Opnieuw beginnen in München - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Opnieuw beginnen in München - Reisverslag uit München, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Opnieuw beginnen in München

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 Juni 2016 | Duitsland, München

Servus!

Jaaaa, daar ben ik weer! Nieuwe stad, nieuwe avonturen! Ik ben gisteren naar München verhuisd en zal morgen met mijn nieuwe baan beginnen.

Gisteren al vroeg opgestaan en door Yves naar het station in Aachen gebracht. Daar ontbeten en uiteindelijk afscheid genomen. Klungelend met mijn koffers vond ik een plekje. Na anderhalf uur stapte ik over in Bonn. In de trein naar München moest ik mijn koffer ergens in het begin laten staan en naast iemand gaan zitten. Wat was het weer vol in de Duitse treinen! Heb wat rondgekeken, gegeten en gelezen en al vrij snel was het 16u. Ik stapte uit in München en liep een rondje door het grote en chaotische Hauptbahnhof. Ik besloot mijn koffer in een kluisje te zetten en ging een rondje door het centrum lopen. Enkele plekken kende ik al van mijn 2e sollicitatiegesprek, een maand geleden. Ik liep nog een stukje verder door de Altstadt, naar de Odeonsplatz. Het was super warm ineens en gezellig druk overal. Er was een Beiers festival aan de gang. Overal hingen Beierse vlaggen en stonden eetkraampjes en werd er muziek gemaakt. Het blijkt het 858e ‘verjaardagsfeestje’ van München te zijn! Rustig wandelde ik weer terug naar het station, kocht een weekkaart voor het OV en haalde mijn giga koffer weer op. Met ook nog mijn trolley achter me aanslepend zocht ik me een weg door het station. Ik had het allemaal onder controle. Dacht ik. Ineens bleek ik op een verkeerd ondergronds perron terecht gekomen te zijn en was er geen lift of roltrap meer terug naar boven. Grrrrr. Hijgend, puffend en zwetend begon ik mijn koffers naar boven te duwen en trekken. Gelukkig kwamen 2 jongetjes aan me vragen of ze konden helpen. Halleluja! Na een hele zoektocht vond ik het metroplatform (poeh zeg, wat een ingewikkeld station!) en zag net mijn metro wegrijden. Tuurlijk… Na een tijd wachten kwam er weer een. Ik was blij toen ik zat. Sleepte eenmaal aangekomen bij het Olympisch Dorp mijn koffers een heuvel op, maar besloot toen toch weer terug naar beneden te gaan. Hè wat ingewikkeld weer. Na een hele inspanning vond ik het adres waar ik moest zijn en belde het meisje van mijn Airbnb. Tuurlijk, verkeerd nummer. Uiteindelijk kregen we contact en bracht ze me naar mijn studio. Ik was gesloopt en had overal pijn. Gelukkig zit ik hier prima. Uiteindelijk helemaal niet ver van het metrostation en met een praktische, simpele studio die me doet denken aan mijn onderkomen in Wenen. Nostalgie! Met mijn laatste restje energie pakte ik mijn spullen uit, kookte wat, kletste even bij met iedereen en dook een beetje op tijd mijn bed in.

Vanmorgen was het, net als gisteravond, een beetje behelpen. Weinig keuze met eten, servies en bestek. Maar ach, ik ben in München! Mijn eigen stekkie komt binnenkort! Vroeg in de middag ben ik er weer opuit gegaan. In de stromende regen helaas.. Ben eerst met de metro naar het werk gegaan om te kijken hoe ik er kom. Dat ging prima en snel. Van daaruit ben ik gaan lopen. Door de Altstadt, langs allerlei bekende plekken: Sendlinger Tor, Marienplatz, Viktualienmarkt, Alter Hof, Max-Joseph-Platz, Odeonsplatz, Hofgarten en de Siegestor. Wat prachtig allemaal! Op de Marienplatz en Odeonsplatz waren er nog steeds hele markten met gezellige eetkramen en podia met lokale muzikanten. Als de zon nou net zo geschenen had als gisteren was het ook vandaag echt een super gezellig festival geweest. En mijn wandeling door de Hofgarten vond ik, ondanks de regen, echt indrukwekkend! Wat een mooie paleistuin zo midden in de stad! Wat een rust. En in het paviljoen in het midden zat een man werkelijk prachtige klassieke muziek te spelen op zijn cello. Mooi!
Onderweg heb ik nog zoveel meer interessante plekken voorbij zien komen; denk dat ik de komende tijd meer dan genoeg te ontdekken heb! Ik reisde uiteindelijk weer terug richting het Olympische gebied en liep eens de andere kant uit, naar het Olympische park. Ik wandelde langs de stadia en toen omhoog naar een uitzichtspunt. Wauw! Wat een uitzicht op het park en aan de andere kant op de stad. Super om dit nog even mee te kunnen pikken nu ik hier toch in het noorden woon. Toen ik weer helemaal beneden en op weg naar huis was, begon natuurlijk de zon pas te schijnen. Achja, ik vond mijn eerste 24 uur hier helemaal geslaagd.

Morgen gaat mijn echte, serieuze leven hier in München beginnen. Hopelijk gaat alles net zo goed bevallen als tijdens mijn eerdere buitenlandse avonturen!

Bis bald! Pfiat di! :P –xxx–

  • 19 Juni 2016 - 21:26

    Nellie:

    Hallo Daphne.
    Geweldig wat jij allemaal doet in je eentje, petje af.
    ik hoop dat het je net zo goed bevalt als de andere plaatsen waar je geweest bent, ik wens je in ieder geval veel succes.
    groetjes nellie

  • 20 Juni 2016 - 12:05

    Ella:

    Hallo Daphne,

    Wij wensen jou veel succes in München. Via jouw ouders en jouw blog blijven we in ieder geval op de hoogte van jouw wel en wee.
    Hartelijke groeten, Ella en Eddy

  • 21 Juni 2016 - 13:15

    Desiree:

    Wat leuk Dap! Fijn dat we zo weer kunnen meegenieten van je nieuwe avonturen :D Spannend!! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat zijn. Heel veel plezier en succes met de eerste dagen. Liefs

  • 28 Juni 2016 - 09:57

    Yvonne:

    Goed bezig hoor! Leuk om te lezen. Hoop dat ook de eerste werkdagen je goed zijn bevallen.
    We hebben je spetterende kaart ontvangen en ons helemaal rot gelachen. Opzet zeer geslaagd!
    Groetjes, Yvonne (BO FPN)

  • 28 Juni 2016 - 22:59

    Jos:

    Freilich wie gehts es Dir.... Zo te lezen gaat alles je goed af. Kreeg net van Yves jouw link en zal je binnenkort een langer bericht schrijven. Het is al wat laat..:-) Hoop dat de baan en je werkzaamheden je bevallen. De rest komt dan vanzelf. Heel veel succes en tot straks. Gruess Gott alle miteinander.... Jos

  • 07 Juli 2016 - 09:38

    Mamma Marjon :

    Hallo Daphne. Ik ben wat laat met lezen van je blog. Jij gaat genieten in München met alles wat erbij hoort. Wij genieten daar dan ook weer van. Ook zullen we je weer regelmatig bezoeken. En brengen Yves dan uiteraard mee. Heel veel succes. Dikke poen vaan miech.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 37202

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: