Oktober = Verjaardagsmaand! - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Oktober = Verjaardagsmaand! - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Oktober = Verjaardagsmaand!

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 November 2016 | Duitsland, München

Guten Abend alle!

Zoo hee had helemaal niet door dat ik al meer dan een maand geleden voor het laatst geschreven had! De herfst heeft al flink zijn intrede gedaan en allerlei leuke plannen zijn alweer achter de rug!

Dus dan weer een heele tijd terugspoelen.. Op de vrije Tag der Deutschen Einheit chillde ik lekker wat. Alle winkels waren toch dicht, dus ik nam fijn de tijd om de was te gaan doen en wat op te ruimen. ’s Middags had ik met Giulia afgesproken en gingen we naar de bioscoop. We gingen naar Snowden. De film over meneer Snowden natuurlijk. Zoo wat een goede film! Echt een absolute aanrader. Ontzettend interessant en duidelijk. Het was doodstil in de zaal toen de aftiteling begon. Verder ook heel erg gezellig om eens een filmpje mee te pikken hier in München. De eerste keer naar de bioscoop!

Op dinsdag weer een normale werkdag. Maar die sloot ik gezellig af met een etentje! Ik trof Marie-Laure bij Sendlinger Tor en we gingen op zoek naar een leuke eetgelegenheid. We kwamen uit bij Ocui. Misschien een beetje gemakzucht, maar ach, daar is het sowieso altijd lekker! Hadden weer genoeg bij te kletsen en het was super gezellig. Onder het genot van mijn pasta en daarna panna cotta vloog de avond voorbij! Leuk! Snel weer :) .

En op woensdag weer hetzelfde verhaal hihihi! Een normale werkdag, gevolgd door een lekker etentje! Wat een luxe deze dagen! Om stipt 10 voor 6 gingen we met het team op weg. Laura had al een paar keer verteld over een leuk Frans barretje, waar ze een grote keuze aan wijnen schenken, je persoonlijk adviseren en daarbij ook nog een leuke kleine kaart met allerlei Franse heerlijkheden hebben. Twee oud-collegaatjes van stylefruits en Susanne kwamen ook nog. Ik kreeg een heerlijke witte wijn, yummie! En smulde daarna van mijn quiche. Als afsluiter drukte Laura ons op het hart dat we absoluut de Moelleux au Chocolat moesten bestellen! Dat deden we natuurlijk braaf; en oh wat smaakte dit warme cakeje met een overdaad aan gesmolten chocolade binnenin. Heeerrrrlijk!! Super zwaar, maar dat cakeje moest op! Ik zat de hele avond nog vol, maar wat heb ik gesmuld. Super gezellig, ook zeker een plekje om nog eens terug te komen!

De rest van week was het weer fijn rustig. Op vrijdag genoot ik weer van mijn sushi avondje en in t weekend deed ik vrij weinig. Ook heerlijk! Nouja, zaterdag was wel een drukke shopdag hihihihi. In Duitsland was het Glamour Shopping Week (in tegenstelling tot die ene Glamour Shopping Day die we in Nederland hebben) en deze zaterdag was de laatste dag. Ik moest dus nog snel nog mijn slag slaan! Ik surfte heel wat rond op internet om mijn gewenste artikelen voor de beste deals te vinden en vloog later die middag nog de stad in om te kijken of ik ze in de winkels kon vinden. Dat was uiteindelijk niet zo’n groot succes en dus racete ik na de aankoop van wat setjes oorbellen weer terug naar huis om daar in een paar uur tijd een selectie gelnagellaks, een winterjas in 2 maten, 2 broeken voor mam, en voor een recordbedrag aan ondergoed bij 2 winkels te bestellen. Missie geslaagd! Blijblij, nuttige dag ;) .

Op zondag amuseerde ik me met de voorbereidingen op mijn aanstaande verjaardagsweekend in Maastricht en showde voor mijzelf verschillende kledingsetjes voor de spiegel. Hahaha ik was er helemaal klaar voor! Een paar uur en heel wat zweetdruppels later was mijn koffer bijna klaar. Vermoeiend toch altijd, ook al reis ik regelmatig heen en weer, kleding uitzoeken en dat koffer inpakken wordt nooit gemakkelijk..

De rest van de week ging lekker snel en het was zo alweer donderdag. Lekker op tijd ging ik ’s middags weer op weg naar het station. Ik vond een goed plekje en sliep weer wat tijdens de reis en at mijn standaard-trein-diner sushi later die avond. De tijd vliegt altijd voorbij als ik wat slaap, lees, naar buiten kijk en de mensen om me heen bestudeer. Mooi op tijd was ik in Keulen en sleepte mijn giga koffer (dat overigens halfvol was, want er moest veel mee terug) de regionale trein naar Aken in. Daar haalde Yves me een uur later weer op en ’s avonds zaten we gezellig bij hem.

De dag erna was van uitslapen natuurlijk geen sprake, want het beloofde weer een overvol weekend te worden. We reden wat heen en weer tussen supermarkten en groothandel en kwamen uiteindelijk pas na lunchtijd bij pap en mam aan. En daar ging Yves natuurlijk meteen weer met allerlei pannen in de weer. Na er wat bij te hebben gehangen moest ik weer naar mijn beautyafspraak haha. Daarna nog snel even de stad in voor van die leuke ijsfonteinen te scoren en toen weer snel terug naar huis waar ik snel ging douchen en optutten; en pas nadat Yves’ familie er was naar beneden kwam. Pfff redelijk op tijd klaar! En toen was het genieten! Samen onze verjaardag vieren, super gezellig! Een heerlijk vishapje vooraf van mijn schoonmama ;) , gevolgd door de super lekkere scampirisotto van Yves en de superfeestelijke chocobombe van mam als dessert. Met natuurlijk de 3 ijsfonteintjes erop! Waarvan er eentje niet aanwilde.. En waarvan de 2e ineens met een harde knal ontplofte voordat hij aanging. Nou, groot succes.. ahum. Maar lachen was het wel, haha! Niemand kreeg het dessert op. Ik natuurlijk wel, iets met chocolade en caramel MOET gewoon op; punt. Heerlijk diner en super gezellig! Hadden al allemaal leuke cadeautjes gekregen van iedereen, maar toen het middernacht was en ik officieel jarig was, wisselden Yves en ik elkaars cadeautjes uit. Eerst kwam hij trots aan met een chocoladetaart. Nouja mam droeg hem, met correct functionerende ijsfonteintjes erop (!!! oh flauwwww); terwijl Yves een confettikanonnetje liet ontploffen. Hahahahaha super leuk! En toen kreeg ik een super mooi zilveren armbandje :D ! Jaaa met zoiets ben ik altijd blij, en deze is zo mooi en simpel! Perfect. Joepie, ik voelde me echt jarig. En Yves hopelijk ook, ook al vierden we zijn verjaardag 1,5 week te vroeg.

Op zaterdag natuurlijk alweer vroeg op. Even gezellig met z’n tweetjes ontbeten en toen was het weer rennen en vliegen geblazen. Hebben bijna de hele middag in de keuken gestaan om voor die avond alles klaar te maken en gingen uiteindelijk later die dag nog eventjes de stad in. Crossten wat heen en weer voor enkele benodigdheden en ploften toen nog eventjes neer op een terras. Heerlijk, een drankje erbij en bitterballen! Van jarig zijn krijg je honger! ;) Na heel even te hebben kunnen chillen gingen we snel weer verder met het diner, de tafel dekken en onszelf optutten. En toen stonden ineens de vrienden van Yves voor de deur. Heerlijk gegeten weer en het was heel gezellig. Langoustine-carpaccio, daarna kalkoen met paddenstoelen en bloemkoolcrème en als dessert millefeuilles. Jaja heel fancy.

En op zondag was het wederom vroeg. Jeetje, jarig zijn kun je inderdaad maar één keer per dag aan. Vooral met zo’n driedaags verjaardagsfeestweekend. Om 12u stonden we weer paraat bij pap en mam thuis voor het laatste verjaardagsbezoek. Mijn opa en oma’s kwamen en de buren. En weer volgde er een heel menu. Allemaal lekker hapjes en gerechtjes. Smullen! En wat was het ook vandaag, net als de andere dagen, heerlijk zonnig weer! Daar heb ik altijd geluk mee op mijn verjaardag :) . Een geslaagd weekend! Die middag zette Yves me weer af bij de trein in Aken en zeiden we elkaar weer gedag voor de komende weken. Tot snel weer!

Op maandagmorgen toen ik op het werk aankwam, gingen mijn collega’s voor mij zingen en lag mijn bureau bezaaid met glitterende sterretjes. In het midden een leuke kaart met feestelijke hondjes erop en een superfijne cadeaubon van TK Maxx! Thanks! :) Ik had natuurlijk geen tijd gehad om een mooie taart te bakken, dus die had iedereen nog tegoed. En we hadden een nieuwe aanwinst in het team! Anaëlle, onze nieuwe Franse stagiaire. Leuke meid! Gezellig, weer een aanvulling aan ons kleine groepje.

Ook de rest van de week was weer druk. Op dinsdagavond ging ik weer met Marie-Laure eten. Na een hele wandeling kwamen we uit bij Jack Glockenbach, een Vietnamees restaurant in de buurt van het werk. Heerlijk gegeten! Ook weer iets om te onthouden. En natuurlijk weer genoeg bij te kletsen. Gezellig! Goede traditie, die etentjes ;) . Op woensdagavond trof ik Annemiek voor een drankje. Dat was alweer lang geleden! Ook in het Glockenbachviertel kwamen we uit bij een bar (genaamd Glockenbach; volgens mij heet alles daar hetzelfde..). Ook weer genoeg bij te kletsen de ze avond. Gezellig! De andere avonden was het weer druk met chillen, opruimen, inkopen doen en van mijn wekelijkse sushi genieten. Wat een drukte, het hield niet op!

Gelukkig had ik het weekend helemaal voor mijzelf gehouden. Na van alles ingeslagen te hebben voor mijn nog te maken verjaardagstaart en een heerlijk rustige zaterdag te hebben gehad, compleet met gezichtsmaskertje, knabbels en een film; moest ik zondag weer de handen uit de mouwen steken. Ja, die taart moest er toch echt komen! Ik wilde eigenlijk voor een red velvet cake gaan. Maar puur uit luiheid en omdat ze die rode kleurstof niet bij de dichtstbijzijnde supermarkt hadden, besloot ik er mijn eigen draai aan te geven met enkele alternatieven die ik toch al bedacht had. Het werd een soort red velvet cake: koekjesbodem, frambozen en frambozensiroop in het beslag (toch nog een beetje rood) en een laagje witte chocolade-kwarkmousse onder het beslag. Het zag er goed uit en rook lekker! I.p.v. de geplande 30 min. stond de cake uiteindelijk meer dan anderhalf uur in de oven en zakte na zorgvuldig afkoelen toch nog lichtelijk in.. Nouja als hij maar lekker zou zijn. Nog even de witte mousse als dikke bedekkende laag bovenop de cake en frambozen en blauwe bessen als decoratie. Top! Geslaagde zondag; fijn toch als je ook nog iets nuttigs doet ;) .

Op maandag trakteerde ik mijn team op de taart. Hij viel ontzettend goed in de smaak; iedereen vond hem verrukkelijk. En ikzelf ook! Ik houd wel van een stevige, ietwat kleffe cake. En hij was ook zeer smaakvol. Missie geslaagd! Dat alles op gevoel, want ik was vergeten mijn keuken weegschaal mee naar München te nemen haha. Ik denk dat ik maar patissier moet worden hahahaha.

De rest van de week ging weer mega snel! Opruimen, wassen en poetsen accumuleren tot een voltijd baan!! Op woensdagavond wel nog een fijn avondje: we gingen wederom naar Déja Bu! Het Franse wijnbarretje. Leuk als welkom voor Anaëlle; en gezellig om bij te kletsen want Olga en Susanne kwamen ook! Jeuhjjj onze oud-collegaatjes hadden we al eventjes niet gezien. En deze keer was er niemand meer op vakantie, dus was het hele team aanwezig. Super! En het was een bijzondere gelegenheid in de bar, want er werd gevierd dat het nieuwe Beaujolais seizoen geopend was. Dit is schijnbaar echt een festiviteit in Frankrijk en voor deze gelegenheid had de eigenaar speciaal een Glühbeaujolais gebrouwen. Ja echt, een glühwein van deze wijn. Oh en wat was hij lekker!! Dat smaakte behoorlijk goed. En het grote pluspunt? €1 per glaasje! Hahaha, daarom hadden we deze avond al een tijde terug gepland. Ook werd er naast de gewone kaart voor de gelegenheid een gerechtje met aardappel, worst en gesmolten kaas geserveerd. Heerlijk! Echt genieten! En natuurlijk weer de verrukkelijke Moelleux als perfecte afsluiter. Zo gezellig en lekker! Ook weer een leuke nieuwe traditie??

En ineens was het al vrijdag! Ik had een vrije dag, jeuhjjj! Maar mijn wekker ging niet veel later dan gewoonlijk af. Het zonnetje scheen heerlijk en ik ruimde nog wat op en daarna haastte ik me naar Hauptbahnhof. Daar was Yves net met de trein vanaf het vliegveld aangekomen! Jaaaaa wat gezellig :D . Weer een heerlijk weekend in het vooruitzicht. Na een zoektocht rond het station vonden we elkaar, gingen toen op weg naar huis en ploften al vrij gauw neer voor een ‘middagdutje’ haha. Bij mij was het de vorige avond laat geworden met mijn poetsbezigheden en Yves was al sinds midden in de nacht onderweg geweest. Heerlijk wat bijgeslapen voordat we echt aan de bak moesten. Zijn die middag serieus 3 keer heen en weer gelopen tussen thuis, verschillende supermarkten en andere winkels. En tussendoor gezellig allemaal hapjes voorbereid en alles gezellig gemaakt. Toen we uiteindelijk bij mijn sushi zaakje waren voor mijn wekelijkse verwennerij die ik ook Yves graag wilde laten proeven, bleek de sushi op te zijn!!!!! Neeeeeeee :O ! Dat was nog nooit gebeurd.. en net nu! Suuuper jammer… Nouja, dan maar iets in de supermarkt gehaald, dat snel gegeten. Gedoucht, opgetut, de laatste dingetjes neergezet (heerlijke punch gemaakt overigens) en om stipt 21u stonden we klaar. De Duitsers hadden me immers gewaarschuwd dat zij ook daadwerkelijk exact op de uitgenodigde tijd ergens op de stoep staan. Pas na 10 minuten kwamen de eerste gasten: Anaëlle en haar eveneens Franse vriendinnetje Andrea, die ook bij stylefruits gewerkt heeft. Serieus?? Langzaam druppelde iedereen binnen en kwamen de Duitsers ook nog eens als laatsten. Kristina zei veel moeite gedaan te hebben om ‘te laat’ te komen hahaha. Nouja, binnen een halfuur was iedereen er: een deel van mijn team (Kristina, Laura, Emily, Olga, Susanne, Anaëlle) + aanhang was aanwezig; wat andere vriendinnetje hadden helaas afgezegd. Maar zo met die mannen erbij stond het toch wel vrij vol in mijn studio. Het was eigenlijk perfect. Heel erg gezellig en de hapjes en punch vielen flink in de smaak. En Yves ook, overigens ;) . Geslaagd 4e verjaardagsfeestje!! Ik kreeg zelfs nog een aantal flessen Prosecco en Merci van het team, een plant van Emily en douchegel, oorbellen en nagellak van Susanne. Leuk! En eigenlijk werd het ineens langzaamaan stiller; vertrok iedereen rustig na elkaar en lagen wij nog op een redelijk mooie tijd in bed. Perfect!

Op zaterdag lekker een beetje uitgeslapen. Opgeruimd hadden we ’s nachts nog grotendeels. Na een uitgebreid pannenkoekenontbijt gingen we die middag de stad in. Gezellig wat rondgewandeld, gewinkeld en fijn buiten op Viktualienmarkt worst geluncht :P . Jawohl! Later die middag gingen we op weg naar het stadion! Yves wilde de Allianz Arena wel eens van dichtbij zien; en ach, ik ook. Toen we er aankwamen was het donker en scheen het gevaarte ons toe in de verte. Het lijkt wel een groot doorgestikt kussen, heel apart. Fascinerend glazen bouwwerk, leuk om eens gezien te hebben. Hiermee kwam ons uitje die dag ook ten einde. Het werd inmiddels koud en we waren moe. We begaven ons terug naar de stad en vonden daar een gezellig plekje bij Hans im Glück; de hamburgerketen waar we vorige keer in München ook gegeten hadden. En dat is echt lekker daar en heel knus! Samen gesmuld en bijgekletst en van de avond genoten. Leuk dit weekendje bezoek!!

Op zondag was het tijd voor een pyjamadag :P . Heeerrrrlijk chillen! Zo fijn! Gelukkig hadden we de dag ervoor een paar dvd’s gekocht, want sinds mijn feestje was mijn wifi gaan haperen en uiteindelijk uitgevallen. Grrrrr. Wij amuseerden ons in ieder geval met de films en een heleboel hapjes en hoefden ons pas later die middag klaar te maken om de deur uit te gaan. Ik ging gezellig met Yves mee naar het vliegveld om hem uit te zwaaien. Zo hadden we nog fijn extra samen. Na een drankje op het vliegveld namen we afscheid en ging Yves om 21u weer de lucht in. Wat was het een top weekend geweest! Sowieso voor herhaling vatbaar :D .

En toen was het weer een nieuwe week, en alles ging weer zijn gangetje. Gelukkig was dinsdag weer een vrije dag: 1 november, Allerheiligen. Zo had ik mooi de tijd om nog wat op te ruimen en dingetjes te regelen. Ik ging bellen voor mijn kapotte router en kreeg inderdaad te horen dat er een breuk in mijn kabel zat en gewoon alles nieuw besteld moest worden. Met toestemming van mijn huurbaas kon ik dat gelukkig meteen regelen. Fijn! Maarja, daar zit je dan op je vrije dag waarop je eigenlijk van alles o.a. op je laptop wilde doen, zonder wifi en met een gsm die al sinds tijden flink hapert en waarmee je dus ook nauwelijks kan internetten. Gelukkig had ik een nieuwe gsm besteld die ik een week eerder gekregen had; op deze vrije dag had ik fijn de tijd om die eens te installeren. Maar wat bleek, mijn simkaart past niet! Schijnbaar heeft men tegenwoordig een nano-sim, een nog kleinere versie van mijn huidige kaartje. Grrrrrrr: vrije dag = alle winkels zijn dicht. Bah, mijn vrije dag was direct verpest. Saaiiiii. Ja echt, tegenwoordig kunnen we niks zonder telefoon en/ of internet. Jammer maar waar. Geen idee wat ik nou precies gedaan heb, maar ook deze dag vloog weer voorbij.

Op woensdag na het werk haastte ik me naar een Telekom winkel. Na een half uur wachten was ik eindelijk aan de beurt en toen begaf mijn oude gsm het natuurlijk weer waardoor het krijgen van de autorisatiecode nog langer duurde… Pff. Nouja, uiteindelijk regelde het meisje het netjes. Mijn oude simkaart werd gedeactiveerd en mijn nieuwe simkaart kreeg ik direct in een dichte envelop kosteloos mee en kon ik direct in gebruik nemen. Eenmaal thuis aangekomen, wisselde ik vol vreugde van telefoons. Nieuwe simkaart in mijn gloednieuwe Samsung Galaxy S7, wachtwoord ingeven, simkaart ontgrendelen en klaar om te gaan toch? Nee dus… ‘aanmelden bij netwerk niet nodig’. Toen dit zo’n anderhalf uur doorging wilde ik het liefste ergens mee gaan gooien en gaf ik het zwaar gefrustreerd maar op. Bah, ik was zo kwaad. Wat een flauwekul. Mijn router was niet eens aangekomen en mijn nieuwe telefoon deed het nog stééds niet. Dan merk je pas hoe essentieel internet tegenwoordig is! Gelukkig stond er nog wat geld op een Nederlands simkaartje dat ik heb; en dus smste ik daar maar wat mee naar het thuisfront…

Op donderdag stormde ik tijdens de lunchpauze naar Telekom, waar ik alweer een halfuur in de rij stond. En uiteindelijk was het (natúúrlijk, dit had ik eigenlijk ook verwacht) oh zo simpel op te lossen! De vriendelijke jongen kwam erachter dat het meisje de vorige avond simpelweg bij de allerlaatste stap vergeten was op ‘enter’ te drukken, waardoor mijn nieuwe simkaart helemaal niet geactiveerd was. Serieus!! Pff, inderdaad, meteen na zijn handeling stroomden bij mij de bevestigingssms’jes binnen. Eindelijk! Op vrijdagmiddag kwam dan eindelijk mijn nieuwe router; een enorm gevaarte dat gelukkig snel te installeren was en het perfect deed. Na bijna een week weer een normaal functionerend leven, perfect! Ik haalde weer sushi om het te vieren ;) .

Ik was serieus fysiek moe van dat gezeumer de hele week; en natuurlijk van het superleuke weekend. Dus dit weekend was het weer tijd om te relaxen hihihi. Ik sliep uit, slenterde even door de stad voor wat kleine aankoopjes en ging ’s avonds iets drinken met Marie-Laure. In de stromende regen gingen we op zoek naar een leuke bar. Waar we de vorige keer alleen maar barretjes tegenkwamen i.p.v. restaurants, kwamen we nu alleen maar restaurants tegen.. Uiteindelijk vonden we een leuk café in Fraunhoferstrasse. Daar dronken we een cocktail en hadden weer heel wat te kwebbelen. Na een hele tijd slenterden we weer verder en vonden in de volgende straat ook een leuk café waar we nog iets dronken. De volgende keer maar eens iets beter plannen haha! Maar ach, zo kom je ook nog eens ergens.

Op zondag bleef ik lekker binnen en keek vol verbazing naar de natte sneeuw die begon te vallen. Ook op gistermorgen sneeuwde het! Maar ook die neerslag bleef niet liggen. Het was enkel glad. Verder waren het zonnige dagen, dus schrok ik me vanmorgen dood toen ik, geheel toevallig, vanochtend al veel eerder dan anders mijn gordijn opzij trok en uitkijk op witbesneeuwde bomen en grasvelden! Huh? Was dit voorspeld? Enthousiast trok ik het gordijn open en schoot prachtige plaatjes van dit winterse landschap. Leuk! Tja, het is inderdaad pas november, maar ik heb er eigenlijk geen problemen mee! Het is niet eens zo koud deze dagen en die sneeuw vanmorgen was toch wel een gezellige verrassing. Laat die winter maar komen! Ik ben er klaar voor! Genoeg leuke plannen weer om naar uit te kijken, die sneeuw maakt het alleen nog maar mooier :) .

Tot de volgende keer weer vanuit het winterse München!
Ciao! –xx–

  • 10 November 2016 - 09:07

    Leo (daddy):

    Hey Daphne ...wat een opoffering al die snoeperijen. Gelukkig ben jij maar een keer per jaar jarig hihi.Geniet volop van alles maar dat doe je gelukkig al.

  • 10 November 2016 - 12:26

    Nellie:

    Hallo Daphne.
    Nou dat was me weer een heel blog, fijn om te lezen, ik sta er nog van te kijken dat je van al die snoeperijen niet dikker word,je blijft lekker slank.hier is nog geen sneeuw geweest, wel veel regen.
    we gaan morgen naar jou pap en mam, om de verjaardag van mam te vieren.
    wat heb jij een leuke vriend, mag je trots op zijn, en een man die lekker kan koken dat had ik al gehoord.
    wens je een fijne tijd in munchen, en tot de volgende keer.
    groetjes nellie

  • 13 November 2016 - 00:10

    Mamma Marjon :

    HAPPY❤. POSITIEF. GENIETEN. En ook weer veel over eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 37191

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: