Mangiare fuori, film, il progetto e molti gelati! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Mangiare fuori, film, il progetto e molti gelati! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Mangiare fuori, film, il progetto e molti gelati!

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 Mei 2013 | Italië, Firenze

Ciaociao! (mijn standaard uitspraak hier tegen iedereen.. vast afkomstig van het Maastrichtse Hoihoi! :P)

Zooo daar ben ik eindelijk weer, na een lange radiostilte. Tijd voor de tweede en tevens laatste blog in mei!! Oeioei nu beginnen we toch allemaal een beetje zenuwachtig te worden voor het einde.. Eerst maar weer 3 weken terug in de tijd.

Op die donderdag hadden we gelukkig alleen maar 3 uur Abigail in de ochtend. Heb me ’s morgens weer lekker geërgerd aan een algemene gave van de Italianen: je in de weg lopen. Niet normaal, waar je ook loopt, de kans is groot dat de persoon voor je je de heeeelee weg in de weg blijft lopen; wat je ook probeert..
De rest van de middag hebben we uiteraard besteed aan werken aan het essay. Op de terug naar huis die middag zag ik al voor de 2e keer in 2 dagen een lookalike van Taylor Lautner! Hoe is het mogelijk. Zoiets moois vond ik toch wel even een vermelding waard :P . Heb helaas geen foto als bewijs :P .
Ohja en die dag was er een conferentie in Palazzo Vecchio met o.a. Mario Monti en José Manuel Barroso! Ook daar geen bewijs van helaas..

Op vrijdagmorgen hadden we weer les van Daniela, in de on-ge-loof-lijk oncomfortabele bankjes in de aula. En met natuurlijk maar 13 mensen van de 30. Cherrem.. en ze is zo enthousiast. Nouja na de pauze verschenen er ineens nog een paar extra mensen. Die hadden lekker uitgeslapen.
’s Middags weer leuke les van Gianpaolo waarin we weer verder zijn gegaan met het maken van een video. Hadden ook nog het resultaat te zien gekregen van de opdracht die we hadden moeten maken rondom het merk van onze eindpresentatie. Iedereen had echt zijn best gedaan, het was erg interessant om te zien. Het liedje en bijbehorende foto van Katrín en mij vond hij “very sophisticated!”. Ahh goedddd :) ! Tegen de tijd dat de les afgelopen was, was het weer eens aan het regenen. Een vrouw kreeg het voor elkaar om me in de straat bij Polimoda en later weer bij de bushalte me bijna in mijn gezicht te slaan met haar paraplu.. Grrrrr.

Op zaterdag heb ik fijn van alles thuis gedaan en ook nog van de zon genoten. Na een hele tijd met mijn benen in de zon te hebben gezeten werden ze van voren al wat bruin; alleen blijft de achterkant dan zo wit. Dus! Heb ik fijn het matras van mijn andere bed op de grond van mijn kamer gelegd in de zonnestraal en kon toen fijn op mijn buik liggen. Ideaaallll :) . Heb ’s avonds de nieuwe film met Ryan Gosling (yum) en Bradley Cooper (yum), The Place Beyond The Pines, gekeken. Aanrader!!
Op zondag ook fijn thuisgebleven; maar dat was vanwege de regen.. Heb goed gestudeerd voor de test van Danilo van de dag erna.

Op maandagmorgen weer op tijd naar school om wat aan het project te doen. Waren er veel te vroeg. Konden dus snel met Abigail over het project praten en hebben toen verder geleerd voor de test van D. Hetzelfde verhaal tijdens de les van Benjamin :P . En toen was de test daar! Het was iets moeilijker dan de eerste, maar ik heb evengoed hetzelfde punt gehaald. Prima!
Op de weg naar huis zag ik dat de San Marco kerk eindelijk uit de steigers is. Mooi! Moet ik daar binnenkort ook maar even een foto van gaan maken.
Die avond kregen we nog een, uhhmm, interessante mail van D. Aangezien 2 mensen zowel de eerste als de tweede toets niet gehaald hadden zullen ze geen diploma krijgen, alleen een certificaat van deelneming. En dus maakt het voor hun ook niet meer uit wat ze doen met het eindproject. En nog wat wazigs over een extra toets voor sommige mensen. Waatttt?? Tot nu toe hebben we trouwens nog geen idee over welke 2 mensen het gaat.. Jeeee zeg wat voor iets raars.

Op dinsdagmorgen hadden we weer een gesprek met D over het project. Daarna heb ik lekker kunnen studeren voor de toets van Marco van de dag erna. ’s Middags weer gezellige les bij Gianpaolo. Ontzettend leuk dat werken met video’s.
’s Avonds was dan eindelijk de grote avond! Joehoewww één van mijn favoriete evenementen van het jaar (ja hoor, dat durf ik best toe te geven): Songfestival!!!!! De halve finale van Nederland! Ondanks de toets van Marco op woensdag had ik me om 9 uur met wijn, chips en M&M’s, pyjama en deken in bed geïnstalleerd met mijn laptop. En de livestream deed het ook nog prima! En mijn wifi viel niet eens uit! Fantastisch :D ! Heb het enorm naar mijn zin gehad. Via Whatsapp leverde ik samen met mam en Mindy commentaar op alle liedjes en outfits, terwijl Mindy me van wat stukjes van het Nederlandse commentaar voorzag. Ja inderdaad wel vreemd om zo alles zonder commentaar te moeten luisteren. Maar ach, ik was allang blij dat er een officiële livestream was :) . En ik kon dit jaar eindelijk op mijn eigen land stemmen, vanwege mijn Italiaanse nummer!! Helaas was het Ialiaanse sms-nummer moeilijk vindbaar en was het bereik niet al te goed op het moment, waardoor mijn stem een SECONDE te laat verzonden werd! Aaarrrgghhh jammeerrr.. Katrín berichtte me tijdens de puntentelling dat ze ook met spanning zat te kijken (ze is helemaal weg van Anouk. Ze is schijnbaar echt een Europese beroemdheid door 'Nobody’s Wife'). Ik zag het allemaal maar somber in. Maar toen lukte het dan toch! Ik gilde van blijdschap en gooide van schrik bijna mijn laptop op de grond. Sorry, buren! Proost op een geslaagde avond :) .

Op woensdag was het een drukke dag. Hebben weer ons werk aan Johannes laten zien ‘s morgens. Daarna hadden we les van Attimonelli. Heb tussendoor nog allemaal laatste dingetjes voor de toets van Marco bestudeerd. En om 3 uur was het zover. De gevreesde toets. Tja, ik heb dan wel een business studie gedaan, maar het was toch wel spannend om weer een toets met allemaal berekeningen te moeten maken. Gelukkig ging het best goed. Ik heb het uiteindelijk met een erg goed punt gehaald :) . Pfoeww, dat ook weer gehad.

Op donderdag weer alleen maar Abigail in de ochtend. Voor de rest hebben we weer in alle vrije uren aan het project gewerkt. Uiteindelijk heb ik me om 6 uur naar het station gehaast om een bus naar huis te halen. Wat duurde het lang!!! Door “extreme drukte in het centrum” reden er nauwelijks bussen en het duurde allemaal erg lang. Heb me thuis snel opgefrist, mijn schoolspullen gedumpt en me terug gehaast naar de bushalte. Na meer dan 20 minuten wachten gaf ik het op en ging om half 8 maar lopen. Grrrr.. en toen ging het nog keihard regenen ook. Om 10 na 8, meer dan een half uur te laat, kwam ik eindelijk aan bij Banki Ramen, ons Japanse restaurantje :) . Daar zaten Sarah, Giulia, Katrín, Jessica en Alessandra al op me te wachten. Heel lief, ze hadden hetzelfde voor me besteld als ik de vorige keer had. Net toen ik binnenkwam, werd het eten gebracht. Ideaal :) . Hebben lekker gesmuld en geroddeld. Hihi ja onze klas is tegenwoordig nogal een zooitje, dus van alles te vertellen :P . En iedereen is het ineens met me eens: Duitsers zijn evil. Hahahaha nouja die in onze klas zijn tegenwoordig overdreven competitief, arrogant en denigrerend tegenover iedereen. Alsof het eindproject een wedstrijd is die ze moeten winnen. Ze maken tegenwoordig zelfs onderling ruzie. Vermoeiend hoor.
Katrín en ik hebben ons even later naar haar thuis gehaast om Ijsland in de tweede halve finale te zien. Nét nadat we de livestream aan de praat hadden gekregen zagen we Eythór de laatste zinnen van zijn mooie liedje zingen. Heb nog hard gelachen om Griekenland. Toen de livestream later uitviel dreigden we de puntentelling te missen! Maar net op het moment dat hij het weer deed, werd Ijsland omgeroepen! Nou, allebei blij :) .

Op vrijdagmorgen hebben we ons weer met een paar mensen in de bankjes van de aula gepropt voor een les van Daniela. ’s Middags weer fijn afgesloten met Gianpaolo. ’s Avonds ben ik gezellig met Sarah, Giulia, Alessandra en Katrín naar The Great Gatsby gegaan, die draaide net in de bioscoop. Heerlijk, gewoon de originele Engelse versie, met Italiaanse ondertiteling. En wat een goede film! Ontzettend leuk. En Leonaaaaardoooo! Mooie ogen :) .

Op zaterdag heb ik bij Katrín weer de hele dag aan het project gewerkt. ’s Avonds zijn we samen richting centrum gelopen waar ze een Ijslandse vriendin zou treffen waarbij ze het Songfestival ging kijken. Dat meisje nodigde me meteen uit toen ze hoorde dat ik anders alleen ging kijken. Wat leuk :) . Onderweg naar huis heb ik op de straatmarkt bij mij in de straat bij het kraampje van de goede bakker 3 gebakjes gehaald voor die avond :) . Heb me helemaal in stijl aangekleed: rood jasje, wit topje, blauwe broek. Go Netherlands! Fles wijn onder de arm en met de Google Maps-route op mijn gsm op weg naar de vriendin van Katrín. Het was gelukkig op loopafstand van mijn appartement. Ze heeft een erg leuk appartement. Heel huiselijk. Ze woont hier al 6 jaar, dus het appartement had alles erop en eraan. Erg gezellig. Samen met Katrín had ze van tevoren allemaal knabbels, chocolade en pizza’s gekocht. Met die pizza’s deed ze iets waar ik zelf niet snel opgekomen zou zijn, maar wat wel overheerlijk was! Ze deed net of het tacos’waren. Margherita pizza + taco chips + gekruid gehakt + paprika + kaas. Fantastisch!! Hebben gezellig met z’n 3-en zitten meezingen, commentaar geleverd en op onze landen gestemd. Drie kansen om ons blij te maken: Nederland, Ijsland, Italië. Heel irritant trouwens, de Italiaanse commentatoren praatten echt overal doorheen! Het Engels van de Noorse presentatrice konden we dus nog niet eens volgen. En bij de puntentelling bleven ze maar bezig over “Olanda!” en “Anouk!” . En ja hoor, gejuich toen Italië ons op het laatste moment nog inhaalde. Grrrr.. Nouja, we hebben een ontzettend gezellige avond gehad. Beetje jammer wel dat wannabe-Shakira van Zweden won en niet die ongelooooflijk knappe man van Azerbeidzjan of de allerbeste inzending: Moldavië. Maar wat heeft onze Anouk het goed gedaan :) . Moe maar voldaan ben ik door de zwoele avondlucht terug naar huis gewandeld.

Op zondag heb ik weer met Katrín wat aan het project gewerkt. ’s Avonds lekker wat voor mezelf gedaan en Warm Bodies gekeken. Die draait geloof ik ook in Nederland. Geweldig! Waarom inderdaad geen zombiefilm na al die vampierenfilms? :P Ik vond hem erg goed! :)

Op maandag begon de dag al goed. Ik zette mijn gsm aan en hij hing helemaal vast. Paar keer aan en uit gezet, van alles geprobeerd, maar kreeg steeds weer pop-ups met een error-melding. Nou heb ik wel vaker technische mankementjes aan laptop/ gsm verholpen; dus na wat gesurf online vond ik een eventuele oplossing. Heb mijn gsm weten te resetten en hij doet het gelukkig weer. Hoe vervelend om geen gsm te hebben! Mijn hele leven zit daarin!! Heb gelukkig al mijn foto’s en video’s nog; ben helaas wel al mijn apps en telefoonnummers kwijt. (Bij deze, als je me nog niet gemaild had: stuur me je nummer).
De rest van de dag weer les van Benjamin en van Danilo. We kregen weer genoeg tijd om aan het project te werken. Midden in de uren met D, kwam Josh ineens naar Katrín en mij toe. Hij kende een meisje op Polimoda dat voor ons merk, Nicolas Andreas Taralis, werkt. En haar schoonbroer is de brandmanager van het merk! Waattt?? Komtie nu mee… Hij is het meisje wel meteen voor ons gaan halen. Erg leuk haar te ontmoeten en even wat met haar te kletsen over ons project. We kregen ook een visitekaartje van haar schoonbroer. De afgelopen weken hadden K en ik al zoveel emails en facebookberichten naar het bedrijf gestuurd, maar hadden nooit een antwoord gekregen. Zouden we nu dan toch eindelijk een reactie krijgen? Hebben de meneer meteen een mailtje gestuurd. Het meisje zei ook dat hij het leuk vond dat we dit project doen en hij graag het eindresultaat zou willen zien. Ah, dus dit ging al een tijdje achter ons om zonder dat we het wisten :P handig hoor..

Op dinsdagmorgen weer aan het essay gewerkt en ’s middags video gemaakt met Gianpaolo. Eenmaal thuis lekker wat op de laptop geklommeld en gezellig naar de Backstreet Boys geluisterd op 3fm vanwege de Boyband Top 17. Nostalgie :) .
Op woensdag weer hetzelfde liedje, met Johannes ’s morgens, daarna Attimonelli en daarna Marco. En natuurlijk ieder vrij uurtje besteed aan werken aan het essay. Attimonelli was voor de eerste keer echt boos. Ze ontplofte bijna. Begrijpelijk.. Iedereen zat in de klas wat aan het essay te werken en veel mensen lopen sowieso te pas en te onpas de les in en uit. Arm mens.
We kregen die dag ook een mailtje van de assistente van de brandmanager van Nicolas Andreas Taralis. Ze had onze emails goed ontvangen en zou ze zo snel mogelijk voor ons beantwoorden. Hoe toevallig dat ze net nu reageert op al onze berichten. Maarja het is in ieder geval iets.

Op donderdagmorgen weer bij Abigail gezeten om aan het project te werken. En daarna nog de hele dag op school gezeten i.v.m. de ‘laatste details’ voor ons essay. We waren al zo lang bezig aan de laatste details.. Alles blijft zich maar ophopen. Maar het ging erg goed. Perfectionistisch als we zijn, moest dit wel tot in de puntjes af zijn.
Op vrijdagmorgen hadden we 4 uur (!) les van Daniela! Pfoeww, dat viel niet mee. Ze deed 2 lessen in 1 en deed ook nog een korte samenvatting van alle voorgaande lessen i.v.m. de aankomende toets. Hadden gelukkig in de pauze een mailtje van de brandmanager-assistente van ons merk. Joepie!
’s Middags de video bij Gianpaolo afgemaakt. Het is een fantastische creatie geworden met allemaal opnames van bij hem thuis met wapperende lappen stof en foto’s van hemzelf. Hahaha hij is toch leuk. En al die opmerkingen over D. Fantastisch. Het valt hem erg op dat voor de opdracht met het liedje voor ons merk heel veel mensen iets heel donkers gedaan hadden. “Very Danilo-style” door hem genoemd :P . Tja, sorry, de eindpresentatie van K en mij gaat ook erg donker zijn. Ons merk maakt vooral zwarte kleren. Heel conceptueel en ‘erg Polimoda’ allemaal ;) .
Na de les is K met mij mee naar huis gegaan. Hebben samen gegeten en daarna cupcakes gemaakt. Zijn om half 9 naar Roberta gegaan, onze Fashion Writing lerares. Hebben haar wat cupcakes gegeven en ze heeft samen met ons het essay nagelopen en dingen voor ons veranderd. Erg goede tips gekregen. Ze vond het verder wel erg goed geschreven! Om middernacht eindelijk richting huis gewandeld en fijn kunnen gaan slapen na deze erg vermoeiende week.

Op zaterdag was het aan het stortregenen. Neeeee!! Heb ik een dagje vrij en denk ik op het balkon te gaan zitten.. Jammer.. Toen het tegen 5 uur een beetje opklaarde ben ik met Sarah bij ons smoothiezaakje een yoghurt met cruesli, fruit en honing gaan eten :) . Yumm!! Hebben daarna in het zonnetje een rondje door het centrum en langs de Arno gewandeld. Heb eenmaal thuis fijn de was gedaan en wat gestudeerd.
Op zondag weer bij K gewerkt aan het essay. Hebben het nu echt ver afgemaakt. We waren er erg trots op en helemaal tevreden. Als beloning en ook omdat we deze kans niet voorbij wilden laten gaan zijn we naar de laatste dag van het Gelato Festival in het centrum gegaan. Ijsjessssss!!! Gewelllllldig :D . Op Piazza di Santa Maria Novella, Piazza degli Strozzi en Piazza della Repubblica stonden allemaal tentjes met verschillende ijsmakers. Je kon bij de infotent een papier kopen met 5 bonnetjes voor ijsjes, een bonnetje voor een ijscocktail, gratis toegang tot verschillende activiteiten en bezienswaardigheden op het festival en een bonnetje voor een Gelato Festival-tas gevuld met ijskoekjes, ballon, plattegrond en infoboekje. Hebben natuurlijk alle bonnetjes gebruikt :) . Tevreden liepen we rond met onze tasjes en zochten steeds een nieuwe smaak uit om te proberen. Er waren ijsmakers uit heel Italië en ik zag er zelfs een uit Colombia, een uit Marokko en een uit Guatemala. De lekkerste ijssmaak vonden K en allebei het pompoenijs met cranberry’s en kaneel. Na 5 ijsjes had ik toch al ver genoeg. Maar ik moest en zou toch echt een cocktail hebben! Had een heerlijke gekozen, met Baileys, kokosijs, notenlikeur, en banaan. Lekkerrrrr!!!! En toen konden we op ons papiertje nog een beoordeling geven van onze favoriete ijssmaak en dan kregen we nóg een bonnetje voor een ijsje. Okee dan! En daar liepen we dan te smullen van ijsje nummer 6. Leukkkk zeg!! Dit moesten ze vaker doen! Het weer was ook top. Strakblauwe hemel, volop zon en Radio Toscana die op het plein liedjes van o.a. Inna en Rihanna draaide.
Ben met een volle buik helemaal naar huis gewaggeld om alvast een beetje ijs eraf te lopen. Heb maar een heeel klein beetje avondeten gehad en ben toen gaan skypen met pap en mam. Joepie! Hebben besloten dat ik hier lekkker tot 30 juni mag blijven! En dat ik de 3e week van juli een week naar Sarah in Sardinië ga! Deze vluchten zijn inmiddels al geboekt en ik kan niet wachten tot het zover is!! Thanks :D . Luister vooral ook even naar mijn nieuwe zomerhit http://www.youtube.com/watch?v=2-mD4oSfiyU . Ik ben helemaal fan! Zoooomerrr :D !!

Op maandag ben ik met Katrín voor de tweede keer naar conceptstore A Piedi Nudi nel Parco geweest, waar ze ons merk Nicolas Andreas Taralis verkopen. Ze herkenden ons nog en waren weer even vriendelijk. Ze vroegen hoe het met het project ging en wanneer het af moest zijn. Ook mochten we rustig foto’s maken en hielp het meisje in de winkel ons met het omhoog houden van alle kledingstukken. Erg leuke zaak :) .
Hierna hadden we de laatste les van Benjamin. Na hem al die 9 maanden gehad te hebben, zit het er nu echt op. Het was niet eens echt les. We hebben gewoon aan ons project gewerkt. Komende maandag hebben we zijn eindtoets. Daarna weer aan het project gewerkt bij D. Het is tegenwoordig soms echt een tijdverspilling om überhaupt nog naar school te komen aangezien we toch niets anders doen dan zelf een beetje werken. Hebben ons essay met wat laatste tips van D afgemaakt. We zeiden na met hem gepraat te hebben “Thank you”. Zegtie “You’re welcome”. En ook nog op een oprecht aardige manier. Waattt?? Ik keek Katrín eens aan. “Did he really just say that?” Dit hadden we nog nooit meegemaakt :P .

Op dinsdagmorgen was het zover. Het essay moest af. Hebben de laatste details toegevoegd en bekeken en gingen toen printen. Maar echt alle tekst en foto’s waren verschoven toen we ons document openden op de uni computer. Grrr… Daarna bleef de computer hangen. Heb tot 3 keer toe alles helemaal op de goede plaats gesleept en toen was ik het zat. Hebben er toen een pdf van gemaakt en het opnieuw geprobeerd. Maar nee, de computer kon het niet printen… Einnnnndelijk konden we het daarna via een andere computer uitprinten. Hebben hier gewoon bijna een uur mee verspild!!! Wat hebben we toch een hekel aan de Polimoda computers en –wifi!! Daar moesten ze echt eens iets aan doen.. Ter goedkeuring zou Danilo al onze essays lezen. Het liep natuurlijk weer erg uit. Maar bij ons duurde het niet zo lang. Hij gaf een paar kleine tips en was voor de rest erg tevreden. Woow. Giulia kreeg het mee en vertelde later dat ze helemaal onder de indruk was. D onder de indruk van iets? Zo, dan hadden we vast iets goeds gedaan :P . En wat viel er een last van ons af! Na de laatste paar wijzigingen te hebben aangebracht was ons essay dan ein-de-lijk AF! :D
’s Middags bij Gianpaolo helaas geen video meer geknutseld, maar allemaal online communicatiemogelijkheden voor onze merken bekeken. Nu mogen we zelf onze eigen video’s gaan knutselen.. Het zal me benieuwen. K en ik hebben veel wilde ideeën :P ..

Gisteren kregen we eindelijk een email van de brandmanager. Helaas zei hij dat vanwege de drukte rondom de aankomende Men’s Fashion Week hij geen tijd heeft om onze vragen te beantwoorden. Maar hoopt toch dat we ons project goed afkrijgen en wenst ons veel succes. Aardig hoor, maar geen tijd om 3 vragen te beantwoorden?! Kom op nou.. wat een teleurstelling :( . Vanwege heeel veel tussenuren en omdat we niets meer aan ons essay hoefden te veranderen, gingen we gistermorgen niet naar Johannes, maar bleven lekker thuis om te leren voor Daniela’s toets. ’s Middags zijn K en ik wel even voor wat laatste vragen naar Marco gegaan en hebben alvast gewerkt aan onze Powerpoint presentatie.

Vanmorgen was ik echt doodmoe. Ben de laatste tijd sowieso kapot door alle drukte. Maar kwam vanmorgen dus echt niet mijn bed uit. Na me uiteindelijk wat gehaast te hebben was ik nog best op tijd bij de bushalte. Nou de dag begon dus goed :) . Niet dus.. Het was keihard aan het regenen en werd alleen maar erger. Daar gingen mijn blauwe suède flatjes :( . Bij gebrek aan dichte schoenen hier en nog genoeg regenweer de komende tijd moet ik misschien toch eens gaan kijken voor goedkope enkellaarsjes of sneakers.. :P En de bus kwam niet eens opdagen!! Aaaarggghhh, meer dan 20 minuten, een drijfnatte broek en soppende schoenen later kwam de bomvolle bus eindelijk aanzetten. Tegen 10 uur was ik op de uni.. Heb alle uren bij Abigail besteed aan leren voor de toets van Daniela. Hebben met Abi nog even wat ideeën voor onze video besproken en ben toen in de pauze fijn doorgegaan met leren. Om 1 uur was het dan tijd voor de test. We hadden zo’n 900 Powerpoint dia’s moeten leren, dus we wilden het zo snel mogelijk achter de rug hebben. Het ging best oké en ik heb het gelukkig gehaald :) . Na voor de laatste keer gedag te hebben gezegd tegen Daniela ben ik met K in de buurt van het station bij een bakkerijtje een heerlijke koek/ gebakje gaan halen dat Zi altijd heeft, als beloning voor ons harde werk :) . Heerlijk! Hierna de laatste les van Attimonelli gehad.

Echt heel vreemd, al die laatste lessen. Het einde zit er nu echt aan te komen! Volgende week wordt de laatste hele week op Polimoda. We gaan nu flink aan de slag met onze presentatie en video. Ik hou jullie op de hoogte van onze vorderingen! Hopelijk tot heel gauw, en alvast buon fine settimana!
Baci!!

  • 16 Juni 2013 - 20:27

    Paul En Mirjam:

    Hoi Daphne,

    We wisten dat je de 13e juni ging afstuderen in de master en dat in het zo voor jou geliefde Florence. Via Bas hoorden we dat het op facebook stond en de studie is afgerond, dit met het beoogde resultaat. Daar wij nu vakantie hebben en in Manavgrat Turkije verblijven hebben we reeds de felicitaties via je vader en moeder doen toekomen. Er is hier wel wifi maar komen er niet vaak op. Nu we bij de bar zitten gaan we het proberen om jou toch persoonlijk de felicitatie te doen toekomen. het lijkt dat we hier wel op wifi zitten.

    Dus van harte gefeliciteerd met je mooi resultaat, we zullen hier het glas op je heffen.

    Het mooie dagboek van je gaan we echt missen, hebben het altijd met veel plezier gelezen.

    Unne dikke poen van Mirjam en Paul..

  • 19 Juni 2013 - 15:49

    Daphne Van Dongen:

    Hoi Paul & Mirjam!!
    Dankjulliewel voor de felicitaties!! Het was een ontzettend leuk dag; en gezellig dat pap en mam erbij waren. Nu geniet ik van vakantie. In de nieuwe blog kunnen jullie alles weer lezen. Ik blijf het nog bijhouden tot ik hier wegga, want het is veel te leuk! Ga het zelf erg missen!
    Groetjes en jullie nog een fijne vakantie!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 37185

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: