Ultime avventure del 2012 - Reisverslag uit Firenze, Italië van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Ultime avventure del 2012 - Reisverslag uit Firenze, Italië van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Ultime avventure del 2012

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

31 December 2012 | Italië, Firenze

Ciao di nuovo a tutti!

Iedereen een fijne kerst gehad? Wat vliegt de tijd! Alweer twee weken voorbij met zoveel belevenissen! En het einde van het jaar komt vliegensvlug dichterbij. Ik ben nu al op 2/3 van mijn kerstvakantie en moet er nog steeds een beetje inkomen.. Vorige keer plaatste ik mijn laatste blog om een uur of 3 ’s nachts van dinsdag op woensdag. Ik dacht erna eventjes nog wat tv te kijken om te ontspannen en dan fijn nog wat uurtjes mijn bed in te duiken. Maar dat liep een beetje anders.. The Vampire Diaries en Gossip Girl zogen me helemaal op; waardoor het al snel een stukje later was. Snel even tanden poetsen, bed in en nagels lakken. Nahh om een uur of 4 slapen was ook wel okee. Maar nee hoor, net toen ik mijn potje donkergrijze nagellak wilde dichtdraaien, werkte het kreng niet mee, floepte uit mijn hand en maakte een sierlijke zwaai door mijn hele kamer. Heb van het resultaat helaas geen foto gemaakt, het was eigenlijk werkelijk een kunststuk! Van mijn bed (en mijn laken en mouw van mijn pyjama) tot aan de prullenbak aan de andere kant van mijn kamer, was de vloer bedekt met interessante donkergrijze slierten, strepen en kringen. Heel artistiek moet ik zeggen, maar niet om 4 uur ’s nachts. Heb mijn halve flesje nagellak remover op de grond gekliederd en toen maar zitten schrobben tot 3 keer toe. Nog even met een nat doekje er overheen en toen kon het er wel weer mee door. Goedenacht allemaal om half 5..

En daar ging de wekker om half 11. Snel nog de laatste dingetjes in mijn koffer gepropt, aangekleed en toen snel ontbeten. Voor de zekerheid nog even de koffers gewogen en de handbagage en toen (al een beetje aan de late kant) naar de bushalte. Ahhh irritant. Misten de bus op een haar na, omdat Carol de verkeerde tijd op het busschema thuis had bekeken. Oeioei dat werd krap. En toen zagen we ook nog dat er weer eens een omleiding was i.v.m. een manifestatie tot 13u. Neee :O . In paniek Akanksha gesmst, die op ons zou wachten op het station. Gelukkig bleek de manifestatie al voorbij en reed onze bus aardig door, dus waren we gelukkig op tijd op het station. Daar met z’n 3-en de touringcar van 13.16u in, op naar vliegveld Pisa! Wat een gestress. We waren blij toen we fijn in de bus zaten. Wat een mooi weer was het! 16 graden en volop zon! Heerlijk, je hoefde niet eens een jas aan. Een beetje gedut en in de zon gelegen in de bus. Op het vliegveld wat gegeten en om half 5 vertrok het vliegtuig. We hebben alledrie wat liggen slapen en het ging lekker snel. Om half 7 op vliegveld Maastricht. Koffers opgehaald en daarna werden we opgewacht door pap :) . We hebben Akanksha op het station in Maastricht afgezet, een kaartje met haar gekocht en de juiste trein gewezen, want ze ging logeren bij Ana in Den Haag. Met z’n 3-en verder naar huis. Daar werden we begroet door blije mama en superenthousiaste Bounty. Met Carol heb ik toen frietjes met shoarma gegeten. Toch weer eens wat anders dan overwegend Italiaans eten. Een beetje tv gekeken en toen op tijd naar bed na zo’n lange dag en voor de komende lange dagen..

Op donderdag kon Carol heerlijk uitslapen. Ik daarentegen had om half 10 een afspraak bij de kapper. Maar ach, het was hoog nodig en wat is het toch altijd prettig als iemand door je haar friemelt :) . Mam ging ook, met als doel een kort koppie :O . Ohjee.. moest ook nog helpen met een nieuwe coupe uitzoeken in een boek.. Tjaa.. Toen ze mijn haren aan het wassen waren kwam iemand me in mijn oren fluisteren: “Je mama heeft een heel stuk eraf nu! Maar het is heel mooi hoor!”. Ohjee.. En daar kwam ze dan. Even wennen zeg; maar eigenlijk is het weer terug bij het oude. Ik liet fijn en veilig mijn uitgroei bijverven en puntjes bijknippen en kon 3 uur later weer naar huis. Pap kwam ook alweer thuis van het werk en Carol was net aangekleed, dus hebben we even samen geluncht. Op naar het eerste uitstapje: Primark!! Wat heb ik dat gemist zeg! In Florence is het niet gemakkelijk om echt goedkope kleren te vinden om zo tussendoor je klerenkast een beetje op te leuken. We hebben in die categorie bijna alleen maar H&M.. En Carol kende Primark helemaal niet, maar zag in Florence wel steeds al mijn leuke outfits voorbij komen. Vol spanning een rondje gemaakt door de winkel.. Tja dat leverde nog niet veel op. Een tweede rondje nog maar. Dat werd al een stuk beter. Na 3 rondjes hadden we onze handen vol. Ook Carol is nu fan! Met aardig wat aankopen kwamen we een uur of 3 later eindelijk naar buiten. Nog even snel naar New Look :D . Ook daar hebben we onze slag nog geslagen. Nog even de H&M in en toen was de shoppingdag voorbij. En het was geslaagd :D . ’s Avonds gezellig met z’n 4-en gegeten en allemaal ons Engels kunnen oefenen :P .

Op vrijdag moesten we vroeg opstaan want er stond weer van alles op de planning! Amsterdam!! Iedereen weet wel dat het niet echt mijn stad is, de laatste keer dat ik er was is 4 jaar geleden. We hadden er afgesproken met Ana en Akanksha en iedereen verwachtte dat ik als Nederlandse wel een hele route en plan voor de dag uit mijn mouw zou schudden.. tsja.. Had netjes de avond ervoor een plattegrond en wandeling uitgeprint en mijn Capitoolgids van Nederland in mijn tas gedaan. Had ik tenminste ook nog wat te vertellen. Het was ontzettend mistig toen we in Amsterdam aankwamen, dus de eerste foto’s zijn niet de allerbeste. Uiteindelijk trok de mist wat op en begon het te regenen.. Pff waardeloos. We kwamen onderweg ook nog een paar ‘The end of the world’-parties tegen en een gebouw met de naam ‘Gebouw ’T Einde Van De Wereld’. Oeioei dit was inderdaad zogenaamd de laatste dag dat de wereld zou bestaan! Eerst zijn we naar De Dam gelopen, nog eventjes daar de Bijenkorf in, waar we grappige foto’s met een kerstman in een slee hebben gemaakt. De arme man ging op zijn gezicht toen wij zo nodig met z’n 4-en in zijn slee moesten en hij maar ervoor ging zitten. Daarna zijn we de stad doorgeslingerd, langs wat kerken, musea, het Anne Frank huis en toen naar het Rijksmuseum. Tussendoor nog even wat gegeten bij New York Pizza. Tja das toch weer eens wat anders dan de Italiaanse? :P .. En toen waren we dan aanbeland bij het hoogtepunt waar iedereen op zat te wachten. Hoe is het mogelijk dat 10 ijzeren letters de absolute highlight zijn van een stad als Amsterdam?? Ja hoor, ik heb het hier over het beroemde “I Amsterdam” voor het Rijksmuseum. Net als een echte toerist heb ik me daar met de rest toch zeker een klein halfuurtje vermaakt. Een hele fotoshoot verder en allemaal geïrriteerd omdat je toch nooit alleen op de foto kan, gezien de populariteit onder allerlei andere toeristen; bedacht ik me een foto te maken aan de achterkant van de letters en die dan gewoon op de computer om te draaien. Duh! Het is nog de mooiste foto ook geworden, al zeg ik het zelf. De jongen die de foto maakte vond het wel even nodig om nog even te zeggen: “Do you know you’re sitting on the wrong side of the letters?” .. Nee echtttt?? :P En weer verder. Hebben daarna fijn meer dan een uur verspild met de verkeerde kant op lopen en zoeken naar de Heineken Experience, die de rest zo graag wilde zien. Gelukkig was het ding al dicht tegen de tijd dat we het gevonden hadden. Onderweg al de eerste dames van lichte zeden achter de ramen bekeken. Na nog wat geslinger langs allemaal hoogtepunten kwamen we om een uur of half 7 eindelijk aan het bij echte Red Light District. Ik had de tijd van mijn leven. En de rest ook. Nouja, afgezien van Akanksha, die Ana bij haar arm greep en zich ontzettend ongemakkelijk voelde. Ana, Carol en ik keken echter onze ogen uit. Niet dat er nou knappe poppetjes achter de ramen zitten.. Wat een lelijkheid zo allemaal bij elkaar. Heel wat geflubber en onhandig gewiebel. Hi-la-risch! Wel beetje sneu ook soms, zo jong en zo overduidelijk oost-Europees. En de schaamteloosheid van de mannen die naar binnen gaan! Soms gewoon van mijn leeftijd! Wat zielig zeg, ga gewoon een bar in voor leuke meisjes in plaats van je geld aan zoiets te verspillen. Fascinerende belevenis. Na een half uur hadden we het wel gezien en gingen Ana en Akanksha naar huis. Carol en ik aten nog snel wat bij KFC. Wat een culinaire topdag! ;) Die morgen kon onze trein naar Amsterdam al niet meer verder rijden i.v.m. een aanrijding met een truck. (Eerst dacht iedereen dat er iemand gesprongen was, tot grote ontzetting van Carol). Nu, ’s avond, zou onze trein maar tot Den Bosch rijden i.v.m. een “aanrijding met een persoon”. Carol keek me weer met grote ogen aan. Hier had ze nog nooit van gehoord. Mensen die voor een trein springen? Onmogelijk! Gelukkig werd het ‘probleempje’ opgelost net voordat we bij Den Bosch waren, dus kwamen we nog redelijk op tijd in Maastricht aan. Fijn wat bijgekletst thuis en gewacht tot het 12 uur was. Lang zal ze leven!! Daar kwamen de gebakjes, felicitaties en een cadeautje. Carol was jarig. Nog eventjes gezellig bij elkaar gezeten en haar ook wat echte Nederlandse snacks (natuurlijk ook bitterballen!!!) laten proeven en toen doken we weer het bedje in!

Op zaterdag een klein beetje uitgeslapen, voordat we weer op pad gingen. Waren een uur of half 2 in de stad om weer gezellig te gaan shoppen. Wilde ook nog een stadswandeling met Carol maken; maar wat was het weer ontzettend vies weer! Waardeloos zeg. Zijn vanaf het station naar het centrum gelopen, zodat ze toch nog wat gezien heeft. En kwamen onderweg de nieuwe Hermès winkel tegen in de Stationsstraat. Fantastisch zeg! Wat een aanwinst :) . Daarna nog wat gewinkeld en uiteindelijk om 6 uur weer naar huis gegaan. Hebben ons snel omgekleed en opgetut en zijn toen weer naar de stad gegaan, want we gingen met z’n 4-en voor Carols verjaardag bij Sashimi eten! Ohh wat heb ik mijn favoriete restaurant gemist :D . Het was weer heerlijk :) en heel gezellig. Carol is nu ook fan. Na het eten gingen pap en mam naar huis en liepen Carol en ik een klein rondje in het centrum. Daarna hadden we afgesproken met Michelle en Mindy om cocktails te gaan drinken voor Carols verjaardag. Beez zat natuurlijk weer helemaal vol, dus ploften we neer bij Kiwi. Het was erg lekker en gezellig :) . Daarna ging Mindy naar huis en zijn we met z’n 3-en nog even naar Twee Heeren, Van Bommel, en Feesfebrik gegaan. Om een uur 3 vonden we het wel weer goed geweest. Het was een geslaagd, echt Maastrichts dagje :) .

Op zondag ook maar een klein beetje uitgeslapen, voordat we weer op pad gingen. Zijn met pap & mam naar het Drielandenpunt in Vaals geweest. Leuk voor Carol om eens mee te maken. Is ze gelijk in 3 verschillende landen geweest! Jammer wel van t regenachtige weer.. Hebben bij een mooie zaak met uitzicht op de Limburgse heuvels opgewarmd met wat warme chocomel en zijn erna weer via een toeristische route naar Maastricht gereden; waar Carol en ik weer in de stad werden afgezet. Een mooie broek die ik de dag ervoor gezien had, ging ik toch maar even kopen. Ohh Supertrash, wat heb ik je gemist! Verder alweer wat winkeltjes afgelopen. Om 5 uur een gezellig koffiemomentje bij Coffeelovers in Selexyz (natuurlijk ook interessant toeristisch momentje, een boekenwinkel in een kerk) met Sophie, Desirée, Maryvon en Hiu Man erbij. Yummie weer eens heerlijke chaipuccino en bosbessen cheesecake gehad :D . Waarom bestaan er niet zulke koffiezaakjes in Florence? :O Vreemd eigenlijk zeg.. Daarna nog een rondje gelopen over Magisch Maastricht met Sophie, Desirée en Carol. Toen de rest naar huis was, zijn Carol en ik (nog steeds in de regen, brrr) in het reuzenrad gegaan. Wat een mooi uitzicht toch zo in het donker :) . Helaas konden we niet schaatsen vanwege het vieze weer. Dat leek me wat te glad en nat. Helaas was het dus beide dagen in Maastricht niet gelukt te gaan schaatsen, terwijl we dat zo graag hadden willen doen omdat Carol nog nooit geschaatst heeft! ’s Avonds weer fijn thuis gegeten en wat saampjes tv gekeken op bed, met Bounty erbij natuurlijk.

Op maandag vroeg opgestaan! Want ik wilde Carol nog eens heel graag Albert Heijn XL laten zien. Hier in Florence is ze altijd maar verbaasd over dingen als de grote appels en de grote komkommers. Nou de Nederlandse appels zijn hetzelfde en de komkommers twee keer zo groot. Het was een interessant uitstapje, want wat hebben we toch veel in Nederland vergeleken bij Italië :P . Ook al meteen inkopen gedaan voor Kerstdag, als Carol en ik gaan koken. Na deze excursie bracht mam ons naar het station. Om half 1 waren we in Den Bosch. Heb meteen de heerlijkste échte Bossche Bollen van bakker Jan de Groot ingeslagen. Daarna een stadswandeling gemaakt. Van alles gezien onderweg, waaronder de gezellige grachtjes, de gedichten die her en der op muren geschilderd zijn, een kerstmarkt en de prachtige kathedraal. Net of we voor de Duomo in Milaan stonden. Binnen was er een gigantische kerststal. Het was een waar dorpje, waar je doorheen kon lopen. Prachtig. Snel een hotdog bij Hema gehaald en toen shoppen! Op tijd weer terug naar het station, waar Carol een zak friet kocht. Want frietjes in een papieren puntzak? Dat had ze nog nooit gezien. Ohjee er was alweer iemand voor een trein gesprongen. Vol ongeloof keek Carol me aan. Hoe is het mogelijk dat iedereen in Nederland toch maar voor de trein springt :P . Gelukkig waren wij redelijk op tijd weer in Maastricht. Even omgekleed en toen ontzettend Hollands gegourmet. Niet bepaald mijn hobby, maar voor Carol wilden we wel een uitzondering maken, want die had er nog nooit van gehoord. Het was gezellig en Carol vond het ook leuk om eens te doen. Daarna naar de uitslag van Serious Request gekeken op tv, want hier had ik haar over verteld. ‘s Ochtends was ze me zelfs komen vertellen dat ze ’s avonds op de tv op haar kamer ernaar had gekeken en hoeveel geld ze wel al niet hadden! Haha :) . Na nog even gezellig voor de tv te hebben gezeten, was Kerstavond alweer voorbij!

Op naar de laatste hele dag in Nederland! Eerste Kerstdag! Na eindelijk eens een beetje te hebben kunnen uitslapen, hebben we gezellig een kerstontbijtje gehouden met z’n 4-en. Daarna helemaal opgetut en naar opa & oma gegaan. Die vonden het leuk mij ook weer eens te zien :P en Carol te ontmoeten natuurlijk. Michelle, Mike, Nicoline en Toos waren er ook. Het was erg gezellig en iedereen deed zijn best Engels te praten. Opa snapte er natuurlijk weer niks van :P . Maar Carol vind hem helemaal geweldig en schattig :P . Daarna zijn we met z'n 4-en een rondje gaan lopen bij Château Neercanne, zodat Carol ook nog een echt kasteel gezien heeft. Na thuiskomst opnieuw een beetje getut en door naar oma met alleen Carol. We waren erg onder de indruk! Nooit gedacht dat oma zo goed Engels spreekt! Ze wist zelfs kleine gesprekjes gaande te houden met Carol :) . Na volgepropt te zijn met een heerlijke chocolademousse-taart kon de laatste avond thuis beginnen. Carol en ik gingen koken; niet super culinair, maar iets dat ze ook nog nooit gegeten had: Thais. Ze zag de dag ervoor een kruidenmix-zakje in de AH en was wel erg nieuwsgierig, dus hebben we de rest er ook maar op afgestemd. Na een fotoshoot met onze kerstmutsen op, gingen we aan de slag. Eerst een salade met garnalen, daarna een Thaise soep, daarna noedels met runderreepjes, Thaise groentenmix en Thaise saus; en als toetje een heerlijke Bossche Bol :P . Het was geslaagd :) . Nog even met z’n 4-en voor de tv gezeten op deze laatste avond en toen was het dan echt alweer voorbij.

Woensdag weer op tijd opgestaan om mijn koffer in te pakken. Poeh poeh dat viel nog niet mee. Ben met heel weinig bagage gekomen, zodat ik nieuwe aankopen, extra kleren uit mijn kast thuis en wat eten en andere prulletjes kon meenemen. Maar nee hoor, had toch overgewicht :O . Niet veel, maarja met Ryanair weet je het maar nooit. Na wat geprul waren we om 13u eindelijk klaar om te vertrekken. Arrivederci, Olanda! Het was een erg leuke week en het vloog veel te snel voorbij! Tja en daar zaten we dan in Maastricht-Aachen Airport. Kleinste vliegveld dat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt :P . Maarrr er waren wel wat winkeltjes! Hebben maar een tijdschrift gekocht. Om half 3 zaten we eindelijk in het vliegtuig. Iedereen had fijn de jassen uitgedaan, riemen vast en voor alle handbabage was uiteindelijk een plekje gevonden. Toen het routinepraatje vanuit de cockpit: “Hallo ik ben uw gezagvoerder. Wij gaan zometeen vertrekken. Ik moet u nog meedelen dat er een klein defect aan dit vliegtuig is. Aangezien het erg winderig is, zou het te gevaarlijk zijn om nu op te stijgen. Wij moeten ons dus helaas verplaatsen naar een ander vliegtuig; als u links uit de raampjes kijkt, ziet u het hiernaast al klaar staan. Vanwege veiligheidsmaatregelen moet u eerst wel terug naar de terminal voordat u weer kunt boarden. Tot ziens!” .. Waattt?? Dat meen je niet, en daar komen ze nu mee.. Tja, allemaal weer verzamelen, spullen bij elkaar rapen en terug. Moesten ook nog wachten natuurlijk tot de trappen weer bij het vliegtuig kwamen en de koffers weer uitgeladen waren. En toen weer wachten bij de gate.. Toen we eenmaal weer naar buiten mochten, regende het super hard. Fijn; drijfnat kwamen we uiteindelijk bij het nieuwe vliegtuig aan. Met een uur vertraging zijn we vertrokken. En toen we in Pisa waren, bleek dat de pendelbus naar Florence pas over een uur ging en de trein pas over 2 uur :O . Tja, dan die bus maar. We kwamen uiteindelijk helemaal gesloopt om half 8 in Florence aan. Koffers thuis gezet en om kwart voor 10 waren we met 2 vriendinnetjes van Carol bij een pizzeria (meer in de vorm van een snackbar) om wat te eten. Tja, fijne Tweede Kerstdag allemaal! En toen kwam de bus naar huis pas over 35 minuten! :O Neee echt niks zat mee. Zijn maar helemaal 30 minuten naar huis gelopen. Ik was gesloopt.

De dag erna heeeerlijk uitgeslapen. Had de hele dag in bed kunnen blijven. ’s Middags eens hier de straat in gelopen voor een Nieuwjaarsjurkje, want die had ik helaas niet gevonden in Nederland. Jaaaa, na een aantal leuke jurkjes bij Upim te hebben gepast, was het liefde op het eerste gezicht met een jurkje bij één van mijn favoriete Italiaanse zaken: Oviesse! Kwam daar ook nog leuke, bijpassende oorbellen tegen.. mmm daar ga ik misschien later nog voor terug. Paar boodschapjes gedaan, nog even geskyped met thuis en toen was de dag compleet :) . En wat een zonnig en aangenaam weer hier ook! Toch ook fijn om weer terug te zijn! Op vrijdag weer heeerlijk uitgeslapen, wat aangerommeld hier binnen en al een beetje gewerkt aan het essay over het onderzoekje dat ik een tijdje geleden heb moeten doen. Toen we het goede nieuws kregen dat we het i.p.v. 14 december ook eind december mochten inleveren, leek dat nog heel ver weg.. Zaterdag weer een beetje verder gegaan met het essay en verder niet eens zoveel meer gedaan. Lekker genoten van de vakantie met wat tv kijken, lezen, muziek luisteren, internetten en opruimen. ’s Avonds kwamen de 2 vriendinnetjes van Carol hierheen; zonder echt een plan, maar wel met een giga fles wodka raspberry bij zich. Tja op stap dus. Of ik ook mee wilde? Nahh.. dan moest ik me helemaal omkleden en optutten. Oh maar dat moest iedereen nog.. Okee dan. Het was tenslotte nog een soort van verjaardagsfeestje voor Carol, schijnbaar. Heel wat getut, gezing, en wodka gedrink verder gingen we om half 1 ook nog eens de deur uit. Inspiratieloos zijn we maar naar Club Twice gelopen. Na er met mijn verjaardag geweest te zijn, had Carol gezworen er nooit meer heen te gaan. Nu ze onzettttend aangeschoten was leek het haar niet veel meer uit te maken. Haar vriendinnetjes en ik speelden de hele nacht babysit en trokken haar uit de armen van allerlei gewillige macho’s.. Ja inderdaad, de mensen daar zijn nog steeds even onprettig. Maar ach, er zitten altijd wel wat leuke mensen tussen en de muziek is er wel ontzettend goed! Beetje jammer dat 75% er man is en ze allemaal ontzettend geïnteresseerd zijn in dansende, buitenlandse meisjes. Achja, gezellig was het uiteindelijk wel. Toen we naar de wc gingen in de club, kwamen we wat Italiaanse meisjes tegen die met geringe Engelse kennis graag wilden weten waar we vandaag kwamen. Ohhh! Ik uit Nederland? “Wesley Sneijder!! Mi piace!!” Serieus, ik kom hier een Italiaanse tegen die fan is van Wesley? Nouja, überhaupt het feit dat hij fans heeft? Wonderbaarlijk.. Keek haar eens raar aan en maakte maar duidelijk dat heel Nederland hem toch niet leuk vind omdat hij zo klein en arrogant is :P hihi. Vol verbazing keek ze me aan. Oh, en Robin van Persie dan? Ja, die kan ik natuurlijk wel goedkeuren. Kreeg een enthousiaste high five van haar. Oh, en dan vooral nog Nigel de Jong! High Five! Maakte haar in half Engels/ half Italiaans duidelijk (i.v.m. Wesley) dat ik op 17 februari naar de wedstrijd Fiorentina – Inter ga. Nou, toen werd ze helemaal enthousiast! Kreeg wel 3 high fives achter elkaar! “See you later!” (dat fluisterde een vriendin haar in het oor als vertaling van haar Italiaans :P) . Ik ging natuurlijk voor Inter?? Tja, zeg maar "ja" dacht ik. “High five!”. “Ah.., Wesley Sneijder” zwijmelde ze nog eens. Hihi geinig. Kom je zowaar op een Florentijnse wc een Wesley Sneijder fan tegen.. :) .
Toen we om half 4 echt last kregen van onze hoge hakken zijn we maar vertrokken. Carol trok inmiddels lijkbleek weg en moest echt even frisse lucht, maar at even later wel een heel stuk pizza weg.. Moe maar voldaan stapten we om half 5 ons warme appartement binnen. Mmmm..

En toen was het zondag! Dat stomme essay moest toch echt eens af! Eindelijk, na wat afwisseling met hoognodige ontspanning, was ‘s avonds toch eindelijk het essay af :) . Heerlijk, die kon in de mail. Na mijn haren te hebben gewassen was de dag alweer om; die hoognodige dingen zoals strijken, de was doen en weer eens foto’s op Facebook zetten komen volgend jaar wel ;) . En toen was het vandaag! Weer eens een beetje op tijd opgestaan. Fijn mijn wenkbrauwen perfect Nieuwjaars-proof gemaakt. Daarna nog wat boodschapjes gedaan, nieuwe donkergrijze nagellak gekocht (want die past zo mooi bij mijn nieuwe jurkje en dat oude flesje lag hier twee weken geleden half over de vloer) en toch ook maar die mooie oorbellen :) . Moest ook nog mijn beltegoed opwaarderen, maar de winkel bleek dicht. Natuurlijk, die stomme Italiaanse lunchpauze ook. Een uurtje gewacht en weer terug gegaan. Nog steeds dicht? Dan maar even verder lopen naar de volgende winkel van mijn provider; die was ook dicht :O mm vreemd. Uiteindelijk helemaal naar de stad gelopen, die helemaal doorkruist en uitgekomen bij de laatste winkel, bij het station; om er daar achter te komen dat die ook dicht was. Hoe is het mogelijk?? Alle telefoonzaken zijn open, behalve die van mijn provider.. Fijn dan.. Nu weet ik dus niet of ik vannacht na 12 uur nog bereikbaar ben. Wat een timing! Bedankt Wind! Dit Italiaanse systeem is een beetje vreemd; dus weet echt niet of ik überhaupt moet opwaarderen of dat het zin zou hebben het online te doen. En morgen zal ook wel alles nog dicht zijn.. Nouja, heb in ieder geval weer het centrum van de stad gezien. Wat een topdrukte! Dit heb ik nog nooit gezien. Zag er wel leuk uit, ook het podium voor het concert bij het station.

Dus, bij deze wil ik toch al iedereen een ontzettend fijne jaarwisseling toewensen! Misschien ben ik straks nog bereikbaar, misschien ook niet. Maar ik hoop alvast dat iedereen een leuke laatste dag van het jaar gehad heeft, een gezellige avond en nacht zal hebben en een nog beter 2013!

Tot de volgende keer!
Felice anno nuovo!
Baciiiiiiiii :)

  • 09 Januari 2013 - 13:04

    Mamma Marjon:

    Ik kan niet anders zeggen dan dat ik weer genoten heb van je verhaal.
    Ik reageer wel wat laat , maar bij deze dus alsnog.

    We zijn blij dat jij en Carol hebben genoten van een week in Nederland. We hebben jullie met alle plezier verwent. Wij vonden het ontzettend leuk; samen eten, samen shoppen, samen verjaardag vieren, samen met de auto touren, samen nog wat zien in de buurt.
    (ik mis het verhaal van mergellandroute/drielandenpunt/chateau Neercanne)

    KORTOM, WE HEBBEN GENOTEN VAN HET SAMEN ZIJN. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 37172

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: