De lente hangt in de lucht - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu De lente hangt in de lucht - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

De lente hangt in de lucht

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

23 Maart 2017 | Duitsland, München

Hallo liebe Leute!

Alweer een maand geleden eindigde mijn laatste update. De rest van die week vloog zoals gewoonlijk voorbij met dagelijkse beslommeringen. Op vrijdag weer mijn vaste sushi avondje en een film en op zaterdag ook een lekker dinertje. Ik had Giulia uitgenodigd om te komen eten! Ik haalde mijn laatste boodschappen en andere benodigdheden en ging aan de poets. De tijd vloog veel te snel en nadat ik alleen nog mijn hapjes als voorgerecht af had, stond Giulia al voor de deur. Het was meteen gezellig; we hadden weer genoeg te kwebbelen en nipten van onze bubbels. Daarna ging ik aan de slag met mijn befaamde vislasagne. Ik stapelde mooi mijn bakje vol en even later was Giulia erg onder de indruk van mijn heerlijke baksel. Jeuhjjj, ik voelde me zeer vereerd dat een echte Italiaanse me zo’n compliment maakte ;) . Daarna ging ik weer snel verder met mijn nagerecht: mijn wereldberoemde Milky Way cake haha. Calorieënbom pur sang; en daardoor werkelijk verrukkelijk! Hij lukte mega goed en de caramel droop eroverheen. Yum! Ineens was het al na middernacht, wat was het supergezellig! Tot de volgende keer maar weer!

De dag erna was weer een typische zondag, gevuld met relaxen en puinruimen . Heerlijk!
Op maandag was het alweer tijd voor een lekker etentje. Marina ging plotseling toch eerder weg bij stylefruits dan eerst gepland. Dus tijd voor een afscheidetentje! We gingen met het team plus Laura en Emily naar Hans im Glück aan de overkant van het werk. Heerlijk weer; die avocadoburger en cocktail! Wat was het gezellig, zo weer met iedereen samen!

Deze carnaval kreeg ik weinig mee van festiviteiten en was eigenlijk ook te ongemotiveerd om dinsdag eens de stad in de lopen om te kijken wat er te doen was. ’s Ochtends sneeuwde het zelfde ineens! Brrrr doei carnaval, tot volgend jaar dan maar weer! De volgende dagen bestonden weer uit druk rondrennen, want er stond weer een tripje naar Nederland op de planning!

Op donderdagmiddag ging ik weer blij vanuit het werk met mijn koffertje naar het station. Enkele uren en een voorspoedige treinreis verder kon ik Yves weer in de armen sluiten. Gezellig! Op vrijdag was het helaas wel een erg vroege dag: ik had ’s ochtends een afspraak bij de kapper. Daarna haalde ik Yves op om samen te lunchen en wat te chillen en na het avondeten maakten we ons weer klaar voor de volgende afspraak: familiebezoekje in Duitsland.

Ook op zaterdag konden we niet echt uitslapen, want ik had nog een beauty afspraakje. Gelukkig was het de rest van de dag lekker rustig en wandelden we wat door de stad en gingen iets knabbelen bij Café Madrid. Super lekker en gezellig! En die avond heerlijk tijd voor een ouderwets filmavondje. Top!

Het weekend vloog om en na wat getutteld te hebben op zondag was het ineens alweer tijd om te gaan. Pap bracht me naar het station in Aken en na een paar uur was ik rond een uur of 10 weer in München. Het was weer een heerlijk weekendje geweest!

De volgende week was weer als vanouds. Wel stil nu met nóg een iemand minder; aangezien Marina dus weg was. En voor de verandering had ik eens besloten gezond te gaan doen en was iedere dag druk in de weer met ladingen groentes en kip en vis. De zomer (en al die fijne kleren) zit er immers aan te komen hè ;) .

Op donderdag was het tijd voor een lekker etentje; want ja dat doe de mens ook goed op z’n tijd. Ik trof Sanne in de prachtige museumbuurt, waar ik eigenlijk veel te weinig om, bij een restaurant dat ze laatste gezien had. Leuk om eens iets anders te proberen, want het is: Pakistaans! Het was heel netjes aangekleed binnen en de bediening helemaal in stijl. We bestelden 2 gerechten die ons allebei erg lekker leken en kregen toen mooi, met toelichting, de schaaltjes geserveerd. Het was echt heerlijk! Qua ambiance moest ik echt terugdenken aan het Indiase restaurant in New York afgelopen zomer met Jessica. Heerlijk! Super lekker gegeten en veel kunnen bijkletsen. Top!

Ook vrijdag was het weer tijd om mijn groentjes maar even uit te stellen, want ik trof Olga na het werk! Super gezellig :) . Toen ze mijn adres laatst gevraagd had i.v.m. haar bruiloftuitnodiging waren we weer aan de praat geraakt en gingen nu gezellig iets drinken en eten. We kwamen na heel wat omzwervingen uit bij een echt Duits restaurant, compleet met een grote zaal in een gewelfde kelder. Het eten was er echt heel lekker en ook weer eens iets anders! Want ja, als het iets dat ik hier zelden ga eten, is het wel Duits. En dat beviel best wel voor een keertje. Daarna wandelden we nog verder door de zwoele avondlucht en dronken nog ergens niet. Wat was het gezellig zeg, we hadden zoveel te kletsen! Snel weer.

In het weekend plande ik verder niks, want dat is altijd wel eens lekker. Ik had nog een lijstje met to-do’s en boodschappen, dus dan krijg ik de dagen zo wel om. Ontzettend fijn, zo’n rustig weekend op z’n tijd, dat helemaal voor mijzelf is! Op zondag begon ik weer eens met lezen en opdrachten maken in mijn Italiaans lesboek en amuseerde ik me met een mooie kleurplaat in mijn kleurboek voor volwassenen. Ik voelde me ontzettend tevreden ;) .

Ook vorige week was weer fijn rustig. Op het werk is het ook niet al te druk, dus kan ik fijn aan de slag met dingetjes die altijd blijven liggen. Of gewoon een beetje creatief bezig zijn met Photoshop; daar kan ik me echt uuuren mee amuseren. Heerlijk! Ik luidde het weekend natuurlijk weer in met mijn wekelijkse sushi, film en gebakje en had zaterdag weer lekker tijd voor mezelf.

Ik had een flink lijstje gemaakt en ging ermee naar de stad. Wonderbaarlijk genoeg was ik ontzettend succesvol en kon ik binnen anderhalf uur alles afstrepen. Ik had dus fijn genoeg tijd ’s avonds om te eten en me op te tutten; daarna moest ik weer de deur uit. Ik trof Marie-Laure in een bar, waar we nog nooit geweest waren. Een Nederlandse vriendin en vriend kwamen daarna ook nog. Het was super gezellig en we keken onze ogen uit zo tussen de heel chique, typisch Münchense medebezoekers. We hebben een flink aantal ingehuurde dames met veel te oude heren zien langskomen, terwijl de champagneflessen ons om de oren vlogen. Fantastisch; net een toneelstuk. Het was er lekker duur, maar zeker een plek om nog eens terug te komen ;) .

Op zondag vulde ik dapper weer eens 4 wasmachines, sleepte toen alle natte was weer naar huis en stapelde toen alles op mijn droogrek; dat nog net niet onder het gewicht bezweek. Fijn altijd, in één keer zo’n lading schone was te hebben ophangen. Laat die nieuwe week maar beginnen!

En die begon helaas vrij regenachtig… Waar het de laatste weken echt volop lente leek, met temperaturen die richting de 20 graden gingen; was het deze week bedroevend grijs en nat buiten. Maar, tijd voor een uitstapje is er natuurlijk altijd! En zo ging ik gisteravond met Giulia uiteten. We bestelden tapas; wat eigenlijk betekende dat we allerhande niet-Spaanse gerechtjes (Duits, Italiaans…) konden bestellen op kleine schoteltjes. Zag er heerlijk uit en smaakte even goed! Giulia zag 2 collega’s zitten en nodigde ze uit om erbij te komen zitten. Het was een Nederlandse fotograaf en zijn Nieuw-Zeelandse assistent. Fantastisch! Hoe fijn om weer ongegeneerd over mode en fotografie te kunnen praten met mensen die zich er oprecht voor interesseren en er verstand van hebben. Net alsof ik weer op school zat in Florence! Echt heerlijk. De wijn bleef komen en avond bleef voorbij. Ondanks dat ik eigenlijk nog van alles thuis had willen doen, voelde ik me zeer tevreden toen ik later mijn bed inkroop.

En toen was het alweer vandaag. We werden allemaal verblijd door mini croissantjes op ons bureau vanochtend; gebakken door Anaelle, die gisteren een contract had gekregen zodat ze na haar stage in vaste aanstelling kan blijven. Jeuhjjj! Super leuk :D . Het zonnetje scheen ook weer vrolijk door de ramen en het was een goede dag. Vol goede moed ging ik dan ook op tijd naar huis vanmiddag, om te kunnen opruimen, poetsen, afwas te doen, deze blog te schrijven en zometeen nog een aantal dingetjes van mijn lijstje te kunnen afstrepen. Morgen staat er immers weer hoog bezoek voor mijn deur en dus moet alles wel spik en span zijn ;) …

Dus bij deze; Blog: check! Op naar de rest van mijn lijst en weer een ongetwijfeld super gezellig weekend! Waarover uiteraard de volgende keer meer  .

Gute Nacht allen und bis bald! -xx-

  • 23 Maart 2017 - 23:43

    Mamma Marjon :

    Och wat is ze toch weer allemaal aan het eten

  • 23 Maart 2017 - 23:46

    Mamma Marjon :

    Dat zullen we dit weekend wel weer voort zetten. Alles is al gereserveerd. We hebben er zin in. XXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 37179

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: