Zomervakantiekriebels! - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Zomervakantiekriebels! - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Zomervakantiekriebels!

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Augustus 2017 | Duitsland, München

Hallo allemaal! 

Nieuwe maand, nieuwe blog! Deze keer lichtelijk onhandig, vanaf mijn tablet. Mijn laptop heeft het laatst namelijk begeven maar is inmiddels gelukkig in goede handen bij een computerreparatuur-bedrijfje en ik kan hem hopelijk nog morgen, voor de vakantie, ophalen; het was niet zo dramatisch. 

Duss ga ik nu snel weer terug naar 4 weken geleden. De week begon weer zoals gewoonlijk; en gelukkig nog steeds lekker zomers. Het was al Quatorze Juillet geweest, maar uiteindelijk had Anaëlle toch nog op dinsdag besloten echte crêpes voor ons te bakken. Lekker :) ! En zo hobbelde de week al snel verder en had ik het alweer druk met laatste dingetjes doen en spullen verzamelen. Ik ging weer een weekendje naar huis!

Op donderdagmiddag vertrok ik weer naar het station. Ik had voor de verandering eens een vrij voorspoedige reis, met nauwelijks vertraging. Echter zouden er nog steeds dezelfde werkzaamheden zijn tussen Keuelen en Aken als vorige keer en dus kwam Yves me al in Keulen ophalen. Gezellig weer wat bijgekletst in de auto en daarna thuis ook met pap en mam. 

Op vrijdag konden we heerlijk uitslapen want we waren de laatste tijd moe. Na een rustig onbtijtje (brunch) zaten we eventjes in de tuin; het was super warm! Daarna wandelden we naar de ijssalon net over de grens en aten er gezellig op het bankje een lekker ijsje. We wandelden weer terug en fristen ons toen wat op. We gingen met de bus richting stad en splitsten ons daar. Ik wandelde naar de overkant van de Maas en trof daar Mindy. Dat was al lang geleden zeg! We zaten gezellig in de zon op het terras en hadden echt van alles bij te kletsen! Het werd later en later en uiteindelijk moest ik toch echt een keer gaan. Tot de volgende keer maar weer! Toen ik eventjes thuis was, kwam ook Yves weer. We aten gezellig met pap en mam in de tuin en zo was het al snel weer bedtijd.

Op zaterdag had ik natuurlijk ook alweer plannen. Na weer uitgeslapen te hebben, ging ik naar de kapper. En dat duurt altijd een aantal uur haha. Toen ik eindelijk klaar was ging ik met Yves gezellig iets drinken en knabbelen bij Slavante. En 's avonds weer een dinertje gezellig thuis met z'n vieren. De tijd vliegt altijd tijdens deze weekenden! 

En toen was het alweer zondag. Heerlijk rustig aan weer.  We zochten nog wat dinegetjes op op internet voor onze aanstaande zomervakantie en regelden alvast tickets voor een musuem en voor de trein voor een dagje Bologna. En toen was het alweer op naar Keulen! We waren lekker op tijd daar en dronken en knabbelden nog gezellig wat op het station. Toen was het weer tijd voor afscheid en het begin van mijn terugreis. Die ging gelukkig snel en ik was fijn op tijd weer thuis later die avond.

De werkweek verliep weer zoals gewoonlijk. Op woensdag wilden we een leuke onderbreking en dus hadden Anaëlle, Kristina en ik sushi en wat warme hapjes besteld voor de lunch bij het sushitentje op de hoek. Die hadden we nog nooit uitgeprobeerd en hoe handig zou het zijn als die ook lekker eten verkopen! Gezellig zaten we op de bank op kantoor en het smaakte goed. Snel nog eens doen! 

Na nog wat strubbelingen op het werk later die week was ik echt weer toe aan weekend. Op donderdagavond had ik gezellig een skypedate met Sabrina en naar aanleiding daarvan kroop ik op vrijdagavond achter mijn laptop om een tripje naar Berlijn te boeken! Leukkk, in september ga ik weer op bezoek! :) 

Het weekend was gelukkig heel relaxed en ook super leuk. Ik deed lekker rustig aan 's ochtends en pakte later die middag mijn spullen bij elkaar. Ik ging weer een weekendje uit logeren haha. In de buurt dan wel. Bepakt en bezakt met een tas met slaapspullen en met een tas met sushi (de laatste van mijn zaakje de komende tijd, want ze gaan dicht in augustus!), drankjes, stroopwafels en een heel zware watermeloen ging ik op weg naar de S-bahn. Bij het station van dorpje Höhenkirchen-Siegertsbrunn net buiten München werd ik opgewacht en verwelkomd door Lotte-Mari en dachshund Emma. Die laatste was doodsbang voor de trein, dus liepen we snel verder naar huis. Daar wist Emma van enthousiasme niet meer wat ze met zichzelf en die nieuwe gast aanmoest en dus werd ik continu besprongen, gelikt, geknuffeld  en liefdevol aangevallen door het kleine beestje. Even later kwam ook André thuis. We kletsten wat en daarna ging ik met L-M en Emma een rondje wandelen. We liepen door de velden en genoten van de rust van het dorp en platteland. Net of ik ergens in het buitenland was op deze heerlijk zwoele avond! Eenmaal thuis zaten we nog gezellig wat met z'n allen te kletsen en met Emma te spelen, die nog steeds niet over haar enthousiasme over mijn bezoek heen was. Ze zat constant naast me of op me; op mijn schoot of op mijn hoofd, alles was goed haha. Daarna nestelden we ons met z'n vieren op de bank; sushi op schoot en film op het scherm. Heel gezellig! Ik was er echt even een weekendje tussenuit!

Op zondagmorgen stond L-M met Emma in haar handen aan de andere kant van de woonkamer en vroeg of ze haar los mocht laten. En voordat ik het wist had ik weer overal natte-neus-kusjes en een hondje bovenop mijn hoofd, verstrikt in mijn haar. Goedemorgen! We ontbeten rustig met z'n allen en gingen ons daarna klaarmaken. Er kwam bezoek! Het Spaanstalige koppel dat er laatst ook was met uiteten. We maakten wat eten en daarna werden onze satéspiezen op de bqq gelegd. Gezellig zaten we onze zomerse maaltijd te eten op deze warme dag. Later in de avond begon het plotseling heel hard te regenen en onweren en was het tijd om weer te gaan. Tot de volgende keer, het was super! Ik kon gelukkig met het koppel mee met de auto en kwam ongeschonden weer thuis. 

Op naar een nieuwe week! Deze week begon augustus al! De zomer vliegt echt voorbij. Gelukkig is het hier overwegend tropisch, met enkele herfstachtige periodes tussendoor. Op dinsdag begon ons nieuwe teamgenootje Svenja! Ze is al jaren werkstudent in het bedrijf en komt nu in de plaats van Kristina, die begin september weggaat. Gezellig! Deze dag was het ook lekker warm en ik trof na het werk Giulia bij Eclipse Grill, een Israëlisch restaurant. We vonden nog een plekje op het terras en bestelden allemaal specialiteiten. We deelden een schaaltje hummus, pitabrood en een schotel met antipasti. Allebei bestelden we een andere spies met gegrild vlees. Het was echt heel smaakvol en lekker allemaal! Een heerlijk zomergevoel ook. Maar ineens werd het donkerder en donkerder en plotseling begon het te onweren en keihard te regenen. We vluchtten met nog wat mensen naar binnen en daar genoten we nog van en wijntje en ik van een bladerdeegdessert met vijgen. Ook gezellig en lekker haha.

Op vrijdagmiddag ging ik lekker de stad in en was heel sucesvol met mijn lijstje. Blij keerde ik met mijn verse sushi van Rewe en alle leuke nieuwe aankopen terug naar huis. Laat dat weekend maar beginnen! 

Tja en dat weekend was weer wat wisselvallig. Zomers op zaterdag en herfstachtig op zondag. En net op die tweede dag had ik afgesproekn met Marie-Laure. Uiteindelijk besloten we na een super regenachtige morgen later die middag naar de bioscoop te gaan. Daar was het superdruk zo met dat slechte weer. We gingen naar Paris Can Wait, een ontzettend sympathieke film. Heerlijk voor zo'n rustige zondagmiddag. Vanuit onze comfortabele bioscoopstoelen gingen we op een culinaire roadtrip door Frankrijk. Echt een aanrader die film! Daarna dronken we nog wat in een gezellige bar aan de overkant en hadden weer heel wat bij te kletsen. En daarmee was een fijn weekend weer ten einde.

Op maandag was het een lekker rustige dag op kantoor. Eigenlijk ook wel fijn als het soms een beetje afkoelt in München. We hadden de ruiten lekker open en het was gezellig. En ineens.... een harde klap! Ik zag het in slowmotion vanuit mijn ooghoek gebeuren. Of het door het briesje kwam weten we nog steeds niet (ik denk eigenlijk van niet); maar daar klapte onze grote staande spiegel om. Bovenop de krat met waterflessen. Met natuurlijk een heleboel scherven tot gevolg. Scherven brengen geluk toch? Nou daarvan hebben we nu toch wel allemaal genoeg voor de komende jaren dan haha. De spiegel zag er plotseling uit als een waar meesterwerk, met dat mozaïek van barsten en stukjes erin. Ja ja en zo werd uit een gewoonlijke dag toch heel eventjes een buitengewoonlijke, waarin ik ons kantoor stond te stofzuigen. De avonturen van stylefruits...

En wat hoort er nog meer bij een doorsneeweek in München? Afspraakjes en etentjes natuurlijk! En dus ging ik op dinsdagavond op weg naar Hamburgerei, een - de naam berraadt het al - burgerrestaurant. Daar trof ik uiteindelijk Annemiek. Buiten regende het inmiddels super hard; gelukkig kregen we nog een plekje. Il had een heerlijke burger met Mexicans tintje door o.a. guacamole en chilipepers; Annemiek eentje met een Perzisch tintje door o.a. de koriander-gember-pindasaus. Het smaakte echt heerlijk en was super gezellig met al onze verhalen van de afgelopen tijd! Voor herhaling vatbaar natuurlijk! 

Ook op woensdag was er weer iets leuks te doen. Anaëlle was jarig! Ze kreeg van ons een zelfgeknutselde kaart, set met Aziatisch servies en sushimatjes en eetstokjes, een pen in de vorm van eetstokjes en een wiebelende flamingo op zonne-energie. Een zomers pakket waar ze heel blij mee was. Voor ons had ze crême brulée gemaakt; die helaas super vloeibaar was... Na het werk ging ik, uiteindelijk als enige van het team, op weg naar haar thuis voor haar verjaardagsfeestje. Het duurde eventjes totdat iedereen binnengedruppeld was, maar uiteindelijk stonden we gezellig in haar tuintje met een bonte mix van vriendinnen en een delegatie van haar joodse gemeenschap. Natuurlijk waren er een aantal koshere hapjes. Het was een interessante samenkomst van verschillende mensen en culturen en uiteindelijk heel erg gezellig! 

Ennnn ook op donderdag had ik weer iets leuks te doen. Het was even superdruk op het werk, maar uiteindelijk kwamen met we toch na zessen met het team bij elkaar op de bank op kantoor. We hadden sushi en warme hapjes besteld op de hoek en weer spelletjes verzameld voor onze Team Game Night, deel 2! Deze keer waren ook Daiana en Svenja erbij. We begonnen na het eten weer met Twister om warm te worden; en het was net zo grappig ala de vorige keer. Helaas ging hierna D ziek naar huis; maar wij gingen gemotiveerd verder! We deden weer het spelletje met de dierengeluiden en lagen weer helemaal in een deuk. En daarna weer de soort 'Party & Co'. Super veel gelachen, net als de vorige keer. Maar de tijd vloog en sommigen wilden het niet te laat maken en dus was het na dit spel, om een uur half 9, alweer afgelopen. Heel erg gezellig en een volgende spelletjesavond zit alweer in de planning! :)

Op vrijdag had ik eindelijk een rustige dag gepland. Het enige dat ik die dag moest doen, buiten werk, was mijn laptop wegbrengen. Deze was dus de voorgaande week ineens raar gaan doen en blijven hangen en nadat een reparatiezaak dichtbij het werk ineens dicht bleek voor de vakantie, na een hele tocht met mijn zware laptop door de hitte, besloot ik niet langer te wachten en mijn hem naar een andere reparatieservice te brengen. Ze waren er super vriendelijk en belden zelfs diezelfde avond nog met de diagnose en reparatieprijs. Waarschijnlijk kan ik hem morgen gaan ophalen. Super fijn! 

Op zaterdag begon ik dan eindelijk aan mijn vakantievoorbereidingen! Joepie! Ik verzamelde al het grootste deel van mijn spullen en kreeg lekker veel van mijn to-do list gedaan. Op zondag had ik ook weer tijd voor wat nuttige bezigheden, maar 's middags had ik eventjes een leuk afspraakje. Sabrina vanuit Berlijn was op doortocht in München net haar nieuwe, Nederlandse vriend! En dus trof ik ze 's middags bij het park. We wandelden naar de biergarten bij de Chinesischer Turm en dronken er lekker wat in de zon. Heel erg gezellig! Al zo lang geleden, dus weer van alles te kletsen. En dan volgende maand verder in Berlijn. Toen ik weer thuis was deed ik wat was en rommelde nog wat in mijn koffer. Als je zo vroeg begint met inpakken en verschillende nachten hebt om er even over te slapen, begin je over al je ingepakte keuzes te twijfelen hahaha. Blijft lastig! 

Gisteren was dan het begin van mijn korte week! Ik had het heel druk want ik wil echt alles voor de vakantie klaarhebben, zodat niemand werkzaamheden hoeft over te nemen. Het was ook nog eens heel warm, dus ik denk dat ik wel wat calorietjes weggezweet heb haha. Na het werk ging ik met mijn laatste boodschappenlijstje voor de vakantie langs de drogisterij en eurowinkel en legde tevreden thuis alles bij de rest van de in te pakken spullen.

En vandaag was het dan zover. Het is een feestdag hier, dus het perfecte moment om echt álles in te pakken voor de vakantie. Dat duurde uiteindelijk toch nog een aantal uur met wikken en wegen, net als op zondag. En ik ga er nu alweer een nachtje over slapen. Maar met nog geen 19 kilo in mijn hele grote koffer is er tot nu toe toch wel aardig wat ruimte voor eventuele nieuwe Italiaanse aankopen ;) . Met nog wat kleine voorbereidingen te gaan, sluit ik deze blog nu af en maak ik de rest van de avond vol. Nog één dagje werken en al mijn ingepakte keuzes opnieuwe overwegen en dan is het toch echt: op naar mijn favoriete land en stad!

Tot de volgende blog; wellicht mijn laatste; gevuld met hoogstwaarschijnlijk fantastische Italiaanse en Florentijnse avonturen! 

Arrivederci e a presto! - Bacio -

  • 16 Augustus 2017 - 07:31

    Mamma Marjon :

    Ik heb weer met veel plezier je verhaal gelezen. Zoals altijd ook weer over lekker eten.
    Maar nu naar Florence. Super leuk. Geniet ervan. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 37177

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: