Bereit für Abfahrt! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Bereit für Abfahrt! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Bereit für Abfahrt!

Door: Daphne van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Januari 2015 | Nederland, Maastricht

Guten Abend!

Ik zal maar alvast proberen in de Duitse sfeer te komen! Dat is sowieso al aardig aan het lukken, aangezien ik vorige week nog lekker een weekje op wintersport in Oostenrijk ben geweest. We zaten in Krimml. Hadden door het slechte weer en de zaterdagse drukte 11 uur over zowel de heen- als terugreis gedaan! :O Ook de skikampioenschappen in Kitzbühel zorgden afgelopen zaterdag waarschijnlijk voor wat vertraging. Maar niet getreurd, het was een erg leuke week! Een voor ons nieuw skigebied, Zillertal Arena, dus even erg wennen. Uiteindelijk is het echter erg goed bevallen. Veel pistes, allemaal fijn breed, geen drukte en erg veel mazzel met het weer: zon, zon, zon en een dik pak sneeuw! En ook nog eens sneeuw van begin tot einde tijdens onze reis terug, van Krimml naar Maastricht! Prachtig :) .

Tijdens het inpakken voor de wintersportvakantie had ik ook al wat spullen apart gelegd voor mijn avontuur in Berlijn. Dus vol goede moed begon ik gisteren ook mijn kleren te verzamelen, terwijl mam alles van de wintersport in de was deed. Terwijl de wasmachines draaiden, de
‘nog-mee-te-nemen’-lijstjes gemaakt waren en de verzamelde spullen zich al flink hadden opgestapeld, ben ik gisteren nog even op bezoek geweest bij opa en oma en daarna bij andere oma. Auf Wiedersehen allemaal! Hopelijk tot snel :) .

Vandaag ging het weer verder. Verzamelen, inpakken, even goeiedag zeggen bij de buren, laatste dingetjes halen in de stad; en weer verder verzamelen en inpakken. Wat stapelen de spullen zich dan snel op zeg!! :O Pap heeft zich dapper door al mijn giga stapels met “allemaal-heel-erg-essentiële-spullen” geworsteld; met als gevolg dat zowel de auto als skibox nu tot de nok toe gevuld zijn. Danke sehr!

Met fris gewassen haartjes en eindelijk een opkomend gevoel van rust zit ik nu voor de tv en met wat knabbels mijn voorlopig laatste avondlijke uurtjes in Maastricht door te brengen. Vanaf mijn plekje op de bank wens ik jullie heel veel groetjes en hoop ik dat ik jullie snel weer op de hoogte kan brengen van mijn avonturen. Hmmm nu nog even verder dromen over hoe leuk het hopelijk allemaal gaat worden de komende tijd..

Alvast welterusten allemaal en BIS BALD!
XX

  • 26 Januari 2015 - 21:18

    Ellis Pisters:

    Hey Daphne.

    De foto's op Facebook van je weekje in Oosterijk zagen er heel mooi uit. Gelukkig heb je het naar je zin gehad!

    Geniet nog van de avond en we zijn benieuwd naar je volgende blog.

    Gute Nacht und eine gute Reise!

    Groetjes,

    Sven en Ellis

  • 26 Januari 2015 - 21:31

    Mamma Marjon:

    We hebben inderdaad genoten van een heerlijke wintersport vakantie. Gezellig en een magnifiek gebied.
    En nu naar Berlijn. Na de inpak stress nu even relaxen. We zijn benieuwd naar je kamer en de locatie.
    We gaan er samen nog een leuke week van maken. Nog wat dingen regelen maar ook de stad weer ontdekken. HEEL VEEL SUCCES MET JE WERK EN GENIET VAN ALLE NIEUWE DINGEN EN MENSEN DIE JE OP JE BERLIJNSE PAD GAAT TEGEN KOMEN. POEN VAAN MIECH.

  • 26 Januari 2015 - 22:12

    Paul:

    Liebe Freundin,

    Wir wünschen dich alle Gutes, viel Glück und spass in Berlin.

    Wir hoffen das es dich gut gefällt.

    Viele liebe Grüsse.

    Paul und Mirjam
    Bas nu Lonneke.

  • 26 Januari 2015 - 22:17

    Jacqie En Ben:

    Hoi Daphne,

    Wij wensen je een hele goede reis en ontzettend veel plezier, geluk en Hals und Beinbruch bij je Berlijnse avontuur. Stuur je ons nog ff je nieuwe adres?
    Groetjes , Jacqie en Ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Welkom op mijn waarbenjij.nu profiel! Hier kun je mijn buitenlandse avonturen volgen!

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 37165

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 29 November 2015

Stage bij Zalando in Berlijn!

22 September 2012 - 30 Juni 2013

Studeren in Florence

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

18 Juni 2016 - 30 November -0001

Wonen en werken in München

27 April 2021 - 30 November -0001

La douce France in Aix-en-Provence

Landen bezocht: