Het aftellen kan beginnen! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Het aftellen kan beginnen! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Het aftellen kan beginnen!

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

11 Januari 2015 | Nederland, Maastricht

Herzlich Willkommen!

Hoi allemaal! Super leuk als jullie dit lezen :) !
Meer dan anderhalf jaar na afloop van mijn vorige avontuur ben ik weer terug op http://daphnevandongen.waarbenjij.nu voor een nieuwe reis!
Tijdens mijn vorige periodes in het buitenland, in Wenen en Florence, heb ik jullie met veel plezier op de hoogte gehouden van al mijn bezigheden. Dit werden een soort dagboeken, waarvan ik later ook nog mooie albums heb laten maken.
Nu er alweer een nieuw buitenlands avontuur aan zit te komen, sta ik weer te trappelen om mijn belevenissen de wereld in te gooien :) !
De meesten weten hoe het werkt: hier links ergens op de pagina kan je je aanmelden voor updates per e-mail. Dan krijg je een bericht als ik geblogd heb. Degenen die eerder al in de mailinglijst stonden of degenen die ik zelf nog heb toegevoegd hoeven zich niet opnieuw aan te melden.

Na deze huishoudelijke mededeling zal ik toekomen aan waar het eigenlijk om gaat..
De meesten zullen al op de hoogte zijn, maar om het toch nog even compleet te maken:
*Van 2 februari t/m 31 juli zal ik aan het werk zijn als stagiaire CRM/ E-mail Marketing in het Benelux team bij Zalando in BERLIJN! Woehoeww wat een geweldige kans voor een fashionista als ik! ;) *

Het begon allemaal afgelopen 4 oktober. Na al een aantal weken zoeken, vond ik plotseling deze leuke stage op internet. Heb mijn best gedaan op een mooie sollicitatiebrief en al 3 dagen later kreeg ik een ontzettend positieve mail terug met de vraag of ik op 14 oktober telefonisch een sollicitatiegesprek wilde voeren. Natuurlijk!
Het was een pittig gesprek met heel veel vragen en informatie. Fingers crossed! Twee weken later kreeg ik dan eindelijk het verlossende telefoontje! Ze waren meteen erg onder de indruk van me en ervan overtuigd dat ik de perfecte kandidate ben :D ! Joepie! Het zweet brak me uit (van blijdschap :P ) en ik sprong rondjes door de keuken, met mijn hondje Bounty blij meerennend en blaffend.
Achja, aangezien de stage i.p.v. vanaf november, in februari pas zou beginenn, had ik nog zeeën van tijd om alles te regelen! Heb uiteindelijk eind november en heel december nog bij Bayer gewerkt en daar echt de allerleukste tijd gehad! Met een positief gevoel het nieuwe jaar ingegaan :) ! Was inmiddels ook al een aantal weken samen met een Italiaans meisje dat ik via internet had gevonden naar woonruimte aan het zoeken. Zij is sinds gisteren t/m juni in Berlijn voor haar scriptie. Leuk! Dan kan ik haar helpen met haar Duits en zij mij met mijn Italiaans. Maar omdat de tijd ging dringen heeft ze rond kerst toch een kamer zie ze had gevonden aangenomen en ben ik verder gaan zoeken voor mijn eigen plekje. En dat bleek nog niet zo gemakkelijk te zijn :O ! Niet te geloven, heb het nog nooit meegemaakt dat ik in contact kwam met mensen die ofwel niet daadwerkelijk lijken te bestaan, ofwel een appartement aanbieden dat niet lijkt te bestaan. En ja, niet gelogen, dat lijkt me dus de afgelopen weken zeker 3 keer te zijn gebeurd! En de tijd verstreek maar.. De contacten die ik via het Italiaanse meisje in Berlijn had bleken ook niet te kunnen helpen.. En toen was het ineens al dit weekend! Heel veel mails rondgestuurd naar verhuurders; maar bijna geen enkele reactie :( . Totdat.. gisteren eindelijk iemand van één van mijn favoriete locaties reageerde! Een groot aantal mails verder, heb ik het geregeld gekregen dat de bezichtiging van de kamer afgezegd werd, iedereen werd afgebeld en ik de bewuste kamer krijg! Bij deze kan ik dus met jullie het blijde nieuws delen dat ik de trotse (huur-)eigenaar ben van een topkamer in Berlijn!! :D
De 18 m2-grote kamer ligt in een appartement met 2 andere kamers. Eentje met een Japans koppeltje en een met een Poolse jongen. We zitten op de bovenste, 10e, verdieping van het gebouw, ik heb uitzicht op een park/ basisschool en links op de bekende Fernsehturm van de Alexanderplatz!! Daarheen is het slechts een minuut of 10 lopen en naar het werk is het met lopen en tram bij elkaar een kwartier! Ik ben echt ontzettend benieuwd naar mijn nieuwe onderkomen! (Zie de foto’s bij deze blog).

Vorige week had ik ook al in Aachen fijn een Duitse simkaart gekocht en ik lig op schema met de aanvraag van mijn Duitse zorgverzekering en bankrekening. Hèhè, zo tijdens de laatste weken voor vertrek loopt uiteindelijk toch nog alles op rolletjes!

Ik ga nog even genieten van de gedachte aan mijn nieuwe kamer, nieuwe uizicht, nieuwe woonplaats en nieuwe werk en zal jullie binnenkort weer op de hoogte houden omtrent mijn vertrek!

Tschüss und bis bald!

  • 11 Januari 2015 - 20:39

    Honoré:

    heel veel succes und viele freude bij de oosterburen

  • 11 Januari 2015 - 23:43

    Mamma Marjon:

    Hier dus mijn eerste reactie. Ik ga weer met veel plezier je blog lezen. Het voor traject hebben we meegekregen. Pfff was toch spannend en stressen de afgelopen week. Maar het is goed gekomen. We gaan met z'n drieën naar Berlijn en maken er gezellige dagen van, nadat nog een paar dingen zijn geregeld. Werk ze daar maar ga ook genieten van alles en iedereen in je nieuwe woonplaats. Het is vijf jaar geleden dat we ook samen daar waren dus helemaal onbekend is het niet. Succes en veel plezier. Dikke poen vaan miech. X

  • 12 Januari 2015 - 08:50

    Ellis Pisters:

    Hoi Daphne!

    Gelukkig heb je nog een appartement kunnen vinden en die ziet er heel netjes uit! Niet teveel reistijd wat natuurlijk ook fijn is ;).

    Mochten we elkaar niet meer zien dan wens ik je heel veel succes bij Zalando en heel veel plezier op je nieuwe woonplek!

    Groetjes,

    Ellis

  • 12 Januari 2015 - 22:46

    Sven:

    Hey Daphne,

    Super dat je een eigen appartement hebt gevonden! Laat de foto's maar komen als je er bent.
    We missen je nu al bij Bayer, hoop dat we je na je stage nog eens in Maastricht zien. (Als niet eerder ;-) )

    Veel plezier en succes bij Zalando!

    Groetjes,

    Sven

  • 12 Januari 2015 - 23:32

    Tascha:

    Wat leuk Daphne! Heel veel succes met de verdere voorbereidingen en toi toi toi in Berlijn! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 37126

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: