De laatste weken van 2016! - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu De laatste weken van 2016! - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

De laatste weken van 2016!

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 December 2016 | Duitsland, München

Guten Abend!!

Jaaa daar ben ik eindelijk weer! Zo midden in het feestdagenseizoen heb ik ff naar energie en tijd moeten zoeken om weer mijn verhaal te schrijven. Mijn laatste blog van 2016! De tijd is omgevlogen; en dat is alleen maar een goed teken.

Wooow niet te geloven dat ik voor het laatst in begin november geblogd heb! Later die week, na mijn vorige verhaal, was het wederom tijd om in te pakken voor mij. Ik had namelijk net de dinsdag besloten om dat weekend af te spreken met Iida, één van mijn beste vriendinnetjes uit Berlijn!! Had haar sinds haar vertrek uit Berlijn vorig jaar september niet meer gezien! Ze is weer terug in Finland, maar moet voor haar werk 3 maanden naar Duitsland. Ze was er net een paar dagen en we besloten dus meteen af te spreken. We besloten in het midden tussen haar woonplaats en München af te spreken en hadden een hotel en vervoer geregeld. We gingen naar Nürnberg! Leuk, daar was ik nog nooit geweest! Op zaterdagmorgen vertrok ik al vroeg richting Hauptbahnhof; nog een stukje lopen en op het busstation zoeken naar mijn Flixbus en toen: op naar Nürnberg! Even na 11u kwam ik er aan. Ik liep een hele ronde voordat ik erachter kwam dat de bus bijna voor de deur van het hotel gestopt was… Tja. Net toen k mijn voet door de schuifdeur stak, zag ik Iida de hoek omkomen. Jeuhjjj wat een timing! We vlogen elkaar in de armen en t was net of we noot weg waren geweest. We konden al inchecken, bekeken onze mooie kamer en bedachten eens wat we zouden gaan doen. We liepen richting het centrum. Met een plattegrondje n de hand slenterden we door de straten. Prachtig historisch stadje! Had er niet een echt een beeld bij, maar dit al helemaal niet. Er liep een mooie rivier dwars door het centrum en boven de stad torende een kasteel uit; hoog op een heuvel in het noorden van het centrum. Zonder ons nog om ons plattegrondje te bekommeren renden we steeds op leuke straatjes, mooie gebouwen, of interessante doorkijkjes af. We kwamen uit in de Weissgerberstrasse: een typisch oud-Duitse straat die zo uit een ansichtkaart leek te komen. Een hele straat vol met gekleurde vakwerkhuisjes, sierlijke lantaarnpalen en bloembakken. Wat een plaatje! Daarna liepen we een stukje over en langs de stadsmuur die we ineens tegenkwamen. We volgden de muur en torens in de verte en kwamen eindelijk onderaan het kasteel uit. We wandelden naar boven en beken de kasteelgebouwen en het uitzicht over de stad. Ik vond Nürnberg nu echt al een- aanrader! We wandelden via een andere route weer omlaag, terug het centrum in; en ploften met iets te eten neer in een leuk Italiaans zaakje. We bekeken het plattegrondje en internet eens, en zagen dat we eigenlijk de belangrijkste bezienswaardigheden allemaal al af konden vinken. Hmm wat een klein stadje! Binnen een uurtje of 2 heb je het meeste wel gezien dus. We warmden wat op en besloten die middag te gaan winkelen, voordat we op zondag helemaal niks meer te doen hadden. Dat winkelcentrum viel nog reuze mee! Hoe verder we liepen, hoe meer winkels we tegenkwamen! Zo beperkt als het historische centrum leek, zo uitgebreid is het winkelaanbod! Ik moet toegeven dat ik dit een zeer welkome afwisseling van het aanbod in München vond! We waren er een paar uurtjes zoet mee en wandelden tevreden tegen de avond weer terug richting het hotel met onze aankopen. Haalden nog eventjes de nodige knabbels en wijn bij een supermarkt en ploften toen tevreden neer voor de tv. Prachtige foto’s hadden we die dag al gemaakt en zoveel gezien! Ik was echt onder de indruk van dit stadje, wat een leuk idee om hierheen te gaan! Uiteindelijk tutten we ons een beetje op en wandelden weer terug naar het centrum. Een restaurantje vinden bleek nog niet zo gemakkelijk te zijn. Uiteindelijk vonden we een restaurant waar we in Berlijn ooit iets op het terras gedronken hadden; nostalgie! Het was er echt super druk, er klonk harde muziek en vol met mensen van onze leeftijd. Dit moest wel een heuse hotspot zijn zeg. Na even te moeten wachten, kregen we een gezellig tafeltje in een hoek. Lekker van hamburgers gesmuld hihi; net of we weer in Berlijn waren ;) . Super gezellig! Moe keerden we terug naar het hotel. Wat een fijn weekend tot nu toe!

Op zondag wandelden we weer naar het centrum. We wisten niet goed waar we het nog moesten zoeken, want werkelijk alle bezienswaardigheden, behalve musea, bleken we al gezien te hebben op zaterdag. Er miste nog één stukje rivier met historisch bouwwerk op ons lijstje; dat we gezien hadden op ansichtkaarten, dus wandelden we die kant uit. Ohhh en wat bleek het daar mooi te zijn!! Echt een prachtig stukje historisch Nürnberg waar we nog helemaal niet geweest waren! Ondanks dat het weer stervenskoud was, net als de dag ervoor, genoten we van de zon en de herfstkleuren in de bomen. Prachtige vakwerkhuizen en oude torens, langs de rustig kabbelende rivier. Heerlijk! Toen we na een hele wandeling weer uitkwamen bij de Italiaanse lunchzaak, lasten we daar weer een koffiepauze in. Na uitvoerig internet geraadpleegd te hebben, moesten we nu toch echt toegeven dat we werkelijk alles dat er te zien was al gezien hadden. Zo langzaam mogelijk slenterden we terug, deden nog een rondje door de winkeltjes op het centraal station, die gelukkig wél open waren en kwamen op tijd weer terug bij het hotel. Daar namen we afscheid en ik ging weer naar mijn bus die om 15u vertrok. Was er netjes ruim een kwartier van tevoren; en toen was de bus natuurlijk laat. In de snijdende wind and ijzige kou stond ik met mijn medereizigers te klappertanden. Eenmaal in de bus viel bijna iedereen direct in slaap. Lekker op tijd was ik weer thuis. Wat een gezellig weekendje!

De volgende week was weer zoals alle andere. Maar op woensdag een leuke onderbreking, want we hadden weer een jarige in het team: Kristina! Ze had een mooie chocoladetaart gebakken, brownies en voor iedereen een chocoladecroissant. Yummie! Het begon die week al flink koud te worden, dus het begon een prima tijd te worden voor winterse chocoladepauzes ;) . Ook in het weekend had ik zin in wat gezelligheid en ging dus op zaterdag naar de stad. Ik worstelde me door de enorme drukte in de winkelstraten en botste tegen mensen aan in de overvolle Galeria, waarna ik Giulia trof voor een koffiepauze. Veeeel te druk overal, heel erg irritant! We ontvluchtten het centrum en wandelden richting Schwabing en de museumwijk. Uiteindelijk kwamen we uit bij een leuk café, waar we neerploften met een heerlijke Chai Latte. Gezellig! Zo’n relaxed weekendje is super fijn wanneer het zo koud begint te worden. En dus genoot ik de rest van het weekend ook fijn van de warmte binnen.

De volgende week vloog weer voorbij, want ik had weer een weekendje weg in het vooruitzicht! Na nog wat laatste aankopen gedaan te hebben en al mijn spullen wederom bij elkaar geraapt te hebben, zat ik op donderdag weer met mijn koffer ongeduldig op het werk. ’s Middags de trein in en hup, naar Nederland! Het was meeeega druk! Ongelooflijk, dit had ik nog nooit meegemaakt! Er was geen zitplaats te vinden en ik had de hele trein al doorkruist met mijn giga koffer. Veel mensen moesten staan en er werd steeds omgeroepen dat het buitengewoon druk was. Na het eerste station besloot ik op een gereserveerde plek dicht bij waar ik stond te kruipen; het leek erop dat deze persoon niet meer kwam opdagen. Ik had ontzettend veel geluk; waar nog veel mensen lange tijd moesten staan, kon ik mijn plaats behouden; helemaal tot mijn overstap in Keulen! Helaas was de trein tegen die tijd wel gigantisch vertraagd en miste ik dus mijn aansluiting. Tja, je kunt niet alles hebben. Na een tijdje wachten op het koude perron, kwam ik met de volgende trein van een uur later rond middernacht aan in Aken. Yves haalde me weer gezellig op en ik kon eindelijk uitkijken naar een warm bed.

Op vrijdag had ik weer een druk programma: kapper, tandarts, beautyafspraakje. Er zat nauwelijks tijd tussen. Uiteindelijk heel laat was Yves eindelijk klaar met werken en kon de avond beginnen! Mam had, volgens familie Paulissen-traditie voor ons allevier een mooi Sinterklaasbord vol met snoep gemaakt; en de cadeautjes lagen klaar in de kamer. Om de beurt mochten Yves, ik, mam en pap een cadeautje openmaken en natuurlijk de bijbehorende gedichtjes voorlezen. Ik was bij Yves’ cadeautje natuurlijk de pineut en mocht een goed doordachte tekst in het Maastrichts voorlezen en moest nog liedjes zingen ook. Super gezellig was het en we hebben allemaal leuke cadeautjes gekregen! Zelfs Bounty was goed bedeeld geworden! Danku Sinterklaasje!

De rest van het weekend was het de bedoeling het lekker rustig te houden, maar hier komt natuurlijk nooit iets van terecht. Na rondgerend te hebben op zaterdag, een etentje in de avond en daarna nog een verjaardag, was het alweer snel zondag! Dat betekende alles weer inpakken, snel naar het ziekenhuis kennismaken met nieuwe, pasgeboren nichtje Bibi en toen alweer richting Aken! Vermoeiend weekend, maar sowieso erg leuk!

Op dinsdag was het weer tijd voor een etentje! We gingen met het team lunchen met Olga en Susanne, die we al een tijdje niet gezien hadden. We gingen naar Jack Glockenbach, het Vietnamese restaurant waar ik niet lang geleden nog met Marie-Laure geweest was. Heerlijk alweer! En super gezellig natuurlijk zo met zijn allen! Heel lang pauze genomen en ons toen weer terug naar het werk gehaast.

En op donderdag was het dan al december! Jeuhjj ik kon aan mijn adventskalenders beginnen! Ik had er inmiddels al 3! Eentje van mam gekregen, zo’n standaard kalender met chocolaatjes; dan nog de mooie kalender met laatjes om zelf te vullen vanuit Berlijn vorig jaar; en ik had zelf nog mooie gekocht voor pap en mam en Yves & ik. Ook op het werk kon het feest beginnen! Kristina had, heel lief, ook een chocolade adventskalender gekocht, waaruit iedereen om de beurt een chocolaatje kon pakken; en ze had allemaal zakjes met nummers neergezet met allemaal kleine cadeautjes erin. Iedere paar dagen kwam iedereen dus wel aan bod met het een of ander. Leuk!

Op zaterdag weer heerlijk kunnen uitslapen; voordat ik me weer de drukte van de stad ingooide. Sinds de kerstmarkten hier opstaan en mensen druk aan het kerst-shoppen geslagen zijn, is er absoluut geen doorkomen meer aan. Heb nog nooit ergens zo’n drukte meegemaakt! Totaal platgedrukt en amper ook maar een aankoop van mijn lijstje gescoord te hebben, haastte ik me na 2 uurtjes stad weer naar de Ubahn. Ik was er helemaal klaar mee. Maar de hectiek was nog niet over. Ik at snel wat, kleedde me om, tutte me wat op en haastte me naar de metro. Uiteindelijk vond ik het appartement van Marie-Laure; en na alle trappen naar de bovenste verdieping beklommen te hebben, plofte ik lekker neer op haar bank. We dronken gezellig wat en gingen naar een tijdje weer op pad. Bijeen vriendin van een vriendin waren we uitgenodigd; waar ook nog de vriendin en een ander meisje waren. Met z’n vijven hebben we urenlang gezellig gekletst en wat gedronken. Het was erg leuk! Uiteindelijk wilden we toch nog even ‘op stap’. We gingen naar een barretje en hebben daar nog even kunnen dansen. Toen we allemaal toch wel verlangden naar een warm bedje hielden we het voor gezien en was ik netjes tegen 3u weer thuis.

Op zondag was het natuurlijk weer uitslaaptijd ;) . Zulke momentjes moet je koesteren als je ze hebt hihihi. Lekker wat getutteld en ja, dan vliegt de dag ook snel om. Op maandag was het Sinterklaas, maarja die was voor mij al geweest. Hier in Duitsland vieren ze het op de 6e en dus lagen onze bureaus veel vol met lekkernijen op dinsdagmorgen. Van het bedrijf kregen we een chocolade Kerstman en Kristina had koekjes voor ons gebakken en mooie mandarijntjes klaargelegd. Lekker! Ik begon die week een beetje koortsig te worden, dus keek alweer uit naar het weekend. Had niet echt ergens zin in, maar een sushilunch gaan halen op donderdag liet ik me niet 2 keer vragen! Lekker zaten we met het team van onze rolletjes te smullen. Hmm dit moest toch eigenlijk ook een traditie worden op t werk!

Op vrijdag was het dan eindelijk weekend en ik had me er enorm op verheugd! Na mijn wekelijkse sushi gehaald te hebben (kan ik echt niet overslaan) en een arsenaal aan kerstversieringen te hebben ingeslagen, was ik na paar minuten trotste eigenaar van een mooi kerstboompje! Yes, ik had om de hoek een mooie Nordmann gescoord en was er super blij mee! Nog even een rondje boodschappen en toen genieten van mijn sushi, een film en uitzicht op mijn (nog ingepakte) nieuwe boompje. Op zaterdag weer de stad doorgerend. Dit keer gelukkig succesvol. Kon mijn hele lijstje afstrepen en ging ontzettend voldaan naar huis. Op zondag was het dan hoog tijd om mijn nieuwe aanwinst op te tuigen. Heel vakkundig wist ik hem in mijn net gekocht piepschuimen boomstammetje te wurmen en zag dat ik een prachtig uitwaaierend boompje gescoord had. Super goed model en staat perfect zo op mijn eettafel! Blij meeneuriënd met mijn kerstliedjes op de achtergrond tuigde ik mijn boompje op en was ontzettend trots op het eindresultaat. Vooral die glitterende wantjes en de kerstballen met veren zijn zo schattig! Ik maakte die avond een warme chocomel en staarde tevreden naar het eindresultaat :D . Laat die kerst maar komen!

Die week had ik weer een leuk zakje om open te maken op het werk en at vrolijk iedere dag verder aan al mijn adventschocolaatjes. Ook had Emily allerlei prachtige kerstkoekjes gebakken (de typisch Duitse ‘plätzchen’), waarvan we maar bleven smullen. Op dinsdag na het werk ging ik met een paar collegaatjes naar de kerstmarkt. Nouja uiteindelijk was ik alleen met Kristina, Laura en Susanne. We liepen gewoon de hoek om, naar de Christkindlmarkt bij Sendlinger Tor. We bestelden allemaal een mooie mok glühwein en gingen in de drukte staan. Gezellig, al die leuke kraampjes overal. En lekker ook, die glühwein! Na heel wat geklets en nog een nieuwe mok, gingen we na een uurtje of 2 naar huis. Mijn tenen waren inmiddels bevroren, maar het was erg gezellig geweest. Helemaal in kerstsfeer!

Op donderdag had ik al mijn 6-maanden gesprek op het werk! Jeetje de tijd vliegt! Gelukkig had ik een bijna perfecte score en daarmee mijn proefperiode succesvol afgesloten; ik kan dus nog even blijven ;) . Die avond was het weer tijd voor feest! Om een uur of 6 kwamen een stijl-/krultang, parfum, make-up, haarborstel en feestelijke kleding tevoorschijn in ons kantoor. Binnen no-time veranderde onze kamer in een beautysalon ;) . Het was optutten geblazen, gevolgd door een photoshoot! En toen… op naar het stylefruits kerstfeest! Het vond plaats in Park Café; in de houten ‘blokhut’ naast heet mooie statige hoofdgebouw. Eerst konden we bij een kraampje glühwein of kinderpunsch halen en daarna kregen we onder het genot van warme kastanjes uitleg over het eerste onderdeel: Eisstockschiessen; ook wel Beiers curlen genoemd. Juist ja: curlen. Gelukkig niet die suffe variant met 2 gekkies die druk vegend voor de glijdende schijf uitschuifelen. Dit was op gladde platen en had het meeste weg van een combi tussen jeu de boules en sjoelen. Gewoon met een vierkant schijfje ergens op de baan gooien en dan met 2 teams de zware ‘Eisstocken’ er zo dicht mogelijk bij zien te schuiven. Het team dat won ging tegen een andere winnaar etc. In het winnende team kreeg iedere deelnemer een cadeaubon van maar liefst €100! Helaas zat er niemand van ons team bij; ik dus ook niet. Wil er wel nog even trots bij vermelden dat ik in de eerste ronde mijn team naar de overwinning geholpen had en bij de tweede ronde als enige in de buurt kwam van de winst. Op het nippertje verloren dus, maar wel weer een nieuw talent in mijzelf ontdekt hihihihi. Daarna mochten we lekker de kou uit, de blokhot in. We grabbelden nummertjes en kwamen zo bij een tafel terecht. Ik zat met wat studenten en 2 collega’s uit het online marketing team aan tafel. We kregen vooraf een kastanjesoep met kaneelschuimlaag; die nog het meeste weg had van een warm dessert en door velen helaas onaangeroerd teruggegeven werd. Daarna volgde een tafel met typisch Duitse spijzen: käsespätzle, paddenstoelenravioli, aardappelbollen (klössen), rode kool en eend (met bot!). Tja niet echt mijn ding. In een hoekje stond een saladetafeltje. Maar rug aan rug zitten op banken, kwam niemand tot daar gekropen. Dessert was er niet; dat had vorig jaar ook zo ongunstig in een hoekje verstopt gestaan en was toen door niemand gegeten. Hmmm ja beetje jammer dit. De avond werd nog wat opgeleukt door de haarspeldjes met minuscule kersthoedjes die we allemaal gekregen hadden en braaf in onze haren gestoken hadden. En natuurlijk ook door onze multifunctionele DJ die ook nog eens ballonnen kon vouwen! Ja ja, iedere tafel ging hij langs en hij maakte op aanvraag de mooiste bloemen, hondjes, hartjes en ga zo maar door. Net of we op een kinderfeestje waren. Melig van deze bezigheden, het eten en de gratis cocktails waagden we daarna een dansje op de dansvloer. Tegen een uur of 1 hielden we het voor gezien; dit was immers heel handig op een werkdag gepland ;) .

Op vrijdag was ik kapot, ook door mijn aanhoudende griep-/koortsigheid. Die avond ging ik toch nog even de deur uit: op weg naar Marie-Laure. Het was immers de laatste keer dit jaar dat ik haar kon zien en ik had het hele weekend nog om bij te komen. Haar vriend was er ook en had wat vrienden uitgenodigd. De tafel was bezaaid met hapjes en het was super gezellig. Na een aantal uurtjes wandelde ik tevreden terug naar de metro; op naar mijn bedje! Het was weer een rustig weekend. Wat rondrommelen en weer eens de was doen op zaterdag. Ik had maar liefst 5 wasmachines! Ik bleef maar kleding, handdoeken en beddengoed uitladen; om vervolgens alle natte spullen weer in mijn tassen te proppen en mee naar huis te slepen. Enerverend dagje hoor. Alleen al met de was ophangen was ik een flinke tijd zoet. Op zondag weer wat opgeruimd en ’s middags haastte ik me naar de stad. Het begon inmiddels te sneeuwen, dus de winterse sfeer zat er goed in. Ik trof Giulia en we gingen op weg naar een kerstmarkt. Een middeleeuwse nog wel! We zagen muzikanten, steltlopers en mensen in allerlei typische kledij een ronde doen over de markt; we bekeken de ouderwetse kraampjes, dronken glühwein uit grote aardewerken kelken en genoten van Flammkuchen. Allemaal terwijl de sneeuw rustig bleef neerdalen. Wat een plaatje! We liepen nog een heel stuk door de stad, via Sendlinger Tor naar de Pink Christmas market! Hier stond een travestiet druk te glitteren en liedjes te zingen op een podiumpje, gevolgd door een heuse grinch; terwijl het tjokvolle plein zich kostelijk amuseerde en er rondom roze glühwein, roze kerstmutsen allerlei andere snuisterijen verkocht werden. Weer eens wat anders! Uiteindelijk ploften we neer in een lekker warm en gezellig restaurant voor nog een wijntje. Super gezellig laatste afspraakje van het jaar! ;)

Ennn toen brak alweer de laatste week voor de feestdagen aan! Op maandag begon het alweer druk! Na het werk gingen me met het team naar Laura’s appartement. Daar zaten we eerst wat te knabbelen (iedereen had van alles meegenomen) en daarna gingen we pannenkoekjes bakken op een soort gourmetstel! Gezellig :) . Hadden veel lekker dingetjes om erop te doen en natuurlijk weer van alles te kletsen. Na het eten gingen we op de banken zitten voor datgene waar het echt om ging: Secret Santa! We hadden lootjes getrokken en cadeautjes gekocht. Als eerst was Meryem aan de beurt, die al de hele avond over de cadeautjes bezig was. Ze pakte haar 2 chokers en 2 armbandjes uit en ging raden wie ze gekocht had. Nou het stond al vast dat ik het sowieso niet geweest was volgens haar! Hè?? Ja ik had schijnbaar ongeïnteresseerd gedaan toen zij aan de beurt was geweest een paar weken eerder met het opnoemen van haar wensen. Nouja, ondergetekende had wel degelijk Meryem getrokken en haar die leuke cadeautjes gekocht ;) . Toen ik vervolgens na het uitpakken van mijn vaasjes met geurstokjes, nagellak en oogpotlood moest raden van wie mijn cadeautjes afkomstig waren, snapte ik haar resolute standpunt: Meryem was mijn Secret Santa! Hoe groot is die kans nou als je met z’n 7-en lootjes trekt.. Na de hele ronde gedaan te hebben, had Emily ook nog iets kleins. Ze had Christmas crackers voor ons gemaakt, met allemaal glitters, chocolaatjes en een armbandje erin. Lief! Daarna volgde pannenkoekenronde 2: met allemaal zoetigheid erop als dessert. Yum! Deden toen nog een spelletje en helemaal melig en moe keerden we later die avond weer huiswaarts. Gezellig! Eenmaal thuis was het nog snel even poetsen geblazen, want..

Op dinsdagavond kwamen pap en mam weer aan! Ze hadden zuurvlees en appelmoes meegebracht. Lekker!! Daarna moest ik weer aan de bak. Ik had een gloednieuwe poffertjespan gekregen die avond en maakt er gretig gebruik van voor het kerstontbijt de volgende ochtend met mijn team. Trots arriveerde ik met mijn bakje poffertjes en allerlei zoetigheid. Laura riep blij ‘poffertjes!!’ met haar Franse accent; daar had ze zich al eerder op verheugd, alleen had ik haar gezegd dat ik helaas geen poffertjespan had. Probleempje opgelost ;) ! Helaas werd de dag een beetje overschaduwd door het feit dat het halve team bekendmaakte op te stappen.. Maarja; dat zien we volgend jaar wel weer; nu gezellig ontbijten. En lunchen.. En waarschijnlijk nog de volgende dagen van deze bergen lekkernijen eten. Deze en de volgende dag moest ik gewoon werken terwijl pap en mam gingen shoppen, maar ’s avonds hadden we samen weer tijd. Op woensdag gingen we eerst iets drinken en kwamen na wat omzwervingen langs volle restaurants en de Pink Christmas Market uit bij An Nam, het Vietnamese restaurant waar ik in de zomer eens op het terras gegeten heb met Giulia. Het eten was echt super en het was er gezellig druk. Bij de rekening kregen we allemaal een gelukskoekje en ieder ook nog een fles lycheewijn; alvast voor de feestdagen! Op donderdagavond gingen we weer bij Ocui eten. Daarna liepen we nog wat rond over de kerstmarkt op Marienplatz en richting die op Karlsplatz, met de grote schaatsbaan. Zo gezellig, die kerstsfeer!

Op vrijdag weer vroeg op, want het ging weer richting Maastricht, voor de kerstdagen. ’s Avonds gingen we Bounty ophalen bij zijn vakantieverblijf; hij was heerlijk zacht en rook zo lekker! Fijn knuffelen met mijn wollig bolletje hond! Later ging ik Yves ophalen op zijn werk en op zaterdagmorgen konden we samen gezellig ontbijten. En zo ging het iedere dag ;) . Van die paar uurtjes Kerstmis samen moesten we maar beter genieten en dus werd het steeds laat; met hapjes en gekwebbel. Op zaterdag ben ik even met mam de stad in geweest, het Magisch Maastricht van dit jaar bekijken. Beter dan eerder hoor! ’s Avonds at ik thuis met pap en mam en haalde ik later weer Yves op etc. En er lag zelfs voor Y en ik een cadeautje onder de kerstboom! Danku Kerstman! Op zondag ging ik bij de familie van Yves lunchen. En ook hier lagen er zowaar cadeautjes voor iedereen onder de boom! Gelukkig had ik dat weekend het idee gehad om eens kerstkoekjes te bakken en had me zaterdagavond en zondagmorgen gehaast om leuke creaties voor iedereen te maken. Was er wel trots op, al zeg ik het zelf. Moet ik vaker doen, is best leuk. Na de gezellige lunch had ik heel even tijd om aan mezelf te tutten, waarna ik met pap en mam ging uit eten! Zoeff richting Reube. Heel lekker gegeten! Ennnn weer knabbel knabbel met z’n vieren die avond, op tweede kerstdag weer uitgebreid kerstontbijt ennnnn weer verder. Op naar opa en oma. Toos was er ook. Wat geknabbeld en gedronken en door naar oma. Hetzelfde verhaaltje. Eenmaal thuis het 3e kerstdiner gegeten en daarna keerde de rust een beetje weder. Rennen, rennen, rennen; Kerstmis zal waarschijnlijk nooit anders zijn… Op dinsdag had ik eventjes tijd om wat tv te kijken en een rondje te wandelen met Bounty in de heerlijke zon. Fijn!! Mijn vrije dagen waren omgevlogen en de luttele uren met Yves iedere avond en ochtend al helemaal! Op naar Nieuwjaar dan maar! In de trein terug op dinsdagavond heb ik lekker wat geslapen en genoten van de ontzettende rust. Wie had dat gedacht, de dag na Kerst was de trein rustiger dan ik hem ooit gezien heb.

Op woensdag was het weer tijd om aan het werk te gaan! Het was lekker rustig en gisteren was dat eigenlijk hetzelfde! Op het allerlaatste moment, gisteravond, nog een leuk restaurant weten te vinden en reserveren voor Oud & Nieuw, dus ik ben zeer tevreden. Vandaag had ik nog een laatste leuke onderbreking, want een meisje van Online Marketing die haar laatste dag had, had alle aanwezigen in het bedrijf gevraagd mee te gaan uit lunchen. Ik ging wel mee hoor! Heerlijk Vietnamees geluncht in de buurt. En iets na 16u was ik weer helemaal klaar voor het weekend! Hoera! De laatste werkdag van het jaar zit erop! Ik ging toch nog even sushi halen, voor later dit weekend. Het mevrouwtje keek opgetogen naar de 2 bakjes sushi die ik deze keer had laten maken en wenste me enthousiast met haar accentje een Guten Rutsch! Jazeker, tot volgend jaar maar weer!

En dat geldt niet alleen voor mijn lieve sushimevrouw, maar ook voor jullie allemaal! Ik ga weer ff druk verder met het ordentelijk maken van mijn paleisje voor de jaarwisseling en mijn hoog bezoek dit weekend; en dan schrijf ik volgend jaar weer!
Iedereen een sprankelende jaarwisseling geweest en een goede start van 2017! Tot volgend jaar!
Guten Rutsch und Gute Nacht! –xx–

  • 31 December 2016 - 09:27

    Nellie:

    Goeiemorgen Daphne.
    Gisteravond een stuk gelezen, en nu de rest.
    Wat heb jij een druk leven, wel mooi.en met al die snoeperijen en niks bij komen, vraag ik me af hoe doe je dat.volgens mij voel je je helemaal thuis, in iedere plaats waar je geweest bent.
    ik heb 14 dagen plat gelegen met de griep, was heftig dit keer maar nu gaat het een beetje.
    ik wens je een goeie roetsj, en alle goeds voor 2017.
    groepjes nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 37195

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: