Sommer-Spaß und Abschieds Zalando - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Sommer-Spaß und Abschieds Zalando - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Sommer-Spaß und Abschieds Zalando

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

25 September 2015 | Duitsland, Berlijn

Da bin ich wieder!

Nou, het was weer een drukte van jewelste zoals gewoonlijk, dus zit er al meer dan een maand tussen mijn laatste blog en deze nieuwe, oei!! Ik zal proberen het niet zo lang te laten worden als de vorige, maarja ik heb wel weer heel wat belevenissen om te vereeuwigen.

Even 5 weken terugspoelen. Op woensdag weer een gewone dag op het werk, maar!.. Ik had mijn sportspullen meegenomen. De dag ervoor had Danaë namelijk een mooie sportschool gezien bij Alexanderplatz. En zoals bij de meeste sportscholen in Berlijn kan je 2 keer gratis gaan ‘proef’sporten. Op woensdagavond zou er een ‘Xamba’-les zijn (hun eigen versie van Zumba); daar hadden we wel zin in! Na het werk fietsten we erheen. We kregen ieder een pasje en konden daarmee tot sluitingstijd overal gebruik van maken. We vielen van de ene in de andere verbazing. Wat een prachtige sportschool! Hypermodern, groot en schoon. Er was een aparte vrouwenruimte (is hier heel gebruikelijk, er bestaan ook heel wat sportscholen die alleen voor vrouwen zijn), een wand met gratis drinken (water met of zonder bubbels, met of zonder smaakje en verschillende energiedrankjes) en gigantische kleedruimtes met donker hout, strakke lijnen, grote donkergrijze tegels en melkglas. Prachtig allemaal! Met onze pasjes openden we de elektronische poortjes naar de groepslesruimte en namen plaats in het midden. Het bleek de laatste les te zijn van de lerares. Dus het werd allemaal wat chaotisch: collega’s die mee kwamen dansen in de zaal en op het podium en een paar die video’s en foto’s kwamen maken ter afscheid. Verder was het leuk en voor herhaling vatbaar. Leek inderdaad gewoon op een Zumbales, dus dat is altijd goed ;) . Omdat het maar drie kwartier duurde gingen we daarna eens een kijkje nemen in de vrouwenruimte. Lekker rustig daar en ‘vrouwelijke’ muziek :P . Ik keek een beetje onbenullig naar al die apparaten en Danaë deed me moeiteloos alles voor. Na een tijdje was het wel weer goed geweest en gaven we tevreden onze pasjes terug. Als ik voor langere tijd in Berlijn blijf, ga ik hier zeker lid worden! Heb nog nooit zo’n lage prijzen gezien voor een abonnement en wat een hoge kwaliteit krijg je ervoor terug!

De rest van de week vloog weer om, terwijl de temperaturen weer omhooggingen! En zoals altijd bij Zalando was er weer eens iets gratis te knabbelen. Op donderdag was het tijd voor de laatste Fika in het kader van de Zweedse maand! En dus stonden we op donderdagmiddag weer te genieten van koekjes, gebakjes en koffie. Deze traditie moeten we er echt inhouden! Die middag vertrokken Marion, Danaë en ik een beetje op tijd en zaten lekker in het zonnetje op de fiets. We gingen naar het Zalando gebouw aan Mollstrasse, want daar zou één van de georganiseerde Swedish Movie nights plaatsvinden. We hadden ons voor deze opgegeven omdat de andere data ons niet zo goed uitkwamen. Het thema was Roy Andersson. En dus zouden er 2 films van deze regisseur getoond worden. Wij gingen naar de eerste, om 18u, genaamd “En Kärlekshistoria” (A Swedish Love Story). Ik had al moeten weten dat het niks zou worden aangezien het een film uit 1970 is!! Nee, dat soort oude dingen, daar kan ik niks mee. Al na amper een minuut keken Marion, Danaë en ik elkaar aan: dit werd een heel slechte film. Er was al meteen iets aan het begin dat het een afschuwelijk trage arthouse-film deed lijken. En inderdaad, het tempo lag ont-zet-tend laag en er leek totaal geen verhaal in te zitten. Een paar overenthousiaste Zweden en Duitsers op de rijen voor ons leken de Scandinavische humor wel te begrijpen en hadden de helft van de tijd de grootste lol. Wij drieën amuseerden ons maar met de bakjes Zweedse snoep die we voor onszelf gevuld hadden, flesjes bier en zakjes popcorn. Na meer dan 2 uur was de film eindelijk afgelopen. Wat een lange zit. En zat er uiteindelijk een verhaal in? Nee. Gebeurde er toch nog iets? Nee. Praten Zweedse mensen veel? Nee schijnbaar helemaal niet. Na deze ontgoocheling (gaap) fietste ik met Danaë nog even naar Alexa. Daar heeft D in een halfuur echt aan speed-shopping gedaan! Winkels in en uit en met een aardige buit rond sluitingstijd naar buiten. Ik was kapot en had voorlopig geen behoefte meer aan nog een film :P .

Op vrijdag hadden we weer een lunch met de managers. En dus zaten we tussen de middag met Friederike, Björn en Torben bij Michelberger restaurant. Het eten liet wat op zich wachten en liet ook wat te wensen over; dus genoeg om met z’n allen over te klagen en lachen. Nouja, mijn gnocchi was karig (welgeteld 11 stuks), maar smaakte in ieder geval goed. Die middag was het inmiddels zo warm dat ik met Danaë besloot om na het werk iets te gaan drinken. We waren fijn op tijd klaar en liepen door Kreuzberg. We kwamen uiteindelijk uit bij beachclub SAGE. We haalden wijn en vonden fijne stoeltjes in het zand, met onze neuzen richting de zon. Zijn daar fijn een hele tijd blijven zitten genieten van het heerlijke weer en alles dat we te kwebbelen hadden. Toen de zon langzaam achter de bomen naast het strandje zakte sprongen we op onze fiets om ergens iets te gaan eten. We konden maar beter gebruik maken van het heerlijke weer zolang het duurde! We kwamen uit bij de Oranienstrasse. Danaë wist er een bekend Mexicaans restaurant. We vonden een fijn plekje buiten en bestelden allebei een flinke berg eten met Margarita’s erbij. Proost! Poehpoeh wat een eten; maar het smaakte ontzettend goed!! En we waren net op tijd geweest, want even later vormde er zich een aardige wachtlijst. Wat een heerlijke middag/ avond.

Op zaterdag lekker uitgeslapen en genoten van even niks-doen. En juist dan wordt het altijd snel laat. Douchen, haren wassen, snel iets eten en tegen 22u sprong ik eindelijk op de fiets. Ik ging eens via de Karl-Marx-Allee naar Friedrichshain. Leek me korter en ook wel zo interessant. Weer allemaal mooie winkels en plekjes gezien die ik eens moet gaan ontdekken. Toen ik bij Danaë’s appartement aankwam, zat Marion al op het balkon. We dronken wat wijntjes en kwebbelden over van alles en nog wat. Eigenlijk waren we een beetje fut- en inspiratieloos; maar toch besloten na een tijdje nog ergens heen te gaan. Gelukkig woont D. in een drukke buurt vol met barretjes en restaurants en… Neue Heimat! Wel zo gemakkelijk en ook wel gezellig op een zomerse avond. (Jammer alleen, dat ook deze plek nu definitief gesloten is. Veel van dit soort gelegenheden zijn niet brandveilig; en dus was dit ons laatste uitje naar Neue Heimat). We zaten nog een hele tijd met wat wijn tussen heel wat mensen en de oude gebouwen van dit artistieke plekje. Een gezellige afsluiter van deze zonnige zaterdag!

Ook op zondag scheen het zonnetje volop en dus had ik met Sabrina afgesproken om naar Badeschiff te gaan. Er bleek een Summer Fest te zijn, dus er speelden fijn wat DJ’s op de achtergrond. Het was er ontzettend druk, dus plantten we ons op handdoeken maar neer op de trap tussen strandje en steiger. Hebben gezellig zitten bijkletsen, mensen gekeken en ook nog een duikje gewaagd in het zwembad. Hebben daar nog even heerlijk op het liggedeelte net onder water gelegen met onze neuzen richting zon. Hmmmm, fijn dat de zomer hier zo goed is dit jaar! Nadat we weer waren opgedroogd en langzaamaan de meeste plekjes in de schaduw kwamen te liggen, gingen we ons weer omkleden. In de buurt van Kottbusser Tor vonden we een leuk Turks tentje, waar we iets aten. Tegen de avond waren we duf van alle zon en deze relaxte dag en dus gingen we allebei naar huis. Hopelijk volgen er nog een paar van zulke zondagen!

Ook de volgende dagen was het weer warm en konden we gelukkig nog steeds genieten van het zonnetje tussen de middag aan de Spree. Op maandagavond om 21u stond weer iets leuks op de planning: ik ging naar een Open Air Cinema! Nu het weer het nog toeliet was het natuurlijk een fijne kans om nog van gebruik te maken. Ik trof Eleri, Céline en Pasquale een uur van tevoren in de rij. We hadden gelukkig al kaartjes en konden meteen doorlopen. Hete was in Cassiopeia, een mooie setting naast Neue Heimat, met gezellige lichtjes, oude gebouwen en rijen vol klapstoeltjes. We gingen naar Victoria, een film die zich afspeelt in Berlijn en waar overal in de stad al lang posters van ophingen. Werkelijk briljante film!! Die is gedraaid is één take!! Geen enkele onderbreking, de cameraman loopt en rent overal achteraan. Geweldig gemaakt en fascinerend verhaal. Het begint als een comedy en eindigt als drama/ actiefilm. Een van de beste films die ik de laatste tijd heb gezien. We waren allemaal diep onder de indruk. En alsof het zo gepland was, begon het 2 minuten voor het einde een beetje te miezeren. Een perfecte avond!

En nog een bijzondere gebeurtenis: na een paar hectische weken en chaotische maanden, was het woensdagavond toch eindelijk zover: ik ging uiteten met Sanya en Sabrina! :P We waren gelukkig op tijd klaar op het werk, dus ging ik van tevoren even naar huis. Na me opgefrist te hebben, fietste ik richting Ostbahnhof. Daar trof ik om 19u Sanya. Sabrina kwam iets later, dus wij zochten alvast een plaatsje bij Milja & Schäfa, het restaurantje waar Sanya ons ooit over verteld had. Ik had het die middag nog even nagezocht en het bleek dat we het er met z’n drieën voor de eerste keer in april over gehad hadden om er samen te gaan eten! :O We hebben het daadwerkelijk ook vrij snel ingepland, maar door omstandigheden van al onze kanten ook weer tig keer afgezegd. Maar eindelijk was het zover. Toen Sabrina er ook eindelijk was genoten we van wat wijn en kozen we op aanraden van Sanya nagenoeg alledrie hetzelfde. Ik genoot van mijn pasta met zalm. Heerlijk vers en goed van smaak. We hadden natuurlijk heel wat bij te kletsen, want Sabrina is al een tijdje weg bij Zalando en we hadden sowieso genoeg onderwerpen bewaard voor dit etentje :P . Na wat twijfelen besloten we ook nog een toetje te bestellen. Dit etentje zat er al zo lang aan te komen, dan konden we het maar beter ook goed doen! We kozen een ‘hot cookie’. Er werd een mooi bord gebracht, met allemaal vers fruit en munt, met erbij een bakje met het ‘koekje’. Het was een soort warme, zachte brownie, met een bovenste, knapperige kruimellaag en heerlijk vanille ijs er bovenop. Ohhh het was verrukkelijk! Beste toetje ooit! Zeer smakelijke afsluiter van een erg gezellige avond. Het was het wachten waard! ;)

Op donderdag viel het op werk gelukkig mee en ging ik op tijd weg. Ik had sowieso de halve dag vrij, want: mam, pap en Bounty kwamen weer op bezoek!! Even nadat ik thuis was stonden ze voor de deur. We gingen weer door naar Alexanderplatz. Daar hebben we bij een koffiezaakje geluncht en bijgekletst. Daarna hebben we even rondgelopen bij grote favoriet TK Maxx. Hierna weer verder gewandeld richting Hackescher Markt, waar we wat hebben gewinkeld bij mijn favoriete zaken, o.a. Cos en & Other Stories. Vervolgens weer naar Alexanderplatz en daar wat winkels langsgegaan. En vanwege het lekker weer trakteerden we onszelf ook nog op een ijsje. Alle spullen uiteindelijk in de auto gelegd en natuurlijk weer bij onze favo Vietnamees gaan eten :) . Was weer lekker als altijd! Erna dronken we als afsluiter iets bij Starbucks op Alexanderplatz. Een fijne, traditionele eerste dag :P . En natuurlijk had ik weer een tas vol spulletjes en eten vanuit Nederland gekregen ;) .

Op vrijdag weer op tijd de deur uitgegaan. We wandelden richting de Berliner Dom, toen we in de verte veel zwarte rook zagen en de brandweer en politie langsging. Tegenover de Dom stond een auto flink in brand. De hele brug werd afgesloten en iedereen moest op een afstand blijven kijken. Ramptoerist als ik ben vond ik het reuze interessant. Het bleef maar branden en branden, dus zijn we uiteindelijk via de volgende brug verder gelopen. Over Unter den Linden, eerst naar de grote chocoladewinkel aan Gendarmenplatz voor wat lekkernijen en daarna naar Friedrichstrasse. Hebben de hele straat op en neer gelopen en weer allemaal mooie winkels bezocht. Uiteindelijk vonden we aan de overkant van het water een terras. We keken naar de langsvarende boten en dronken een wijntje. Het eetaanbod beviel ons niet zo en dus wandelden we langs het water weer helemaal terug naar Alexanderplatz, waar we bij Nordsee gingen zitten. De dag was koud begonnen, maar het was inmiddels weer flink zonnig. Eindelijk eens zomerweer met pap en mam in Berlijn! We zijn later een beetje op tijd naar Prenzlauer Berg vertrokken. Daar ploften we fijn op het terras neer van mijn geliefde pizzeria met de gigantische pizza’s. Bounty lag er zoals gewoonlijk braaf bij. Na het eten liepen we een stukje door de buurt en zagen de mooiste gebouwen en winkels en leukste restaurantjes. We deden alweer ideeën op voor de volgende avond.

Op zaterdag was het even tijd voor iets anders! Shoppen hadden we al goed gedaan, dus gingen we naar Tiergarten, het grote park. Ook leuk voor Bounty natuurlijk. Kon hij even fijn door de natuur trippelen. We parkeerden de auto in de buurt van de Siegessaüle en liepen naar de Rosengarten. Daar genoten we even van het zonnetje. Vervolgens zigzagden we wat door het park, over het Luiseninsel, langs het Global Stone Project en het Venusbassin. We staken de grote weg over en liepen door het andere deel van het park, tot aan Schloss Bellevue. Daarna wandelden we langs het park terug naar de auto. Pap en mam hadden van alles meegebracht voor de lunch zodat we konden gaan picknicken! Met al het eten liepen we terug naar een plekje langs het water dat we eerder gezien hadden. Gezellig knabbelden we op allemaal tapas, dronken wijn en genoten van de warme zon. Ook Bounty zat er tevreden bij. Er kwamen genoeg boten voorbij om naar te kijken of te zwaaien. Een heerlijke lunchpauze. Na een hele tijd maakten we een plan voor die middag. We gingen naar Kurfürstendamm. Daar kom ik zelf helaas ook nooit, dus wel weer eens leuk. We winkelden weer wat, want ze hebben er toch winkels die op de andere plekken niet liggen. Daarna dronken we een wijntje op een terras. Die avond gingen we weer naar Prenzlauer Berg. Daar hadden we de vorige avond een leuk Libanees tentje gezien. Onderweg kwamen we Lars van Zalando en wat vrienden tegen. Hij was enthousiast om pap en mam te ontmoeten. Daarna vonden we gelukkig nog een plekje op het terras bij de Libanees. We bestelden een gemende schotel. We kregen een enorme schaal voorgezet met allerlei vlees- en groentehapjes. Heerlijk! Helaas ging er een glas rode wijn om en hingen mijn witte broek en nieuwe zijdeachtige topje onder :O (natuurlijk is mijn broek later helemaal schoon geworden en mijn topje niet.. :P). Maarja het eten was lekker. Leuk om eens voor Libanees gekozen te hebben; weer een goede tip erbij.

En toen was het alweer de laatste dag! Omdat zo’n 33 graden zou worden, had ik goed zitten denken over wat we nog konden doen. Het werd de Tegelersee! Toen we er aankwamen was het al bloedheet. We wandelden wat langs het water en vergaapten ons aan het prachtige uitzicht die de appartementen daar ongetwijfeld hebben. We wandelden een heel stuk, helemaal langs de haven aan de rechterkant. We kozen hier en daar wat mooie bootjes uit en genoten van deze zeldzame rust in Berlijn. Na een heel stuk besloten we weer om te keren. We liepen langs het beginpunt, over een mooie brug, helemaal naar links. We aten onderweg een ijsje. En even later puften we uit op een bankje. We zagen nog meer bootjes varen, mensen wandelen en fietsen en de zwanen, ganzen en eenden voeren. Ook zagen we de grote rondvaartboot in de vorm van een piranha vertrekken, die we de dag ervoor al hadden zien varen. Fascinerend ding. Het was werkelijk bloedheet, dus ploften we neer bij het paviljoentje in het midden. We dronken iets verfrissends en keken vanuit de schaduw naar alle passerende mensen. Niet te geloven dat we gewoon nog in Berlijn waren! Wat een rust, tropische temperaturen en natuurrijke omgeving! Rond lunchtijd vertrokken we weer naar het centrum. We gingen naar de Falckensteinstrasse, de straat in Kreuzberg waar ik vanuit werk wel eens ga lunchen. We vonden een plaatsje bij Bamboo, mijn favoriete Vietnamees uit de straat. Ook hier was het allemaal heerlijk! Een goede lunch, daar konden we de rest van de dag wel op vooruit. Bounty kreeg van de normaal norse serveerster een bakje water terwijl ze hem vriendelijk toelachte en honderduit met ons kwebbelde. Een mooie zondag ;) . Daarna nog eventjes naar mij thuis om de laatste spulletjes uit te wisselen. Uiteindelijk was het om een uur of 4 toch echt tijd om te vertrekken. Ik zwaaide pap, mam en Bounty uit. Een gezellig lang weekend om weer op terug te kijken.

Op maandag had ik weer fijn vrij. Wat kunnen uitslapen en opruimen. ’s Middags naar de supermarkt gegaan en daarna begonnen met koken. Ik had namelijk mijn team van het werk uitgenodigd voor een etentje :) . Ik had nog wat hapjes van pap en mam en maakte zelf nog wat dingetjes. Ik legde de hapjes mooi op de nieuwe schaal die ik in het weekend gekocht had. Daarna maakte ik alvast wat klaar voor de Vitello Tonnato die ik als hoofdgerecht ging maken. Voor de cheesecake als toetje had ik niet echt tijd meer; dat moest maar even wachten. Tegen 19u ging de bel. Blij kwamen ze alle vijf binnengehobbeld: Sharon, Bérengère, Jacintha, Danaë en Marion. Op de trap vergaapten ze zich al aan het uitzicht naar buiten vanaf deze hoogte. Ik haalde de stoelen uit de keuken en we plantten ons neer in een kringetje op mijn kamer; nadat ze deze eens bekeken hadden. Gelukkig was er genoeg plaats. Ik deed een kleine rondleiding in de flat en deelde de hapjes uit. Gezellig om buiten werk eens bij te kletsen. Daarna de lekkere kaastaart die mam gemaakt had :D . Iedereen vond hem heerlijk! Sharon kwam me daarna helpen met het hoofdgerecht in de keuken. We maakten de salade af, kookten pasta en drapeerden de vitello tonnato (nouja eigenlijk pollo alla messinese  mijn versie) op de borden. Iedereen smulde er tevreden van. Het viel gelukkig erg goed in de smaak. En het was maar goed dat ik nog geen cheesecake gemaakt had, want iedereen had al moeite haar bordje pasta leeg te eten. Gelukkig heb ik tig doosjes thee en koffie en twee mooie Florentijnse dozen met amarettini en cantuccini. Ook een leuk dessert :) . Het ‘echte’ toetje zou dan nog wel volgen! Om een uur of 10 vertrok iedereen weer, ik had dus fijn tijd om alles op te ruimen. Een gezellig avond!

Op dinsdag weer back to business. Alhoewel ook dit weer een uitzonderingsdagje was. Er was van alles te doen, vooral natuurlijk omdat ik er op maandag al niet geweest was. ’s Middags ging ik mijn laptop ophalen, die de komende tijd mijn werkplekje zou vormen, als mijn opvolgster mijn computer overnam. De dag vlotte weer goed en ’s middags sprongen we op tijd op de fiets. We gingen naar de Zalando locatie aan Neue Bahnhofstrasse, waar normaal gesproken de sample sales plaatsvinden (vorige sample sale heb ik helaas gemist...). Er zou namelijk in plaats van onze gebruikelijke All Hands meeting voor de hele Benelux een speciale editie plaatsvinden over het Merchandising team. Super interessant natuurlijk aangezien ik toch aan het job hunten ben :P . Om 16u begon het en het was gepland tot 18u. Er stond van alles op het programma. Was erg interessant; we leerden van alles over de nieuwe trends en wat deze afdeling doet en ze hadden zelfs een klein modeshowtje geregeld. Na afloop waren er drankjes, waarvan we even bleven genieten terwijl het buiten begon te stortregenen. Na een uurtje was het wel weer goed geweest en waagde ik me door de regen, helemaal tot aan Friedrichstrasse; waar ik nog 2 van die mooie schalen ging halen die ik in het weekend gekocht had. Eenmaal thuis snel gegeten en begonnen aan mijn verlate toetje dat ik het team beloofd had. De cheesecake was snel klaar en kon mooi opstijven in de koelkast. Klaar voor bed!

Op woensdagmorgen snel wat dingetjes geregeld. Sharon ging onze nieuwe stagiaire Sanne ophalen. Ik installeerde haar op haar plaats en begon haar van alles uit te leggen en met haar in te stellen. Tijdens onze wekelijkse teammeeting serveerde ik mijn prachtige kwarktaart. Jaja, Sanne, zo gaat het altijd hier ;) . Nomnom het smaakte goed. Tussen de middag hadden we een teamlunch vanwege ons nieuwe teamlid. We gingen naar de Vietnamees in de buurt van ons favo sushi restaurant. Gezellig en lekker natuurlijk. De rest van de dag had ik het druk met van alles uitleggen, installeren en laten zien. Ik had keelpijn van al het gekwebbel haha. Die middag ging ik met Marion naar Friedrichstrasse om wat te winkelen voor Marion’s aankomende vakantie. Nog snel een zomerjurkje en bikini voor haar zoeken. Toen het een beetje koud en donker werd trakteerden we onszelf op een warm drankje en gebakje bij Starbucks. Het herfstgevoel begon ons al een beetje te kruipen.. het is officieel september.


Op donderdag was er weer een random lunch tussen de middag. Mijn laatste dus. Mijn groepje viel een beetje uit elkaar. Dus ik ging mee met Danaë en Sanne met Sharon. Lekker gegeten bij mijn favo Vietnamees, Bamboo :) . En ook op vrijdag was er weer allemaal lekkers gepland. Het begon al goed met een ontbijtje samen met Sanne, Sharon en Béreng ere; aangezien de rest van het team afwezig was. We hadden allemaal iets meegenomen: croissants, broodjes, beleg, yoghurt, chocolade… en genoten van de rustige vrijdag. Ook de lunchpauze was al volgepland. Ik had een intern lunch geregeld nu ik er zelf nog was; en ook zodat iedereen Sanne al kon ontmoeten. We namen onze lunches mee naar buiten nu het nog even zonnig was en gingen gezellig op het gras aan de Spree zitten. Laat het weekend maar beginnen! Die middag waren we gelukkig op tijd klaar en dus wandelde ik met Sanne het zonnetje in. We maakten een hele ronde voordat we uitkwamen bij Yaam; een leuke beachclub aan de Spree. Vaker over gehoord, maar er nog niet geweest. We kochten iets te drinken en vonden fijne stoeltjes naast het water. Na een tijdje kwam ook Angie erbij. En nog een tijdje later ook Céline. Gezellig zaten we met z’n vieren te kwebbelen totdat het echt heel donker en koud was. Geen lange zwoele zomeravond meer helaas. Een beetje verkleumd fietste ik naar huis en kroop daar fijn onder de dekens met mijn laptop :P .

Op zaterdagmiddag had ik afgesproken met Loes, een meisje dat net naar Berlijn verhuisd was en me via deze blog eerder gevonden had! We troffen elkaar in Weinmeisterstrasse en gingen wederom mijn favoriete Scandinavische winkels af. Even een koffiepauze bij Starbucks en daarna verder naar Alexanderplatz, toen het ineens begon te stortregenen. Na even geschuild te hebben liepen we snel verder en gingen naar Alexa. Daar was het natuurlijk hartstikke druk vanwege het vieze weer. Toen we ook daar alles weer gezien hadden deden we nog even een rondje over Alexanderplatz. Het begon alweer een beetje donker te worden en dus wandelden we naar Hackescher Markt. Daar vonden we een mooi Italiaans restaurant. Het was er gezellig druk. We kregen prachtige borden met pasta en fatsoenlijke glazen wijn. Hoe on-Berlijns! Maar voor een Berlijnse prijs :P . Het smaakte goed en het was er gezellig. Proost op een geslaagd shopmiddagje!

Ook op zondag had ik weer iets op de planning. Iets super Berlijns! Iets dat ik nog steeds niet gedaan had: een zondagse brunch! Geloof het of niet, de Berlijnse feestgangers gaan op zondagmorgen/ -middag graag gezellig uit brunchen. Sanne had een paar goede plekjes in Friedrichshain gevonden online, dus kozen we er eentje. Even na 12 uur zochten we een plekje bij Tempobox. Het was stampvol binnen, dus kozen we een tafel op het terras. Wat een drukte!! We snaaiden van alles weg van het grote buffet binnen. Wat een keuze! Onze borden lagen vol met brood, ei, salades, kaas, vlees etc. Dat smaakte goed!! Daarna natuurlijk nog een tweede rondje, als toetje ;) . Weer stapelden we onze borden vol, deze keer met pannenkoekjes, gebakjes en fruit. Heerlijk! Een perfect begin van de zondag. Te lui om op te staan bestelden we nog een thee terwijl we in de frisse buitenlucht zaten. De regen kletterde geruststellend op de grote zonneluifel. Toen het weer zonnig en droog was, liepen we naar Boxhagenerplatz. Daar was de zondagse markt nog in volle gang. We vonden warempel in no-time zowel een prima fiets en goed slot voor Sanne; en nog Berlijns goedkoop ook! Nu kan ze met ons mee door Berlijn crossen :P . Aangezien het deze week ter uitzondering koopzondag was, profiteerde ik ervan door later die middag nog even wat benodigdheden op Alexanderplatz te halen. Wat een fijn weekend; het ging weer veel te snel.

Op maandag brak toch echt mijn laatste stageweek aan :O ! Maar omdat ik al mijn vrije dagen graag wilde opmaken had ik weer vrij :P . Fijn wat in mijn kamer gerommeld. ’s Middags kreeg ik ineens een berichtje van iemand waarvan ik nog nooit gehoord had dat er ’s avonds een bezichtiging zou zijn voor de kamer van de Italianen! (Die waren afgelopen donderdagavond vertrokken). Dus drie uur de tijd voordat we netjes klaar moesten staan… bedankt voor de late mededeling. Ik poetste snel de flat, want het was toch mijn beurt. En toen ging om 18u ineens de bel. Stond er ineens weer een ander persoon voor de deur. Malte, weer een vriend van de huisbaas, maar niet degene die gesmst had.. Juist ja. Hij had al een meisje bij zich die een uur later niet naar de bezichtiging kon komen. Pffff jeetje zeg. We lieten haar de flat zien. Daarna moesten we Malte helaas wat alleen laten zitten. Ik ging nog snel naar de supermarkt. Om klokslag 19u stonden de eerste gasten voor de deur. Chikara en ik stonden mooi klaar. Uiteindelijk liepen er zo’n 12 mensen tegelijk rond :O .Wat een drukte. Na amper 10 minuten waren we alle namen weer vergeten en probeerden we met iedereen een gesprekje aan te knopen. Na afloop vroeg Malte wat we ervan vonden. Moeilijk te zeggen met zoveel mensen. Toen hij al een tijdje weg was, met onze aanbevelingen op zak; stond er ineens nog iemand voor de deur. Een oudere vrouw, die aankondigde ook een 9-jarige zoon en hond en kat te hebben. Euhhh nee, dat gaat dus niet gebeuren hè. Ze was net weg toen er nog een jongen aan kwam gehaast. Hij was een beetje verdwaald. Een Zweed, genaamd Anders. En wat een geluk voor hem, omdat hij alleen was hadden we alle tijd voor een gesprek en onthielden we zijn naam. Hij was erg geïnteresseerd, dus lieten we Malte later weten dat deze wel gekozen mocht worden. Missie volbracht!

De volgende dagen vlogen weer voorbij, ik had bijna geen tijd om eraan te denken dat mijn laatste dag snel dichterbij kwam! Op dinsdag nog ff een tegenvaller toen een paar malloten van Zalando het achterlicht van mijn fiets aan diggelen gooiden met hun basketbal. Jaja sinds kort staan er 2 basketbaldoelen (of hoe je dat ook noemt) op het binnenplein. Slimslim, met al die fietsen en ruiten aan alle kanten. Pff dat moest ik dan later maar even laten repareren..
Op woensdag was er dan al de laatste lunch met de interns! De opkomst was gelukkig goed, we waren met z’n tienen! Sanne, Marion, Susanna, Nanna, Eleri, Vendela, Geertje, Matthew, Céline en ik gingen naar Mikoto. Ik wilde graag nog eventjes sushi eten met iedereen :) . Zoals wel vaker duurde het ontzettend lang, waardoor we op het laatste alles snel naar binnen moesten werken. Maar het was gezellig en lekker; dus ik zal er verder niet over klagen. Het was ook mijn idee om erheen te gaan :P . Ik had cake meegenomen voor dit ‘afscheidsfeestje’, maar vanwege het tijdgebrek stuurde ik na de lunch maar een berichtje rond dat iedereen zijn stukje kon komen ophalen. Alleen Céline kwam enthousiast haar deel opeisen; verder heb ik mijn team er ontzettend blij mee gemaakt :P . Na het werk ging ik met Danaë naar een fietswinkel net over de brug in Friedrichshain. Dan kon zij haar remmen laten maken en ik mijn achterlicht. Helaas moest ik mijn fiets een nachtje daar laten. Ik liep dus met D mee naar huis en kreeg een fiets van haar te leen. Wiebelend fietste ik naar huis en viel bijna voor ieder verkeerslicht vanwege de terugtraprem die ik niet meer gewend ben hahaha :P . Maar fijn om toch nog mijn favoriete vervoersmiddel te hebben. (Ja, ik heb het gezegd, favoriete vervoersmiddel. En nee, dat betekent niet dat ik nu ook graag in Nederland ga fietsen :P ). ’s Avonds rende ik nog even naar de supermarkt en verzamelde alle ingrediënten voor mijn nieuwe meesterwerk. Ik ging een taart bakken omdat mijn laatstee dag eraan zat te komen! En taartjes eten is dé traditie van ons team. Na geruime tijd deeg te hebben staan kneden, appels en peren te hebben zitten schillen en de slagroom te hebben laten overkoken, kon mijn grande création de oven in. Pudding-appel-peer-vlaai. Gestrest ging ik douchen en vloog nadat ik net droog was weer de keuken in om de oven te checken. Ik volgde precies alle regeltjes. Bakken met aluminiumfolie erop, dan nog paar minuutjes zonder, nog even in de oven laten staan, even eruit, dan de koelkast in.. Benieuwd hoe hij eruit zou komen!

Op donderdagmorgen trok ik opgelucht mijn vlaai uit de koelkast. Magnifiek! Leek een beetje op een lasagne, maar zal er heerlijk uit en rook lekker zoet. Maar die moest nog tot morgen wachten. Vandaag gingen we de cake maken die Sharon geheel volgens traditie voor een vertrekkend teamlid maakte. Ik had een variant gekozen met mango en witte chocolade. Ohhh en dat smaakte goed!! We zaten er allemaal van te smullen en aten graag nog een extra stukje. Weer een deel van mijn afscheid afgesloten. Hier is het iedere dag feest! Tussen de middag ging ik net gezellig aan de Spree zitten met Marion, Danaë en Charlotte toen ik een smsje kreeg dat mijn fiets al klaar was! Ideaal :D . Ik genoot nog even van het zonnetje en haalde toen mijn fiets op die er weer als nieuw uitzag; en ook nog voor een mooi prijsje. Daar heb ik toch mazzel mee. Die middag had ik namelijk mijn fiets weer hard nodig! Tijd voor het halfjaarlijkse CM department event! Haha dat kon ik nog even meepikken. Om half 4 ruimden we fijn om en fietsten samen helemaal naar Wedding. En we fietsten nog om ook. Tegen half 5 waren we er eindelijk. En waren de eersten! Nouja, een beetje prosecco drinken dan maar. Het bleek dat het eigenlijke evenement pas om 18u begon; voor die tijd konden we wat netwerken met iedereen. Nouja dat deden we dus maar. Leuk om nog even wat oude gezichten voorbij te zien komen. Er zouden twee workshops zijn: cocktails of tapas maken. We dachten dat we konden kiezen en hadden onze keuzes dus al klaar. Maar nee, er liep iemand langs met een emmer met houten lepels met daarop een nummer dat bepaalde welke activiteit je ging doen. Joehoe, Sanne en ik hadden de cocktailworkshop! (Nouja, iedere ontevreden collega begon meteen driftig te ruilen). Op een binnenplaatsje stonden 3 grote tafels met banken. S en ik kozen de rechter tafel, het verste weg van de koude openlucht haha. Het was inmiddels aan het kletteren van de regen; gelukkig zaten we allemaal droog onder een groot afdak. Op een andere tafel lagen allemaal snijplankjes en limoenen. Nou, de hele avond snijden is ook niet zo interessant. Iedere tafel bleef een andere cocktail te gaan maken en wij hadden schijnbaar bij Sex on the Beach plaatsgenomen. Oké dan, is toch één van mijn favorieten. Ook Matilde, Björn, Céline en Emela zaten bij ons. Het was meteen gezellig. En na een paar minuten was iedereen melig. Onze arme cocktailshaker deed zijn best om alles uit te leggen. Maar binnen de kortste keren hing de tafel onder de wodka en grenadine en waren we de helft van de benodigdheden kwijt. Oeps! Het eerste brouwsel was een welkomstdrankje en moesten we naar de kokende mensen brengen. Nouja niet nadat ik zelf even geproefd had van dit meesterwerk hè! De volgende was een echte Sex on the Beach. Nou die hield ik toch mooi voor mezelf. Na een tijdje kwam de manager van het gebeuren klagen dat we toch echt niet productief waren. Waar bleven de drankjes? Waren we wel iets aan het doen? Ja zeg, ik ga niet al mijn cocktails weggeven. Arme cocktailshaker. Na een tijdje gaf hij het op. We lachen allemaal al in een lachstuip en de helft van het groepje was al nergens meer te vinden. Hij ging zelf maar cocktails maken. Matilde liet de arme man nog een hele scheut wodka over tafel gooien toen ze net iets te laat haar glas onder zijn hand wegtrok. Ik vroeg hem nog of hij ons soms ook iets anders kon leren? Beetje goodwill kweken hè :P . Nou, dan Tequila Sunrise? Zonder tequila wel, want die was er niet. Ok, Wodka Sunrise it is :P ! Weet niet of ik na die 2 uur nou veel geleerd heb, maar erg gezellig was het wel. Heb wat heen en weer gerend en allemaal oude bekenden mijn meesterlijke drankjes aangeboden. En natuurlijk ook even bij de Mojito- en Piña Colada-tafels gaan buurten om hun mengsels te proeven. Lekker hoor. Tussendoor werden we verblijd met de hapjes van de tapas-teams. Stokbroodjes met ricotta-geitenkaas-aardbeienjam, gegrillde aubergine met tomatensausje, tomatensoep met popcorn (ja geen grapje), kipspiesjes met pinda-roomsausje en sesam, appelschijfjes gerold in parmaham en sinaasappelmarmelade erop. Ja die appelpartjes waren afschuwelijk door die sinaasappel. Er was werkelijk niemand die ze wilde hebben; arme Nanna is mij wel vijf keer komen vragen of ik er alsjeblieft niet een paar wilde eten. Ik bood ze aan onze cocktailshaker aan; maar nee hij mocht niks eten. Mocht wel meedrinken. Hoezo rare regels daar? Na deze enerverende avond was het tijd voor het buffet. Nouja, weet niet of je dat wel een buffet kan noemen. Er waren er 2: allebei met dezelfde gerechten. Twee bakken rijst, twee bakken rijst met wat groente erin, 2 bakken kip-tandoori en dan nog wat stokbroodjes. Juist ja. Als je vegetarisch bent, geen kip lust of niet van pittig eten houdt had je dus al een beetje een probleem. Men ging er schijnbaar vanuit dat de tapas ons al een beetje gevuld zouden hebben. Hmm. Nouja. We kregen net een inzinking om een uur of 9, want het was al stikdonker buiten en we zaten wat energieloos voor ons uit te staren. En ineens! Klonk er binnen luid The Backstreet Boys uit de speakers. Danaë kwam enthousiast Sanne en mij halen. En daarna, de Spice Girls! Whaaaaa. Binnen de kortste keren stond er een aardig groepje op de dansvloer. Werkelijk alle foute en oude nummers kwamen voorbij. Iemand had haar telefoon in het speakersysteem gestoken en de beste afspeellijst opgezet. Echt waar, zo gezellig! Daarmee krijg je toch iedereen aan het dansen :P . Tegen 23u was het toch echt wel weer goed geweest. Langzaam begon iedereen af te druipen. Het leek of het wel 2 uur ’s nachts was, zo moe waren we. Wat een leuk evenement was dit geweest! Geweldig dat ik dit nog kon meemaken :D .

En toen was mijn laatste dag aangebroken! Ik bond voorzichtig mijn vlaai achterop mijn fiets. Ik had mijn mooie nieuwe Samsøe & Samsøe blouse aan. Klaar voor het einde :P . Ik legde S nog wat dingetjes uit, maakte de laatste mails af, checkte documenten die ik wilde behouden en bedacht nog wat dingetjes om te doen. Daarna was het natuurlijk vlaai-tijd! Ohh en hij was echt heerlijk!! Iedereen vond hem goed gelukt en lekker :D . Vulde wel erg goed haha maarja dat mag ook wel. Een episch baksel voor mijn laatste dag! Ik kreeg een super lief cadeautje. Een kookboek van Sophia Loren! Hahaha Italiaans en eten: perfecte combi toch :P . Ook kreeg ik een leuk setje gekleurde enveloppen aan een touwtje, met allemaal gezellig foto’s van de afgelopen maanden erop en lieve briefjes van mijn favoriete collega’s erin :D . Thanks! Toen het pauze was hadden we nog niet zoveel honger en zag het een beetje grijs buiten. Uiteindelijk gingen we toch maar op pad. Bérengère wist een leuk sushi-tentje iets verder dan waar we normaal gaan. Pssstt dat is geheim, niet dat dadelijk iedereen daarheen gaat ;) . Oh het was er heerlijk! Knus en lekker. Heb een fijn plankje sushi gegeten. Joepie, twee keer een afscheidslunch met sushi deze week, mij hoor je niet klagen! ’s Middags had ik weer vrij. Dus de dag was al snel voorbij! Ik leverde mijn laptop in, ruimde mijn bureau op en moest toen toch echt afscheid nemen :O . Ahwww wat zijn deze maanden snel voorbij gevlogen! Maar wat het leuk! Had me nooit kunnen voorstellen hoeveel plezier ik zou hebben! Eenmaal thuis was ik wel echt kapot. Ik kroop fijn onder de dekens voor een middagdutje. Ineens hoorde ik allemaal gestommel op de gang. Klopklop op mijn deur. Onze nieuwe Zweedse huisgenoot kwam bij ons intrekken. Tot zover mijn middagdutje.. Ik ruimde maar wat op en ging me een beetje optutten. En weer de fiets op! Samen met Sanne en Danaë fietste ik naar Wedding. We gingen eten bij Sharon! Joepie :D . Marion was er al toen we aankwamen. Bérengère had zich helaas net ziek gemeld. Blij als kindjes huppelden we door het appartement. We konden eindelijk eens ‘de vriend’ zien! Hebben werkelijk alle foto’s bestudeerd (anders ik wel :P). En wat een leuke flat! Gezellig en ruim. Ahh ooit wil ik ook zoiets :) . De tafel was mooi gedekt; kreeg er een fijn, huiselijk gevoel van :) . Als eerste gerecht: een halve perzik gevuld met tonijnsalade (echt waar!). Erg lekker hoor. Marion had er al een tijdje over lopen grappen dat ze dat zo Belgisch vond, dus Sharon moest het wel maken :P . Het beviel me wel hoor. Even onthouden! Daarna een mosselpotje met heerlijke kruiden. Nomnom wat lekker! En als hoofdgerecht pasta en super salade! Er zat van alles in de paste en sla, te veel om op te noemen. Moet even alle recepten vragen. Smaakte goed! En ook het dessert viel erg in de smaak: een citroensoufflé. (Ga ook hiervan even het recept vragen). Oh wat een heerlijk diner. En super gezellig. Meezingen met de liedjes op de achtergrond, lekker eten en goed gezelschap. Perfecte afsluiter van mijn Zalando-tijd! Maar ik ben nog niet weg ;) Er zullen nog wel wat etentjes volgen :) . Tevreden fietsten we door de donkere nacht naar huis. Dankje Sharon!

En zaterdag was het weer feest! Het festivalweekend was begonnen! Ik ging naar Lollapalooza :D . Geweldig! Hier had ik lang naar uitgekeken. Ik fietste werkelijk de hele stad door, helemaal naar Tempelhof. Daar trof ik Marion en vriendin om een uur of 2. We liepen met de gigantische stroom mensen mee naar de ingang. Kregen een mooi polsbandje, zetten er geld op, gaven onze jassen aan de garderobe en het weekend kon beginnen! Stonden even in het zonnetje bij Hayden James en pikten daarna nog wat van James Bay mee. Nog een stukje Mighty Oaks later en het hele optreden van Parov Stelar Band. Heb flarden opgevangen van Franz Ferdinand toen we even bij Digitalism gingen kijken. Toen bijna drie kwartier voor de toiletten gewacht (jaja dat was allemaal heel slecht geregeld). Daarna naar het hoofdpodium gerend voor Bastille. Ahhh geweldig, hier had ik me op verheugd :) . Super goed optreden! Even fijn meezingen! Nog een half liedje van Chvrches opgevangen tussendoor. En toen was het tijd voor Deichkind. Een schijnbaar legendarische Berlijnse rapgroep. Echt waar, het raarste optreden dat ik ooit gezien heb. Werkelijk bijna het hele festival publiek liep naar hun podium. Het was on-ge-loof-lijk druk. De muziek stond gigantisch hard en het was één groot feest op het podium. De mannen, die inmiddels de 40 en 50 wel gepasseerd zijn, zetten een heuse act neer met allerlei verschillende kostuums en decors. Het was fascinerend! Tegelijkertijd waren op een ander podium ook Boys Noize en Skrillex bezig; die wilde ik graag zien! Maar helaas, door de veel te lange wachtrijen bij de toiletten heb ik hun gemist. Hmmm hopelijk was dat de volgende dag beter geregeld. Daarna nog een stuk van Macklemore en Ryan Lewis meegepikt. Grandioos optreden! Wat een meezingers weer :) . En de avond afgesloten met golden oldie Fatboy Slim. Tijd om te eten hadden we niet gehad (die wachtrijen!! Honderden meters), maar het was een uitermate zonnige en goede festivaldag geweest. Crosste weer de hele stad door en lag eindelijk in bed. Op naar dag nummer 2!

Lekker wat uitgeslapen en een beetje lui gedaan. Ik was even voor drieën weer op het terrein. Helaas was Clean Bandit al net afgelopen :( en pikte ik nog net de laatste tonen van Felix Jaehn mee. Daar kwamen Marion en vriendin. We luisterden een liedje van Stereophonics en gingen daarna in het zonnetje zitten bij de DJ-set van Klangkarussell. Echt waar, dit festival had een zwaar irritante line-up. Alle goede acts tegenover elkaar gepland; en dan soms een gat waarin er weinig interessants was. Gelukkig was daar om 17u Kygo. Heerlijk zeg :) . Goede muziek zo met het zonnetje erbij! Zagen nog een stukje van Beatsteaks (wat een kabaal) en twee liedjes van Crystal Fighters. Daarna weer terug. (Jeetje we liepen wat af!) Robin Schulz ging beginnen! Goed optreden; maar het werd weer een beetje veel van hetzelfde, dus op naar Sam Smith! Geweldig! Die man kan toch prachtig zingen. Genieten! Werd er helemaal stil van. Daarna halfuurtje gekeken bij Seeed. Boh dat is niet mijn ding. Afschuwelijk. Gelukkig kwam toen Martin Garrix op het eerste podium. En weer liepen we terug. Jeetje mijn voeten deden pijn! Tempelhof is veel te groot voor een festival als dit! Wat een afstanden legden we steeds af. Gelukkig was er iets gedaan aan de defecte toiletten en hoeveelheid eetkraampjes, dus daaraan hoefde niet veel tijd meer besteed te worden. En begonnen alweer de laatste headliners van het festival! Martijn deed het goed. Jeetje had geen idee hoe beroemd dat jongetje hier is :O . Iedereen ging helemaal uit zijn dak. Bijzondere ervaring! Even springen en stoom afblazen. Toen het toch wel erg warm werd, snelden we langs Tame Impala (geen tijd voor!) om naar onze laatste stop van het festival te gaan: Muse! We kochten even wat snacks onderweg (de eerste van de dag..) en zochten een mooi plaatsje. Ah geweldig! Goede liveband, fantastisch geluid en zanger. Marion en vriendin wilden op tijd gaan want het was zondagavond. Ik nog lang niet, dus liep ik fijn naar voren, het publiek in. Fijn nog even mee kunnen zingen en naar het spektakel gekeken. Een waardige afsluiter van het weekend! Wat was het geweldig geweest. Ik maakte mijn laatste geld nog op aan wat eten en fietste op mijn gemak naar huis. Laat de nieuwe week maar beginnen!

Maandag fijn wat kunnen luieren. Eventjes wat vakantie vieren mag toch wel? Ook op dinsdag genoten van mijn vrije dag. Las wel dat Justin Bieber in Berlijn was :O . Had op maandag over Warschauer Strasse gewandeld en er pizza gegeten. Waaattt?? Net als ik niet meer bij Zalando werk en er dus eens niet ging lunchen :O . Tssss. Nouja, mocht een collega hem gespot hebben, had ik vast wel een smsje gehad. Misschien eens een dezer dagen een rondje naar het Ritz-Carlton fietsen? Dit kan ik toch niet missen ;) .
Dat heb ik helaas niet meer gedaan. Maar verzon wel iedere dag een reden om naar buiten te gaan. Supermarkt, andere winkel, drankje doen etc. En natuurlijk denken aan mijn banenzoektocht! Op donderdag trad Chikara weer op en dus ging ik er weer heen! Samen met Loes ging ik naar Neukölln. Vonden een leuk plaatsje en even later kwamen ook Yuka en Anders erbij. Hij speelde samen met een vriend. Was goed en gezellig zoals altijd. Genoot van een cocktail en kletste wat bij met Loes.

Ook op vrijdag weer een uitje gepland in de avond. Het was mijn ‘afscheidsavondje’ met de interns van het werk; eventjes buiten werk, zodat we genoeg tijd hadden. De opkomst was niet zo heel groot, maar ach, toch super gezellig. Zat eerst een hele tijd met Sanne te drinken en kwebbelen; en eindelijk hadden ook Eleri en Nanne ons gevonden. We bestelden meteen wat te eten. Nog wat later kwam ook Céline erbij zitten. Gezellig gezellig :) . Zaten nog een hele tijd buiten totdat het echt te koud werd en we ons verheugden op een warm bed haha.

Op zaterdag had ik weer eens afgesproken met Sabrina! We gingen winkelen in de Mall of Berlin. En natuurlijk hielden we nog een gezellige pauze met een gebakje. Hadden weer van alles om over bij te kletsen en Sabrina had een lijstje met dingetjes om te shoppen. Deden ook nog even Arkaden Shopping Center aan, voordat ik in de stromende regen weer op mijn fietsje naar huis snelde. Waar is de zomer ineens gebleven?? Op zondag zag het er wat beter uit. Gezellig fietste ik ’s middags in het zonnetje met Sanne naar Prenzlauer Berg. Maar toen begon het toch ineens te stortregenen!! Vreselijk :O . Na even geschuild te hebben vonden we het officieel geen goed plan meer om naar Mauerpark of een Biergarten te gaan en dus zochten we een leuk cafeetje. We kwamen uit bij het tentje waar ik ooit met Martina en Hanna gezeten heb. Ik bestelde weer precies hetzelfde (Chai Tea Latte en een carrot-muffin) en we kwebbelden de hele middag bij. Eigenlijk net zo gezellig; we hebben altijd van alles interessants te bespreken :P . Toen het al wat later werd vonden we dat we net zo goed iets konden gaan eten. En waar kwamen we toen uit: jawel, bij mijn Italiaan om de hoek :P . Bestelden allebei een gigantische pizza. Hmm perfect weekendje zeg!

Deze week vloog weer snel voorbij; zonder dat ik veel interessants gedaan heb! Nog wat banen gezocht, boodschappen gedaan, weer iedere dag even naar buiten geweest en, ohja, ein-de-lijk begonnen met Game of Thrones! Oei en dat is verslavend! Ohja, en ook eindelijk weer tijd genomen om een boek te lezen en mijn Italiaanse lesboeken open te slaan en wat te studeren. Die vrije tijd bevalt toch wel goed hoor. Ik word er helemaal rustig van :) . Woensdagavond nog even een onderbreking want ik had afgesproken met Loes. We aten snel wat bij Potsdamer Platz en haastten ons toen naar de bioscoop in het Sony Center. We gingen naar de Ladies Night en de film The Intern!! Waren helaas wat laat voor de prosecco, die was al op. Noujaaaa zeg. Achja, met onze grote bak popcorn genoten we van deze super leuk film. Echt een aanrader! Ontzettend grappig en lief. Gristen naar afloop ons gratis tijdschrift mee (hadden we ten slotte recht op) en gingen naar de metro.

Tot zover mijn avonturen van deze week. Ook gisteren en vandaag me weer geamuseerd achter mijn laptop en zit nu weer druk plannen te maken voor het weekend. Met mijn overschot aan tijd zal ik proberen mijn volgende verhaal iets eerder in te plannen ;) . Wie weet wat ik dan weer allemaal te melden heb!

Bis zum nächsten mal! –xx–

  • 26 September 2015 - 22:05

    Nellie:

    Hallo Daphne.
    Mijn god, wat een verhaal in jou mooie en drukke leven, hopelijk vind je vlug een nieuwe baan.
    lukt het niet in berlijn, dan op na italie.
    wens je alle goeds, en geniet nog even van je vrije tijd in berlijn.
    groetjes nellie

  • 11 November 2015 - 22:23

    Mamma Marjon:

    Mislukt! Toch weer een lang verhaal. Maar wel leuk weer. Wat een etentjes ;-) En leuk afscheid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 37165

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: