Der Beginn des Sommers - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Der Beginn des Sommers - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Der Beginn des Sommers

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Juni 2015 | Duitsland, Berlijn

Hallo alle!!

Eindelijk weer tijd gevonden om te schrijven! Zit nog met het feit dat juni toch ineens al aangebroken is in mijn hoofd, en nu zitten we alweer op de helft! Ik heb heerlijke, zonnige weken achter de rug, waarvan ik natuurlijk weer uitgebreid verslag zal doen ;) .

Op maandag, alweer 2 weken geleden, een gewone dag. Weer gezellig met Danaë erbij. Mailings, mailings, mailings :) Anne / Sophie van Zalando heeft het maar druk! Ook dinsdag vloog weer rustig voorbij. Aan het einde van de werkdag nog mooi de cadeautjes voor Anouk ingepakt en iets liefs in het boekje voor haar geschreven. We hadden haar ook een fijne cadeaubon gekocht van een spa waar ze nog graag heen wilde. Alles helemaal geregeld. Op woensdag gingen we na de lunch dus rustig alles voorbereiden. Ach een uurtje de tijd voordat ze zou komen voor haar afscheidsfeestje: moet goed kunnen. Hmmm een uur later zaten Danaë, Sabrina en ik nog gestresst foto’s te nemen, uit te printen, te knippen, plakken, schrijven en versieren in haar boekje. Sharon had de keuken al vol gezet met snoepjes en haar zelfgebakken chocolade/citroentaart. Met wat vertraging konden de feestelijkheden beginnen. Er waren nog wat anderen van het Benelux cluster en Anouk hield een mooie speech. Ze was blij met haar cadeautjes: de fijne spa-bon, een doosje lekkere thee, mooie mok voor erbij (jaja we zijn daar allemaal theeleuten) en het prachtige boekje met lieve tekstjes van iedereen. Fijn het heerlijke baksel van Sharon verorberd en het feestje weer afgesloten. Ahwww Anouk is nu dan echt weg :O . Wat veranderd er toch steeds veel! De mensen om ons heen komen en gaan! Gelukkig zit ze nog 2 dagen in de week in ons gebouw, dus ze zal vast nog wel eens langskomen :) .
’s Avonds besloot ik eindelijk weer eens mijn Italiaanse boeken erbij te pakken! Braaf luisterde ik naar de dialoogjes op de bijbehorende CD, las de teksten en maakte de opdrachten. Het voelde goed :D . Blij dat ik er weer even de tijd voor had gevonden. Nog even een paar keer volhouden en dan kan ik er komende maand in Italië indruk mee maken :P . Terwijl ik er bijna klaar mee was, ging mijn telefoon. Giuliaaaa! Whaa hoe leuk en toepasselijk! “Ciao Daphne!” Keuvelden gezellig wat over de aanstaande Italië-trip en hoe we enkele moeilijkheden in de planning gingen oplossen. Gezellig om haar stem weer te horen.

Op donderdag was het tussen de middag weer tijd voor de maandelijkse ‘random lunch’, waarbij je door een programma willekeurig met mensen van je afdeling wordt ingedeeld om te gaan lunchen. Tot nu toe vielen die van mij steeds een beetje in het water omdat er altijd wel mensen niet kunnen. Ik ben ingeschreven voor de random lunches van zowel de CRM afdeling als het Benelux cluster, dus er valt altijd iets te kiezen. En eindelijk! Het CRM groepje was helemaal compleet! Leuk, mensen die je eigenlijk niet kent, omdat ik tussen alle Benelux afdelingen zit op de begane grond. Sabrina ging ook mee, want haar groepje viel uit elkaar. Gezellig, met 3 andere meiden. Eentje had een superlieve Golden Retriever bij zich. Van haar ouders, die waren 2 weken op vakantie; zij lette op hem en nam hem dus ook iedere dag mee naar kantoor. Wat een ontzettend lieve hond!! Ontzettend rustig en gehoorzaam. Daar had je totaal geen kind aan. We gingen bij de Spree zitten, in de heerlijk warme zon. De hond slobberde wat uit een bakje water en liet gewillig wat water over zijn warme hoofd sproeien. Braaf lag hij achter ons in het gras. Ik heb gezellig gekletst met een meisje uit Chili. Leuk, weer eens andere mensen om me heen. Een tijdje later kwam ook Charlotte er nog even bij zitten. Fijn, fijn, het weer was al behoorlijk warm!! De zomer was eindelijk begonnen en we keken uit naar een tropisch weekend. Na het werk was er weer een team event van onze afdeling. Deze keer georganiseerd door de Duitstalige landen. Ze hadden een ‘B-party’ bedacht: met Bier en verschillende Balspellen. Heb een potje ge-jeu-de-boulesd :P en met mijn partnet Javi gewonnen ;) . Verder hadden ze nog wat andere ballen, waterballonnen en heel veel lekker zoutjes. Er zou eigenlijk nog een 3e ‘B’ bijhoren: Barbecue, maar die ging helaas niet door.. Het was heerlijk weer, dus we genoten alsnog van de knabbels, drankjes en het samen zijn.

Om een uur of half 8 besloten Sabrina en ik op te stappen. Ik fietste snel langs huis om me wat op te frissen en mijn fototoestel te halen. Daarna fietste ik weer verder naar de Brandenburger Tor. Daar trof ik Sabrina, die met de S-bahn gekomen was. Rondom de Brandenburger Tor was een heus Champions League dorp gebouwd voor de aankomende finale. En wat had ik natuurlijk een tijd geleden al ontdekt: je kon er op de foto met de Champions League cup!! In Wenen was hij te zien toen ik er woonde; ik ging er toen mee op de foto. Daarna reisde de cup weer verder en 2 jaar later werd hij tentoongesteld in Florence; waar ik toen woonde. Weer mee op de foto gegaan natuurlijk! En wat is het toeval: 2 jaar later, de CL finale in Berlijn, met de cup weer klaar om mee op de foto te gaan. Deze dagen had ik natuurlijk meteen in mijn agenda gezet. Het voelde natuurlijk weer als thuis :P . Waar de cup is, ben ik. (Waar zou hij over 2 jaar te zien zijn? Hopelijk weer Italië?) Na eventjes in de rij te hebben gestaan tussen enthousiaste Barcelona- en Juventus-aanhangers konden we allebei met de cup op de foto. Hoppa! Die weer in de pocket :D . Daarna maakten we een heel rondje door het CL-‘dorp’. Er was echt super veel te doen!! Ongelooflijk, dit heb ik nog niet eerder gezien. Verschillende voetbalspellen, videogames, grappige fotomogelijkheden, tafelvoetbal, ontmoetingen met ‘bekende’mensen en er was een groot podium met optredens. Alle activiteiten gelinkt aan de grote sponsors. Maar erg leuk! Ook waren er natuurlijk heel veel eetkraampjes. En er was een veld met tribunes waarop matches plaatsvonden en waar die avond op een groot scherm een Champions League film te zien was. Na een hele ronde gedaan te hebben, besloten we maar een broodje met Duitse worst te eten :P . We stonden naar een scherm te kijken bij het podium met wat CL-beelden. Ze waren Ruud Gullit aan het interviewen. Heeeeee, was dat niet op dat grasveld, aan de andere kant? Snel erheen en inderdaad daar stond hij dan. Vanachter het hek kreeg ik helaas geen fatsoenlijke foto gemaakt en hij was weer te snel weg na het interview en handjes schudden met fans. Geen fotografisch bewijs, maar ik heb hem toch echt gezien ;) . Voldaan van alle indrukken, ons culinaire avondmaal en de prachtfoto met de cup fietste ik op deze zwoele avond weer rustig naar huis. Daar zag ik dat ik echt verbrand was die dag van de lunch aan de Spree! De afdruk van mijn shirt was duidelijk te zien. Oei :O Snel weer ff bijbruinen met een iets gunstiger gevormd kledingstuk :P .

Op vrijdag was Danaë er weer, na een kort tripje naar Nederland. Ze had echte Limburgse abrikozenvlaai bij zich :O . Ohh heerlijk zeg! Dat smaakte behoorlijk goed! Tussen de middag ging ik met haar en Sabrina gezellig uit lunchen, om het aanstaande zomerse weekend alvast te vieren. We gingen bij een Italiaans restaurantje heerlijke pasta eten. Ohhh en wat was het bloedheet in de zon! Charlotte voegde zich er uiteindelijk ook nog gezellig bij. Zwetend en puffend wandelden we even later weer terug naar kantoor. Daar bleek het uiteindelijk veel drukker dan gedacht en het werk bleef zich maar opstapelen. Vol goede moed bikkelden Danaë, Sharon en ik verder want er moest van alles echt af. Uiteindelijk liep het al tegen half 9 (!) toen we eindelijk alles af hadden. Hoera! Wij hadden het weekend flink verdiend!

Helaas ging op zaterdag alweer een beetje op tijd de wekker. Ik had om half 11 met Sabrina afgesproken in de buurt van vliegveld Tegel, want daar ligt een groot meer. Aangezien het meer dan 30 graden zou worden, vonden we het wel tijd voor een ‘strand’dagje. Na een wandeling kwamen we uiteindelijk bij het meer aan. Prachtig! Mooie boulevard, bloemenperken, grasvelden, bankjes, eenden en in het water allemaal bootjes. Maar een plek om te zwemmen of zonnebaden? In de verste verte niet te zien. We wandelden maar verder. Uiteindelijk zagen we ergens wat mensen zonnebaden op een grasveld. Maar daar vonden we het nog steeds niet helemaal ideaal om het water in te gaan. We besloten dan maar helemaal verder te wandelen, naar een nabijgelegen kleiner meer dat ik op google maps gezien had en waar een strandje leek te zijn. Na een tussenstop bij een supermarkt om wat extra water te kopen moesten we nog een heel stuk verder lopen. Wel door een prachtige woonwijk met mooie grote huizen. Deze hele omgeving was prachtig. Veel groen en mooie ruime huizen met tuin. Terwijl je toch nog echt in de stad Berlijn zit! Aan het einde van een straat kwamen we in een bos. Via een mooie wandelroute kwamen we uiteindelijk inderdaad bij een open stuk uit. We liepen op het geluid van lachende kinderen en gespetter in het water af. Whaaaa, een heus strand!! Het was inmiddels als half 1, dus het was er al behoorlijk druk. Na een klein rondje vonden we een goed plekje, precies in het midden. Met links en rechts uitzicht op alle mensen en het meer en voor ons een schaduwrijk plekje met bomen. Oh en wat was het er fijn! Het was inderdaad snikheet. Maar ach, wij hadden water, een meer, bikini’s, wat te eten en iets te lezen. Een perfecte stranddag! We zijn een paar keer een rondje gaan zwemmen. (Dat water was uiteindelijk zo kou nog niet). Verder heb ik vooral mensen liggen kijken. Fascinerend, die Berlijners. Het viel ons allebei tegelijk op dat we toch wel erg uitzonderlijk waren, zo zonder tatoeages. Heb de meest wonderlijke kunstwerken voorbij zien komen. Heerlijke dag, de tijd vloog om. Tegen half 6 met tegenzin ons naar de U-bahn begeven. Tussen alle zwetende mensen in een snikhete trein; fantastisch.. Toen ik bij Friedrichstrasse was kon er werkelijk niemand meer bij. Het was een drukte van jawelste met allerlei zingende Barcelona-fans en met vlaggen zwaaiende Juventus-aanhangers.
Thuis eindelijk fijn kunnen douchen en iets schoons aan getrokken. Ik was druk aan het appen met Iida over de Champions League finale van die avond. Er waren 2 openbare plekken om de finale te kijken. In de buurt van Kurfürstendamm voor de Barcelona-fans en Alexanderplatz voor die van Juventus. Voor mij was de keuze gemakkelijk dus ;) . Nadat Iida een half uur had staan wachten op een U-bahn troffen we elkaar eindelijk in de rust van de wedstrijd op Alexanderplatz. En wat bleek? Geen groot scherm te zien. Grrrrr al die moeite en dan blijkt er niks geregeld te zijn??? Hoe kan dit!! Slechte organisatie Berlijn, zeer slecht. Daar reis je als Spanjaard of Italiaan dan helemaal voor naar Berlijn. Om ergens in een café gepropt te zitten; dat kun je thuis ook doen. Niks spektakel hier. Wij zochten ook maar een terras uit en gingen gebroederlijk tussen de in het zwart-wit-geklede Italianen staan. Ook wij hadden ons aan de dresscode gehouden :P . Helaas maakte dat geen verschil, Juventus verloor :( . Maar wat was het gezellig! Ik voelde me weer even helemaal terug in Italië! Daar stonden we dan, tussen de druk schreeuwende, juichende en vloekende Italianen. Commentaar op alles en juichen bij elke kleine meevaller. Elkaar druk omhelzen bij een tegengehouden doelpunt en een minuut later ‘fuck you Barcelona!’ roepen tegen de enkele aanwezige Spanjaarden. Wat een temperament, ik voelde me helemaal in mijn element :D . Na deze lichtelijk tegengevallen avond besloten we nog maar een wijntje te gaan drinken. In een Italiaans restaurant ;) . Even de sfeer vasthouden natuurlijk. Een fijne afsluiter van een heerlijke dag!

Op zondag heerlijk uitgeslapen. Daarna wat opgeruimd, de was gedaan en wat zitten lezen. Fijn zeg, even zo’n rust en tijd voor mezelf. Ik besloot ook niemand een berichtje te sturen om iets te gaan doen. Nouja, oké, ik appte Iida of ze soms tijd had en in de buurt van Tiergarten was ze niet. Maar dat was ze niet en dus besloot ik fijn in mijn eentje een fietstocht te gaan maken laat in de middag. De zon scheen nog flink en het was gezellig zomers buiten. Ik fietste rustig over Unter den Linden, langs de Brandenburger Tor, langs het Jodenmonument, richting Tiergarten. Daar fietste ik een stukje door een deel van dit immense park middenin Berlijn. Ik wandelde door een ‘stiltegebied’ met allemaal mooie bloemen, bankjes en standbeelden, omzoomd door een idyllisch meer. Wat was heter vredig en oh zo mooi. Ik vervolgde mijn fietstochtje langs allemaal grasvelden, open plekken, bomen, bloemen en standbeelden en kwam uiteindelijk uit bij een rozentuin. Ik heb er een rondje gelopen en genoten van deze rust zo middenin deze gigantische stad. Wat een verademing. Mensen zaten rustig op bankjes te genieten van de zon. Zeker een plek om te onthouden! Na nog een paar omzwervingen door het park fietste ik naar de bovenkant, waar ik uitkwam bij de Siegesaüle, de grote pilaar met gouden Engel die richting Brandenburger Tor kijkt. Ik stak over naar een ander deel van het park. Toen ik daar eenmaal doorheen was, kwam ik uit bij Schloss Bellevue, de officiële ambtswoning van de Duitse Bondspresident. Deze had ik nog niet eerder gezien. Indrukwekkend en statig, groot wit gebouw dat me een beetje aan het witte huis liet denken. Daarna vervolgde ik mijn tocht rustig aan langs het water, waar ik langs gezellige terrassen, Hauptbahnhof, de Reichstag en de regeringsgebouwen kwam. Uiteindelijk kwam ik weer uit bij Friedrichstrasse en toen op het museumsinsel. Ik ging langs het leuke terras waar ik een tijdje geleden met Francesca naar de dansende mensen had gekeken. Ook nu waren er weer genoeg mensen rond aan het zwieren. Ik fietste door het Monbijoupark en kwam uit in de buurt van Hackescher Markt. Ik maakte mijn rondje af met een kleine omweg richting de Berliner Dom en daarna een dwarsoversteek over de Alexanderplatz. Geweldige route! Ik had er bijna 2,5 uur op zitten en voelde me zeer tevreden met deze zonnige namiddag en goede inspanning :D .


Op maandag weer blij naar het werk gegaan. Woehoew de zomerkleren kunnen uit de kast! Heerlijk zeg. Jurkjes met sandaaltjes, het kan weer allemaal! Fijn tussen de middag buiten gegeten. Wel jammer dat de airconditioning op het werk giga hard is aangezet. Bbrrrr binnen was het toch wel heel er frisjes, terwijl het leek of er een föhn op je gericht werd als je buiten kwam.. 's Avonds, thuis, bleken we eindelijk een nieuwe router gekregen te hebben! Pfoew,, eindelijk weer internet voor het eerst sinds een week :O . Dat was een gemis geweest zeg!
Ook op dinsdag was het broeierig warm buiten (en veel te koud binnen..). Maarja, eventjes buiten zitten voor de lunch en dan maar wat opwarmen (en tegelijk wat bijbruinen) is ook dan extra fijn!
Op woensdag ging ik tussen de middag met Aoife lunchen. Het was al zo lang geleden dat we elkaar voor het laatst gezien en gesproken hadden! Zijn gezellig met onze meegebrachte eten langs de Spree gaan zitten. Gezellig over van alles en nog wat bijgekletst. Lars kwam er ook nog eventjes bij zitten. Na een klein rondje gewandeld te hebben weer terug naar kantoor. Die avond was ik weer druk aan het schrijven met Jessica om wat dingen te regelen voor de trip in Italië. Er was een week eerder uiteindelijk nog allemaal drama geweest met enkelen die het tripje cancelden, waardoor Jess en ik er ineens alleen voor stonden. Samen met een vriendinnetje uit Hong Kong die ook naar de bruiloft komt besloten we dus samen maar een reisje te gaan maken. En volgens een heel ander plan dan eerst het geval zou zijn. Met Katrín besloten we op zondag naar Florence te gaan. En voor de rest van de week maakten we het plan om naar Napels te gaan en van daaruit van alles te gaan bezoeken. Jess had een leuke studio voor 3 personen gevonden en die boekten we meteen. Woehoeewww! Het dreigde even mis te gaan, maar we hebben nu toch een wel heel erg leuke vakantie in het vooruitzicht!

Op donderdag was het nog steeds super warm. Ik besloot mijn lange, luchtige jurk aan te trekken met hoge split. Zoals enkele andere van mijn outfits, niet al te handig op de fiets. Maar zeker fijn voor op kantoor met die lange mouwen. En ik heb zelden zoveel complimentjes gehad over mijn outfit :D . Maar ik had hem ook aan omdat ik gezellig een avondje uit ging met Francesca die nog maar een paar daagjes in Berlijn te gaan had! Ik trof haar om een uur of 8 bij Hackescher Markt. We gingen naar een café/restaurant waar ze het eerder al eens over gehad had: eentje met een heuse balzaal. We kwamen aan bij een grote binnenplaats/tuin met allemaal rozen, bomen en gezellige kiezelpaadjes met tafeltjes en stoeltjes. We namen in het midden plaats en keken verliefd om ons heen. Wat ontzettend gezellig!! Ik heb het restaurant uiteindelijk helemaal niet meer van binnen gezien, maar deze tuin was al meer dan de moeite waard! We dronken wijn en aten gebak en kletsten een heel eind weg. Toen tegen half 11 werd aangegeven dat het de laatste ronde zou worden, besloten we te vertrekken. Toch veel te vroeg om naar huis te gaan? We zochten in de buurt naar een ander café. Super gezellige buurt ontdekt met allemaal barretjes en restaurantjes. En zelfs een grote straat met prostituees.. Midden in Berlijn! Hoe is het mogelijk, dit hadden we nou nooit verwacht. Aardig spraken de meisjes met allerlei toeristen die hun geïnteresseerd aanspraken over hun werk haha :P . Interessante gewaarwording. We vonden een leuk Italiaans tentje op een hoek en besloten wat thee te drinken, want het werd een beetje frisser buiten. Na nog wat gekwebbeld te hebben waren we moe genoeg om toch maar naar huis te gaan. Klokslag middernacht trok ik thuis de deur achter me dicht. Weer een heerlijke, zwoele avond achter de rug.

De laatste dag alweer voor het weekend! Het was gelukkig een rustige dag. Tussen de middag met Sabrina weer eens uit gaan lunchen. Bij Bamboo, een Vietnamees restaurantje waar zij en Lillian me op mijn allereerste dag mee naartoe genomen hadden en waar we niet meer geweest waren. Heerlijk in het zonnetje van onze krokante kip, salade en rijst genoten! We waren deze vrijdag op het werk gelukkig wel op tijd klaar en dus konden we ’s middags een beetje eerder weg. Dat kwam mij goed uit, want ik had weer plannen. Snel kleedde ik me om en schoof wat noedels naar binnen. Tegen 19u zat ik weer op de fiets. Ik trof even later Francesca en een vriendinnetje, Tanja, bij het Monbijoupark. Daar gingen we naar het open lucht theater. We hadden kaartjes voor de voorstelling Tartüff. Het was een leuk, halfrond theater, beetje amateuristisch, maar wel gezellig. Ik moest een beetje denken aan dat oude Shakespeare theater in Londen (The Rose). Het stuk duurder anderhalf uur en was mij soms net wat te amateuristisch en overgeacteerd. Maarja dat heb je met dit soort theater. Veel drama, geschreeuw en rondgeren. Felgekleurde kostuums en overdreven schmink. Maar toch, een leuke ervaring. Fijne sfeer op zo’n zwoele zomeravond en een amusante voorstelling. Sinds Francesca en ik op het naastgelegen terras naar de dansende mensen waren gaan kijken, hadden we het erover gehad om eens naar dit theater te gaan. Nou, dat kan weer van het lijstje af! Tanja wist een leuk terras in de buurt, dus daar gingen we erna nog iets drinken. Francesca ging een beetje op tijd weer weg, want ze ging haar moeder van het vliegveld halen, die haar kwam helpen verhuizen. We knuffelden Francesca eens en ik kon haar gelukkig beloven haar over een maand weer te zien :) . Ik bleef met Tanja nog wat drinken en wat was het gezellig! We hadden veel gemeenschappelijke interesses en verhalen en kletsten honderduit! Zoals Francesca al voorspeld had, zou ik die avond best eens een nieuwe vriendin kunnen maken ;) . We wisselden telefoonnummers uit en besloten binnenkort weer af te spreken. Een geslaagde avond dus!

Op zaterdag was het weer een redelijk vroeg dagje. Na mijn tas ingepakt te hebben en wat kleins te hebben ontbeten ging ik op weg naar de U-bahn. In het stadsdeel Wedding trof ik Sabrina. We gingen samen naar een Zumba les!! Ahh wat super fijn. Dit miste ik wel een beetje van thuis. En hier naar lessen zoeken kwam er steeds niet echt van. Maar we konden via Zalando een gratis maandkaart om overal in Berlijn te sporten krijgen en daar hadden we ons natuurlijk voor aangemeld. De eerste week was al bijna voorbij, dus we wilden nog snel een sportlesje meepikken. We hadden een heel leuke instructrice. Die flink aan de gang ging met steps en gewichtjes, allemaal gecombineerd met leuke dansjes en Zumba muziek. Ook door de ontzettende hitte in de ruimte, maar zeker ook door de goede work-out kwamen we bezweter dan ooit weer naar buiten. Onze plannen om naar een ijsjesmarkt in Friedrichshain te gaan lieten we maar varen. Lekker naar huis om te douchen! Heb daarna nog fijn wat in mijn kamer kunnen rommelen rustig kunnen eten. Fijne, schone kleren aan en pas ’s avonds weer de deur uit. Ik trof Sabrina bij Hackescher Markt, net toen er een enorme plensbui uit de hemel viel. We renden naar de bioscoop, waar we The Woman in Gold wilden gaan kijken. Eenmaal hijgend op de bovenste verdieping aangekomen, werd ons verteld dat die film die avond niet doorging door een speciale vertoning. Na google te hebben geraadpleegd om andere Engelstalige films in Berlijn te vinden die avond en even naar de hoosbui buiten te hebben gekeken, besloten we maar voor de speciale voorstelling te gaan. Die klonk sowieso wel interessant: Desert Inspiration, een film/ documentaire over de Berbers in Marokko en hun muziek. Van tevoren was er een concert. De maker van de film en, naar eigen zeggen, 98% van de filmmuziek was Lulo Reinhardt. Geen idee of hij erg bekend is, maar er is genoeg over hem te vinden op Google. Wat een super goed optreden gaf hij van tevoren met een trommelende vriend en gitaar spelende Marokkaan die hij op zijn reis had ontmoet. Hijzelf was echt grandioos! Een goede prater en echt de beste gitaarspeler die ik ooit in mijn leven heb gehoord. Het was doodstil in de zaal. Magnifiek optreden met prachtige filmmuziek! De film was ook erg de moeite waard. Ohoh wat is Marokko een mooi land en wat is er veel te zien, horen en beleven. Tegen het einde kwam meneer Reinhardt nog naast me zitten, nou ik heb misschien toch een paar woorden gewisseld met beroemdheid :P . Er was nog een vragenrondje en toen was de voorstelling afgelopen. Wat een bijzondere avond, erg onverwacht maar daarom des te leuker. Op een terras op Hackescher Markt deden Sabrina en ik nog een drankje, met iets te knabbelen erbij. Proost op een fijn weekend en een heerlijke, zonnige week.

Gisteren eindelijk weer eens kunnen uitslapen. Dat heb ik ook flink gedaan. Verder fijn weer wat was kunnen doen, opgeruimd en zitten lezen. Toch wel erg fijn, zo’n rustdagje een keer in de zoveel tijd. ’s Avonds met pap en mam geskyped voordat ze op vandaag op vakantie gingen. Volgende week komen ze weer eventjes hierheen, dus had ik wat dingetjes bedacht die voor me mee kunnen nemen :P . Daarna sprong ik nog eventjes op mijn fiets naar Francesca. Ze had me geappt dat ze nog allemaal pasta over had en ze die het liefste aan mij wilde doorgeven. Ah wat lief. En lekker natuurlijk ;) . Ik ontmoette haar moeder, een aardige vrouw die het leuk vond dat ik een beetje Italiaans kon en volgende maand op bezoek kom in Venetië. Toen ik wegging, nadat Francesca me zakken vol met allemaal eten gegeven had, kuste ze me hartelijk op beide wangen. “Alla prossima volta!”

En zo zit ik hier inmiddels al in de Berlijnse zomer! Het weer is gelukkig iets afgekoeld en ik heb dankbaar de ramen wijd open om het broeikaseffect uit mijn kamer te krijgen. Tussen de middag wel nog fijn met Sabrina, Jacintha en Danaë aan de Spree zitten genieten van een crêpe, uit een heus crêpebusje die een hoge bazin voor haar verjaardag voor ons allen, Zalando-collega’s, had laten komen. Yummie dat smaakte behoorlijk goed! Het was wel weer een later dagje, Danaë en ik sloten om kwart na 7 eindelijk onze computers af. Maar ach, met het zonnetje op mijn neus fietste ik even later weer tevreden naar huis. Met zoveel leuks achter de rug en nog zoveel fantastische plannen in het vooruitzicht kan ik alleen maar glimlachen. Op naar de volgende keer!

Gute Nacht alle!

  • 16 Juni 2015 - 08:55

    Nellie:

    Goedemorgen Daphne.
    Wat gezellig om op de vroege morgen je verslag te lezen,wat een geweldig leven heb je toch, werken uitgaan en lekker eten en snoepen, maar dat snoepen doe ik ook van de verassing wat ik van jou gekregen heb, het zijn lekkere beren,als ik alles zo lees denk ik dat jou hart in italie ligt.
    het is hier ook mooi weer dus lekker genieten.
    ik wens je nog een gezellige tijd in berlijn.
    groetjes nellie

  • 01 Juli 2015 - 16:21

    Mamma Marjon:

    Eindelijk tijd genomen om je verhaal te lezen. je ontdekt nog altijd nieuwe dingen, waar je duidelijk ook van geniet. Heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 37165

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: