Zomer in de stad en klaar voor vakantie - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Zomer in de stad en klaar voor vakantie - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Zomer in de stad en klaar voor vakantie

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Augustus 2016 | Duitsland, München

Guten Abend!

Alweer tijd voor een nieuwe blog :) ! De tijd gaat nog steeds ontzettend snel! Alweer meer dan 2 weken geleden was het mijn eerst week zonder de hulp van mijn stagiaire Marie-Laure. En wat had ik het ineens druk! Van sommige taken kwam er ineens een dubbele hoeveelheid op me af. Het was een drukke week, maar gelukkig kreeg ik alles voor het weekend af. Ahh relaxen! Ik wilde op vrijdag graag de opening van de Olympische Spelen zien, ik had in mijn hoofd dat het om 20u begon. Natuurlijk niet.. Nouja het was toch weekend, dus ik vond dat ik best op kon blijven. Om 1u begon het eindelijk. Ik had me in bed genesteld met een wijntje en iets te knabbelen. Geweldig altijd om mijn favoriete en algemeen onbekende landen weer voorbij te zien schrijden. Hallo Micronesië en Tonga! :P Nederland zou om een uur of 3 binnenkomen. Leuk! Dan kon ik Uschi de schoonspringster die ik ken van middelbare school zien! Ik keek op mijn telefoon, 5 voor 3, nou dat schoot op. Ennnn….. toen schrok ik wakker. Om 4 uur…. Pff typisch. Precies op t verkeerde moment in slaap gevallen. En toen bleek de ceremonie ook nog eens een uur langer te duren, tot 5u. Ochja, ik had toch al een uurtje slaap erop zitten. Die ene keer in die paar jaar. Ik heb ervan genoten hoor.

Op zaterdag wel lekker wat uitgeslapen. En ’s middags was ik alweer erop uit. Ik trof Annemiek. Het was heerlijk warm. We liepen wat door het centrum om te kijken waar we een terrasje konden pikken. Na een hele ronde kwamen we uit bij de Gärtnerplatz, het leuke plein met terrasjes. Gezellig een hele tijd er gezeten en gekwebbeld. Daarna richting de Isar. Huh wat raar. Iedere dag fiets ik langs de rivier en nu was er ineens amper meer een over gezien?? Hadden we iets gemist?? Misschien het ijs in Alpen gesmolten met dat warme weer? Er was nauwelijks meer een stukje gras of wandelpad te zien. Grote bomen en stukken houten lagen tegen de brugpijlers aangedrukt door de ontzettend heftige waterstroming. Er zaten wat mensen op het kleine stuk begaanbare over naar de uit het water stekende boompjes en de waterval een stukje verder te kijken. Hmm, daar ging ons plan om een beetje aan het water te chillen. Natte voeten was nou niet echt het plan. We wandelden nog een heel stuk verder en ik heb weer allemaal nieuwe straten en buurten leren kennen. Super! Uiteindelijk dronken we nog iets op een terrasje, kwebbelden weer heel wat af (een gezamenlijke passie voor Italië werkt erg mee) en toen was het al snel laat! Om half 9 was ik thuis. Wat een leuke zomerse middag.

Zondagen zijn altijd fijn voor puinruimen haha. Dus dat doe ik dan ook graag in mijn appartementje. En dan is het alweer snel maandag. En dan verbaas ik me over het feit dat er een groepje mensen voor de roltrap in het metrostation staat.. En er maar naar kijken en proberen om het ding aan de gang te krijgen.. En het nog maar eens aankijken. Terwijl ernaast een trap is. Echt waar, luiheid troef hier hahaha. Ook die week vloog weer voorbij, want ik moest nog steeds aan mijn nieuwe, extra volle ritme op het werk wennen. En ook begon ik al wat dingetjes voor te bereiden voor mijn aanstaande vakantie. Steeds was ik laat klaar en ’s avonds moe. Maar op donderdag had ik een leuke afwisseling! Ik had afgesproken om weer eens te Skypen met Sarah, mijn Sardeense vriendinnetje in Engeland die ik ken van onze studie in Florence! Heerlijk altijd, mijmeren over de goede oude tijd. Als ons groepje vriendinnetjes de keuze had, zaten we nu ongetwijfeld 3 / 4 jaar terug in de tijd, het perfecte leven te leven in het prachtige Florence ♥ . En het bleek dus alweer meer dan een jaar geleden te zijn dat we elkaar persoonlijk gesproken hadden, tijdens de epische Italiaanse bruiloft!! En onze laatste Skype-sessie dateerde al van mei vorige jaar. Whaaaaaa we moesten allebei gillen en toen lachen toen we elkaar weer zagen. Ik werd eventjes voorgesteld aan vriendlief en verder hebben we de hele tijd door bijgekwebbeld. Gezellig! Hopelijk de volgende keer weer iets eerder, beloofd!

En al snel was het weer weekend. Een lang weekend! Op maandag hadden we vrij vanwege Maria Hemelvaart. Fijn de tijd dus voor mijn wekelijkse rondrommel momentje haha. Wat opgeruimd, ingepakt en wat dingetjes van mijn to-do lijstje afgewerkt. En natuurlijk genoeg relax-tijd. Op zondag trof ik Marie-Laure. We vonden een fijn plekje in de Biergarten op Viktualienmarkt. Ze kon me vertellen over haar vakantie en eerste week met de nieuwe baan. De tijd vloog voorbij en we genoten van de hitte! Fijn uren gekletst over onze grote dromen: overal op de wereld gaan wonen haha. München is leuk voor even, maar een zonnig strand ergens? Naahhh niet verkeerd :P . Hee en wie had gedacht dat er nog iemand was die naar Micronesië wil?! Hahahaha. Geslaagde zondagmiddag!

Maandagmorgen (nouja, stiekem was het allang middag) mijzelf fijn verwend met zelfgemaakte Kaiserschmarrn en een bakje vers fruit. Yes, zo'n extra vrije dag moet gevierd worden! Hierna toch echt officieel mijn koffer ingepakt voor de komende vakantie en er gisteravond de laatste dingetjes bijgedaan. Hoe kan hij nou zo licht en halfleeg zijn? Begin gewoon aan mijzelf te twijfelen als ik niet op het randje van overgewicht zit haha. Nou, nu is het dan tijd om wat laatste dingetjes van mijn lijstje af te strepen,nog een dag te zwoegen op het werk en dan… vakantie!!

See you soon!! Maastricht en dan NYC here I come ;) ! –xx–

  • 18 Augustus 2016 - 10:26

    Nellie:

    Hallo Daphne.
    Geniet van je welverdiende vakantie, veel plezier in amerika.
    groetjes nellie

  • 18 Augustus 2016 - 10:55

    Leo (daddy):

    En alweer genoten van jou belevenissen. Heerlijk nog enkele uurtjes en dan weer samen. En....zaterdag op naar New York. Heb er bijzonder veel zin in.

  • 18 Augustus 2016 - 22:52

    Mamma Marjon :

    Wat een heerlijk positief verhaal weer. Ik vind het elke keer weer leuk om te lezen. We zien elkaar snel om dan samen te gaan genieten van the big apple. Dikke poen vaan miech.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 37193

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: