Das Leben ist ein Party! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Das Leben ist ein Party! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Das Leben ist ein Party!

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 April 2015 | Duitsland, Berlijn

Hallo alle!

Jaaa daar ben ik weer. Eindelijk een vrij normale week met tijd om bij te kletsen :D . Vorige week donderdag stonden er 2 heerlijke stukjes cake voor Sabrina klaar. Tja niet het beste idee voor iemand met een lactose allergie, maar ze had aan het einde van de dag tot bijna beide stukken helemaal op, zo lekker vond ze het hihi :) . Ik heb nog een hele voorraad bakpoeder, vanillesuiker etc., dus misschien kan ik de cake nog eens maken :P . Sabrina had me gevraagd of ik tussen de middag mee wilde gaan lunchen met haar en haar vriend. Natuurlijk, gezellig zeg :) . Ik was hem laatst nog tegengekomen op weg naar het werk en had een klein praatje gemaakt, maar was leuk hem eens echt te ontmoeten. Dus gingen we op weg naar het Koreaanse restaurant. Jeetje zeg en wat duurde het daar lang! Het lijkt daar steeds langzamer te gaan; terwijl iedereen om je heen gewoon wel z’n eten krijgt. Uiteindelijk, amper een kwartier voordat ik terug moest zijn vanwege een meeting, kwam mijn eten. Heb het snel allemaal naar binnen gelepeld, betaald en helaas weggerend van Sabrina en Guillaume. Nouja, het was een gezellig uurtje en het eten natuurlijk weer erg lekker; jammer van de slechte service. De rest van de dag vloog voorbij.

Bij thuiskomst wachtte me een aangename verrassing: mijn brief van de bank met pincode was er :D . Woehoee dat is een goed teken! Met dit fijne nieuws op zak eventjes gerelaxt voor de eerste keer sinds een paar dagen. Maar daarna was het weer haasten geblazen. Snel opfrissen, omkleden, optutten en tas pakken. Om half 10 trof ik Sabrina hier om de hoek. Samen gingen we op weg naar club Avenue, hier 5 minuutjes lopen vandaan. Want daar was het 1e kwartaal feest van Zalando met als thema: Intergalactic. De resultaten van het eerste kwartaal waren zo goed dat er ineens besloten was een feest te geven, waarvoor we dinsdag pas een uitnodiging gekregen hadden. Joepie! De Zalando feesten zijn legendarisch hier in Berlijn, dus dat mochten we absoluut niet missen! En van het management had iedereen binnen het bedrijf toestemming gekregen om op vrijdag pas om 11u te beginnen te werken, dus alles was perfect geregeld :) . Het feest begon om 21u, dus we hoopten al niet te vroeg te zijn, want wie gaat er nou zo vroeg naar een feest? Nou, dat hebben we geweten: toen we er aan kwamen stond er een lange rij :O ! Gelukkig ging het redelijk snel, we hoefden alleen onze Zalando badge te laten zien en we konden gratis naar binnen. Daar kregen we een mooi gouden polsbandje. Jassen afgegeven in de garderobe en richting de club! We waren onderweg al heel wat metallic ballonnen en opblaasbare aliens tegengekomen. Tot zover het ‘Intergalactic’ thema. Eenmaal in de feestruimte keken we bewonderend om ons heen. Wat een mooie club! Donker, glanzend, lichtelijk Midden-Oosterse invloeden. Prachtig! Inspiratie voor mijn toekomstige huis ;) . Het was er al ontzettend druk! Gingen maar meteen naar de bar. Want ja, Zalando feesten betekenen: alles gratis!! We lieten ieder een longdrink glas volschenken met Prosecco terwijl Jonas zwaaiend naast ons opdook. Bekende nummer 1! Na een klein rondje door de club en links en rechts heel wat andere bekenden gespot te hebben, ploften we lekker neer op een heerlijke leren loungebank. Hebben daar even gezellig van onze drankjes genipt en mensen gekeken. Waarom bleef de dansvloer zo leeg? Nog even een rondje gedaan en een ruimte met hiphopmuziek ontdekt. Uiteindelijk kwamen we Lucile tegen. Hebben eventjes bijgekletst en zijn alvast de dansvloer opgegaan. Daarna troffen we Iida en hebben daar toen even bijgestaan. Op weg naar de bar voor de volgende prosecco waren daar ineens Amy en Annemarijn. “Whaaaaa!!” Amy vloog op ons af. Gezellig :) . De rest van de avond hebben Sabrina en ik hier en daar met wat bekenden gedanst en gepraat. Kwamen eindelijk Aoife nog tegen later die avond. Hèhè haar had ik al gemist! Van ons team op het werk was niemand er, maar dat mocht de pret niet drukken. Af en toe werden er confettikanonnen afgeschoten met van zo’n mooie gouden papiertjes. En rond een uur of 11 waren daar ineens David, Robert en Rubin, de 3 grote bazen van Zalando. Ahhh alsof het celebrities waren. Stoer stonden ze daar bij de DJ en schoten ook gouden papiertjes de lucht in! Whoeee allemaal klappen en juichen. Ik heb de knapste van de 3 nog aangeraakt hahaha :P . Je kreeg bijna de neiging een handtekening te vragen hahaha. Erna hebben we ze niet meer echt gezien. Lichtelijk ongemakkelijk misschien :P . Er werd een tijdje later nog leuk gewapperd met van die vuurwerkstokjes. Wat een feest :) . Na een hele tijd gezellig rondstruinen en dansen met Amy en Annemarijn, en pas na 3 pogingen ons alle 4 in een selfie gekregen te hebben, ging Sabrina om half 1 naar huis, om de laatste S- en U-bahn nog te halen. Ik heb daarna nog met A & A genoten van echt de allerbeste DJ’s ooit!! Zowel in de algemene als de hiphopruimte. Ohh geweldig. Wat een goede mix van muziek. En dat liep lekker door! Heb geloof ik gedanst alsof mijn leven er vanaf hing. En hee, wat smaakt gin tonic ineens lekker. En mijn enkellaarsjes met heel hoge hakken: beste dansschoenen ooit! Vrolijk kwamen de gigantische flessen wodka tevoorschijn hier en daar en de sfeer was uitstekend. Minpuntje van de avond: Annemarijn vond een bewusteloos meisje in de toiletten en ambulance moest komen. (Toen ik dit de dag erna op het werk vertelde, zei Anouk dat er altijd mensen van het rode kruis of een ambulance aanwezig is bij Zalando feesten, omdat dit vaker gebeurd is. Tja gratis drank hè..). Heb nog vol verbazing met Iida naar hoge manager T. staan kijken, die zwalkend en vaag uit zijn ogen kijkend de hele dansvloer rondhupste in een excentriek dansje :O . En zijn haren nog meer door de war dan anders. Wonderbaarlijk verschijnsel. Ik denk dat rond een uur of 2 het niveau lichtelijk begon te dalen. Hier en daar lagen mensen vermoeid op de banken en ikzelf ben er ook eventjes bij gaan zitten: want wat kwam daar om kwart na 2? Hamburgersss!!! Één van de barmeisjes was een hele lading gaan halen bij de McDonald’s en deelde ze uit. Vegaburgers wel, kon ook niet anders in vega-walhalla Berlijn ;) . Maar dat smaakte zeg!! Hmmmmm. Heb nog een prachtige fotoshoot gedaan met A & A bij de fotografe bij de ingang. Allemaal een zilveren zonnebril op en gekke bek trekken! Één polaroid hiel de fotografe voor zichzelf: voor in het Zalando memory-book. Ohjee.. :P Tegen drieën besloten we naar huis te gaan. Een beetje tegen onze zin sleepte Annemarijn Amy en mij mee. Maar goed ook denk ik, want we moesten de dag erna werken :O . Gelukkig hoefde ik niet ver te gaan. Met, naar mijn gevoel, heel veel kabaal (of mijn oren suisden gewoon zo erg) ben ik door de flat gestampt en plofte uiteindelijk totaal vermoeid maar zeer tevreden in bed. Hmmmm :D Best. Party. Ever.!! Wanneer kunnen we weer? :P

Op vrijdag ging de wekker gelukkig iets later dan normaal. Hmm dat ging nog vrij aardig. Maar toen ik rechtop ging zitten.. oeioei. Vandaag maar een rustige dag ;) . Lichtelijk misselijk mijn ochtendritueel afgewerkt. Ontbijt? Nee, niet zo’n zin in nu.. Eenmaal op het werk was het doodstil. Iedereen zat wat wazig achter zijn scherm. Op Skype werd er rondgevraagd of iedereen zich zo slecht voelde? Maar wat was het een goed feest hè! Ik deed een impressie van de danskunsten van onze manager en moest het nog eens overdoen omdat het team helemaal in een deuk lag. Oei en tegen lunchtijd bleek dat we met hem en een andere manager een teamlunch hadden :O . We waren allemaal reuze nieuwsgierig hoe hij erbij zou zitten. Vrolijk klopte hij om 13u op ons raam. Hij zag er geeneens slecht uit :O ! Ohh en toen kwam iemand met het lumineuze idee om naar een Indiaas restaurant te gaan. Op mijn nuchtere (?) maag pittig eten? Aarrghh niet zo’n fijn vooruitzicht. En toen bleek er bij de prijs voor een gerechtje ook nog soep vooraf, brood, salade en een drankje inbegrepen te zitten. Veel te veel! De soep smaakte op zich wel, en verder heb ik fijn wat groentjes geknabbeld. Zo, ik was wel klaar voor de rest van de dag :P . De frisse lucht deed me wel even goed. Verder de rest van de dag wat suffig zitten wezen en allerlei dingetjes rustig kunnen afmaken. Een beetje op tijd was het wel weer goed geweest en konden we gaan. Tegen de tijd dat ik uit de S-bahn stapte, voelde ik me bijna weer normaal :P . Ik ging nog even langs de bank, om mijn favoriete mevrouw door te geven dat ik eindelijk mijn pincode ontvangen had. Daar was ze erg blij. Eenmaal thuis toch maar iets gegeten. Even opgefrist en omgekleed en op weg naar station Kottbusser Tor. Daar trof ik tegen half 9 Francesca. We liepen samen naar SO36, waar we naar de Italiaanse optredens gingen :D . Eenmaal binnen was het even wennen: zwarte muren met allerlei schreeuwerige schilderingen en flink getatoeëerde mensen in de gang. Maar in de zaal was het heel gezellig. Folk-rock-band Lennon Kelly was aan het spelen. Leuke Italiaanse en Engelse liedjes met Ierse invloed. En die ene zanger was toch ook wel erg leuk om naar te kijken. Daar waren we het al snel over eens. Even zwijmelen over Costantino Valentini, die ook nog eens verschillende soorten gitaar bleek te kunnen bespelen, *zucht*. Na een uurtje kwam één van de hoofdacts: 99 Posse uit Napels. Volgens de flyer spelen ze reggae, punk, rap en combat (nooit van gehoord?). Ik had me dus al eerder verdiept in de liedjes dus ik kende ze nog beter dan Francesca. Ze was onder de indruk. Verrassend leuk optreden, met goed meezingbare liedjes en muziek die echt wel blijft hangen. Goede boodschap ook in de teksten. En tussendoor werd er regelmatig ‘siamo tutti antifascisti’ gescandeerd door het publiek (overwegend Italianen). Het zit ze schijnbaar heel hoog, legde Francesca me uit. Zoals de neonazi’s in Duitsland, heeft Italië neo-fascisten. En daar willen de meesten dus vanaf. En daar kwamen de leuzen en spandoeken weer. Fascinerend schouwspel. Uiteindelijk kwam de andere hoofdact: Banda Bassotti uit Rome. Die begonnen al met een strijdlied en eigen spandoek dat het hele podium in beslag nam :O . Nog nooit meegemaakt. Een band bestaande uit overwegend oudere mannen die combat en ska muziek maken. Ging er wat harder aan toe en het gesnerp van de elektrische gitaren werd na een uur een beetje vermoeiend. Toen besloten F en ik maar eens huiswaarts te gaan. Maar wat was het een leuke avond! Goede muziek, beetje kunnen dansen en weer een nieuwe ervaring erbij.

En toen was het eindelijk zaterdag: tijd om uit te slapen!! Dat heb ik dan ook zeker gedaan :D . De rest van de dag fijn wat was laten draaien en mijn kamer wat opgeruimd. Snel gegeten ’s avonds en Martina getroffen bij de bioscoop in het Sony Center. Hanna en haar vriendin waren wat verlaat. Wij kochten alvast onze kaartjes en gingen naar de zaal. Wat is dit toch een prachtige bioscoop! Vanuit de lange gang onder de grond kijk je via het glas in de vloer van het Sony Center en het glazen stuk waterbassin naar het vulkaandak van het bouwwerk. Mooi! Even later stormden H en vriendin binnen. We gingen naar The Imitation Game. Een rustig filmavondje na onze drukke week. En wat een ontzettend goede film! Echt een aanrader! We waren allemaal diep onder de indruk. Diepe buiging voor Benedict Cumberbatch. Na nog even nagepraat te hebben besloten we fijn naar huis te gaan. Hmmm even rust.

Op zondag had ik besloten, tegen mijn gevoel in, om eens niks te plannen. Tja, heel saai, maar misschien wel eens fijn. Had bijna geen enkel moment voor mezelf gehad afgelopen week en dat begon vermoeiend te worden. Heb fijn nog wat verder gerommeld in mijn kamer en besloot ’s middags toch nog even de deur uit te gaan, omdat het anders zo zonde was van het mooie weer. En wat was het warm buiten!! Heb een leuke wandeling gemaakt aan de overkant van de rivier hier. Heb een heel stuk langs het water gewandeld en een club met strandje langs het water ontdekt. Heb zelfs de ‘oude haven’ van Berlijn gezien en de achterkant van de Nederlandse ambassade aan de rivier. Eenmaal terug op mijn kamer voor de verandering eens neergeploft met wat tijdschriften en mijn boek. Hmm best fijn. Goede afsluiter voor mijn hectische week :) .

Op maandag weer back to business. Een normale week met genoeg dingen te doen. Daardoor vloog de dag gelukkig zo om! Tussen de middag met Sabrina genoten van het heerlijke weer. Hebben weer fijn naast de Spree in de zon gezeten met onze lunch op schoot. Hmmmm heerlijk. En ik had voor de eerste dag dit jaar eens mijn flatjes aangetrokken. Yesss, de open schoentjes kunnen weer uit de kast! Dat voelt goed :) . ’s Avonds weer mijn voorraadje boodschappen gehaald en er een rustige avond van gemaakt.

Gisteren ook weer een drukke en snelle dag. Tussen de middag weer genoten van de zon aan de waterkant. En bij thuiskomst wachtte me toch een geweldige verrassing: mijn bankpas was er!! Whaaaaa geweldig!! Eindelijk is dit allerlaatste probleem ook de wereld uit! Ohh wat een opluchting. Ik ga binnenkort mijn mevrouw bij de bank eens flink bedanken :D . Verder gisteravond nog een leuke planning voor komende zondag gemaakt, dus de vreugde was weer compleet :) .

En vandaag alweer halverwege de week! Ik snap er niks van. Zit nog half met de geweldige Intergalactic Party in mijn hoofd en nu zijn we weer bijna een week verder! Vanmorgen helemaal naar kantoor gelopen trouwens. Vanwege een staking zouden er nauwelijks S-bahnen rijden vandaag.. Ik dus op tijd opgestaan om de bus te halen: bleek die een kwartier vertraagd te zijn :O . En met de U-bahn zou ik er belachelijk lang over doen; de snelste optie was dus maar lopen. Zo’n 20 minuten erover gedaan (wel heel hard gelopen, zoals gewoonlijk..). Hmm eigenlijk niet zo erg dus. Tussen de middag helaas binnen gezeten door het wisselvallige weer, maar heb even een leuk momentje gehad met nieuwkomer Sanya van het Offline marketing team; die dezelfde studie als mij blijkt te hebben gedaan als mij in Maastricht en gemeenschappelijke kennissen heeft :O . Wat een verrassing :) . Vanmiddag liet het openbaar vervoer mij weer in de steek, dus ben weer terug gewandeld. Het wordt toch echt tijd om voor een fiets te gaan kijken! Er wordt hier zoveel gefietst; en voor mij zou het de allersnelste manier zijn om op het werk te komen (minder dan 10 minuten). En dan bespaar ik een hoog bedrag aan maandelijkse OV-kaarten.. Nouja, heb vandaag wel weer mijn lichaamsbeweging gehad. Nog even een rondje Alexanderplatz gedaan voor wat benodigdheden en plofte toen moe hier neer.

Eindelijk tijd om deze blog af te schrijven :D . Weer bijna weekend en genoeg om me op te verheugen. Ich halte euch auf dem Laufenden! Fijn weekend ook alvast voor iedereen! Tschüssi –xx– !

  • 06 Mei 2015 - 00:26

    Mamma Marjon:

    Ik had nog niet gereageerd. Bij deze dan nog. Wat een leuk verhaal weer. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt in Berlijn. Dat geeft ons ook een goed gevoel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 37128

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: