13 Februari 2013 - 00:05

    Stephan:

    Hé Daphne,

    Het blijft leuk om jouw verslagen te lezen! Fijn dat het nog altijd zo goed bevalt en dat je leuke dingen onderneemt en meemaakt.

    En nu nog één nachtje slapen, waar je misschien al wel mee bezig bent, en dan heb je weer een leuke logé. Ik hoor volgende week vast wel van haar welke winkels, bezienswaardigheden en restaurants jullie hebben bezocht! :-)

    Heel veel plezier de komende dagen met Marjon!

    Groetjes Stephan

  • 13 Februari 2013 - 11:25

    Daphne Van Dongen:

    Hoi Stephan!

    Wat leuk om weer een berichtje te krijgen. En natuurlijk altijd fijn om te horen dat mensen mijn verslagen lezen en leuk vinden ;) .
    Het is hier inderdaad super en bevalt me zooo goed ! Haha ik lag nog niet te slapen, zat in plaats daarvan te studeren en later nog aan mijn nieuwe blog te schrijven.
    Dankjewel, het wordt inderdaad vast heel gezellig de komende dagen :). Heb er zin in!

    Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 37175

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: